Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

משפחת שנרב מחלוצות הגרעין התורני בלוד

משפחת שנרב מחלוצות הגרעין התורני בלוד
עיריית לוד

סיפורה של משפחת שנרב שאיבדה בפיגוע את הבת רנה הי"ד, שזור באוכלוסיית הגרעין התורני בלוד, של אנשים אצילים, איכותיים וערכיים של אהבת המולדת והעם, של ארץ ישראל היפה.

אוכלוסייה איכותית וערכית שתורמת לחיזוקה של לוד
עיריית לוד

הגרעין התורני בלוד, הוקם בשנת תשנ"ו (1996) על ידי מספר משפחות אברכים ובחורי ישיבה שהגיעו לעיר מתוך שליחות ציונית-דתית, אליהן הצטרפו משפחות ותיקות מתושבי העיר. בתקופה זו למדו חברי הגרעין בכולל והשתלבו בשדה החינוך.

עם המגמה הגוברת של חברי הגרעין לקנות בתים ברחבי העיר ומתוך מגמה עירונית להפחית את ההגירה השלילית של האוכלוסייה היהודית, החליט הועד המנהל של הגרעין לעודד ולעבות את הקליטה היהודית לעיר.

מאז, מוביל הגרעין התורני שינוי חברתי חינוכי בלוד ותורם רבות להידוק הקשר בין הציבור הדתי בעיר לבין אוכלוסיית העיר על כל גווניה.

המדובר באוכלוסייה איכותית ביותר שתורמת רבות לעיר ולביסוס מעמדה, כעיר עצמאית במרכז המדינה, בהיותם מעורבים בחיי הקהילה וכשותפים לתחומי עשייה מגוונים וערכיים בעיר, בחינוך, ברווחה, בתרבות, בביטחון, בשיפור חזות העיר, בחיזוק הדימוי החיובי ובלימת ההגירה השלילית, ובעידוד הגעת אוכלוסיות חדשות ומבוססות לעיר, ובעצם כך לחיזוק צביונה היהודי של לוד.

אוכלוסייה איכותית וערכית שתורמת לחיזוקה של לוד
עיריית לוד

כיום מונה הגרעין בלוד, למעלה מ-1,200 משפחות ובעיר לוד מייחלים  שהגרעין עוד ילך ויגדל ויבסס את מעמדו כגרעין התורני הגדול בארץ, וימשיך להוות מוקד משיכה עבור הציבור הדתי לאומי.

"כאשר רואים את קהילת הגרעין בלוד אשר הולכת ומתרחבת בכל העיר, גם הלב מתרחב" אומר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, "מאז כניסתן של המשפחות ללוד, רואים בשינוי המגמה והאטה בהגירה השלילית מהעיר. בין היתר ראויים לציון פעילויות התנדבותיות כמו גמ"ח "חסד בלוד" שהקים הגרעין התורני, חלוקת חבילות מזון לנזקקים וסיוע למשפחות נזקקות, חונכות לתלמידים בעיר, עזרה בשיעורי בית, פעילויות חוגים ושעות הפנאי, התנדבות למשמר האזרחי ועוד…"

הגרעין התורני בלוד, מציין 23 שנות פעילות ענפה ושוקקת חיים, כקהילה תורנית, תוססת וערכית המשתלבת ותורמת לעיר ולתושביה במגוון רחב של תחומי עשייה: חינוך, פעילות חסד, תרבות, וחברה. הגרעין התורני בלוד הפך ל'גרעין התורני הגדול בארץ' ושל העיר לוד למוקד משיכה עבור הציבור הדתי לאומי.

הגדלת מספרן של משפחות הגרעין הובילה להתפתחותה של קהילה תוססת בפריסה עירונית. חברי גרעין מנהלים חיי קהילה תורניים וערכיים, תוך השתלבות ותרומה לעיר ולתושביה. קהילת הגרעין חרתה על דגלה את השותפות בעשייה הקהילתית למען כלל תושבי לוד, כאבן יסוד לקיומה בעיר.

אוכלוסייה איכותית וערכית שתורמת לחיזוקה של לוד
עיריית לוד

לגרעין התורני בלוד חלק חשוב ומרכזי בהתפתחותה של העיר ובחיזוק חוסנה החברתי, מכוח האחדות של אוכלוסייה איכותית זו שתורמת לביסוס מעמדה של לוד כעיר ואם בישראל ולמיצוב תדמיתה כפסיפס נפלא של תרבויות.

"הפעילות של הגרעין התורני למען כלל הקהילה בעיר מהווה צדק חברתי אמיתי, כגרעין אדיר שחולל מהפכה ושינוי חברתי גדול המתרחב לכל העיר", מוסיף רביבו, "הגרעין התורני הוא נכס ללוד, אולי יותר מכל עיר אחרת בישראל, והוא זכאי לאות הוקרה מהמדינה על תרומתו האדירה לעיר ב-25 השנים האחרונות. זהו סיפור של ציונות יפה, אמיתית וחדשה. חלוציות במיטבה ששמרה על העיר גם בתקופות השפל הגדולות שלה, כאשר הייתה עזיבה של תושבים והיום רואים את המגמה ההפוכה ונהירה של משפחות חדשות לעיר. בזכות הגרעין התורני מאות משפחות חדשות מגלות עניין בלוד ושוקלות לעבור אליה".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...