Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרכז אַדְרַבָּה לֹוד: חדשנות עתיקה-עכשווית

מרכז אַדְרַבָּה לֹוד: חדשנות עתיקה-עכשווית
עיריית לוד

"אדרבה לוד" עתיד להיות מרכז מבקרים חינוכי-תיירותי לאומי אשר יציג את אחד מהפרקים המסעירים ומרתקים בתולדות העם היהודי – תקופת התנאים   ראש העיר עו"ד יאיר רביבו: "לוד תשפר את תדמיתה כעיר בעלת עבר היסטורי מפואר, וכעיר המשקיעה בחינוך ובערכי מורשת. המרכז יסייע למשוך אל העיר קהל, ולמצות את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי הטמון בה".

מרכז אדרבה המתוכנן בלוד
עיריית לוד

בימים אלו עמלים אנשי עמותת "אדרבה לוד", בשיתוף העיריה והחברה הכלכלית, על תכנון הקמתו של מרכז תיירותי-חינוכי יחיד מסוגו בעולם, מרכז "אדרבה לוד".

"אדרבה לוד" עתיד להיות מרכז מבקרים חינוכי-תיירותי לאומי אשר יציג את אחד מהפרקים המסעירים ומרתקים בתולדות העם היהודי – תקופת התנאים, הם החכמים אשר חיו בארץ ישראל במאות הראשונות לספירה. רבים מחכמים אלו חיו ופעלו.. בלוד! בבתי המדרש של האישים המרתקים הללו נוצרו תרבות הדיון והחשיבה היהודית אשר התפתחו למפעל העצום של 1800 שנות יצירה, למדנות, ומסירת חכמה!

מרכז אדרבה המתוכנן בלוד
עיריית לוד

המרכז יהיה פעיל ודינאמי, המזמין את מבקריו לחוות, להתנסות, לדון וליצור. המבקרים יחוו מפגש עם דמויות ועם סיטואציות אשר יזמנו דיון ושיח ויעוררו רגש חשיבה ודמיון.  המרכז יציע המחשות והתנסויות מפתיעות סביב סוגיות, ערכים ואופני חשיבה מעולמו של בית המדרש.

מזה מספר חודשים מקיימת "אדרבה" פעילות במסגרת "בית היוצר לחדשנות בית מדרשית". השבוע התקיים מפגש ייחודי ומעורר ענין בהשתתפות חברי מכון "אייר", שהוא מכון למחקר מדעי רב תחומי הפועל אף הוא בלוד. המפגש בין שני סגנונות החשיבה – היהודית העתיקה מחד, והמחקרית-מדעית מאידך, היה חדשני, מרתק ו"השאיר טעם של עוד" כדברי ד"ר צפריר קולת, העומד בראש מכון אייר. את המפגש הנחה ד"ר משה מאיר איש "אדרבה".

יאיר ליברמן, תושב לוד ויו"ר "אדרבה", אמר כי  "אדרבה לוד" עתיד להיות מוסד לודאי חשוב ומשפיע, וכי הם ימשיכו ליזום ולקיים מפגשים ושיתופי פעולה מעוררי יצירתיות וחדשנות.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, ציין כי אַדְרַבָּה לֹוד עתיד להיבנות בעיר העתיקה של לוד, המקום בו חיו ופעלו אישים אלו. העיר העתיקה של לוד נמצאת בימים אלה בעיצומו של הליך תכנון ופיתוח אינטנסיבי. במסגרת זו מתוכננים שיקום האתרים והמונומנטים ההיסטוריים בעיר העתיקה, ובניית מוזיאון "פסיפס לוד" על ידי רשות העתיקות. הקמת המוזיאון, כחלק משיקום המכלול התיירותי, צפויה להוות נקודת מפנה בהתפתחות העיר. לוד תשפר את תדמיתה כעיר בעלת עבר היסטורי מפואר, וכעיר המשקיעה בחינוך ובערכי מורשת. המרכז יסייע למשוך אל העיר קהל, ולמצות את הפוטנציאל התיירותי והכלכלי הטמון בה".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...