Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מרגישים מצוקה נפשית? אל תישארו עם זה לבד

מרגישים מצוקה נפשית? אל תישארו עם זה לבד

שגרת החיים היום פעמים רבות לחוצה יותר מאשר בעבר ואנו נדרשים לנוע בין תפקידים אותם אנו צריכים לבצע באופן מושלם, ונוסף על כך פעמים שאנו חשים כי החיים מזמנים לנו אירועים אשר הופכים את הכול לקשה יותר ואת חיי היום יום להתמודדות אמיתית. אין ספק שבתקופות מלחמה צצות מצוקות חדשות, וכאלה שכבר היו והסתדרתם איתן – עשויות ללכת ולהחמיר. היום טיפול בחרדה ודיכאון אפשרי כפי שלא היה בתקופות קודמות; היום, יותר מתמיד, מצוקה נפשית וגם מצבים נפשיים חמורים יותר אינם סיבה לבושה והסטיגמה שישנה להפרעות נפשיות שונות מתפוגגת. אין למעשה סיבה לא לטפל בעניין.

איך יודעים מתי צריך לגשת לטיפול?

רגשות מכל הסוגים מלווים אותנו כל הזמן לכן אנשים רבים מתייחסים למצוקה נפשית, חרדה או דיכאון, כאל רגש וחושבים שהיא תעבור. ניתן לחשוב על חרדה או דיכאון כתחושות או רגשות נורמליים כמו פחד או עצב אשר יוצאים מטווח הנורמה: ההבדל הוא העוצמה, המשך ועד כמה אותן תחושות מפריעות לכם לקיים חיי יום יום נורמליים. כשישנו דיכאון ייתכן ויקשה על האדם לקום מהמיטה ולהתחיל את היום. התחושה אינה רק של עצב אלא של ריקנות וחוסר עניין. יכולות להיות גם תופעות אחרות כמו חוסר תיאבון, עייפות תמידית וקושי להירדם. חרדה, בניגוד לפחד, אינה תגובה טבעית לדבר ממשי ומאיים שנמצא כרגע לידכם אלא יכולה להתבטא כתגובה ממושכת למשהו שאינו קיים ואינו מאיים כעת. גם חרדה וגם דיכאון מקשים מאוד על קיום שגרת החיים. כאשר אתם רואים שעניין נפשי מקשה עליכם לחיות את החיים, זה הזמן לגשת לטיפול.

כיצד נעשה טיפול פסיכיאטרי

הביטוי טיפול פסיכיאטרי נשמע לרבים מאיים, הוא לפעמים נתפס כדבר מפחיד, כאילו מישהו יעשה לכם משהו בניגוד לרצונכם. כמובן שגם כאן אלה סטיגמות. טיפול פסיכיאטרי מתבצע בהסכמה מלאה, למעט במקרים מאוד קיצוניים. טיפול בחרדה ודיכאון אצל פסיכיאטר יתחיל קודם כל בהיכרות, בשיחה ולרוב גם בהרגעת המטופל המגיע חושש. לאחר שיחה ובדיקות הערכה נוספות של מצב המטופל יגיע הפסיכיאטר לאבחון ויבנה לו תוכנית טיפול, ממש כמו כל רופא אחר. לרוב יכלול הטיפול גם את הפן התרופתי. היום יש תרופות יעילות ובטוחות לעניינים אלו. עם זאת, בדרך כלל יומלץ גם על טיפול שיתייחס להיבט הרגשי, לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות ולהתמודדות טובה יותר עם מצבים.

ד"ר אביתר שגב הוא פסיכיאטר בעל ניסיון רב בתחום. הוא מטפל במגוון מצוקות נפשיות כמו חרדה ודיכאון ויסייע לכם לגבש תכנית טיפולית במטרה להרגיש טוב יותר. אתם מוזמנים ליצור קשר.

הבהרה: המידע המופיע בדף זה הוא לידיעה כללית בלבד, והוא אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי. לקבלת ייעוץ, אבחון או טיפול מתאימים – יש לפנות לגורם מקצועי מוסמך.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
ליהנות משוקולד נפלא בלי להרגיש יסורי מצפון
בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד אנשים הבוחרים לעבור לתזונה...
להחזיר את הגוף לאיזון באמצעות הרפואה הסינית
בעבר, כשהרפואה הסינית רק התחילה את דרכה בארץ, היו מעט...
מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?
אפוטרופוס יכול להיות ממונה לאדם בוגר במספר מצבים. אחד מהם...
איך עו"ד לענייני ירושה מונע קיפוח?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד מבחינה משפטית, ולא רק:...
מהם העונשים האפשריים על עבירות כלכליות ואיך להימנע מהם?
הכלכלה היא מרכיב מרכזי בחיים המודרניים. בהתאם גם עבירות המוגדרות...
פינוי בינוי בבניין שלכם- למה אתם צריכים מפקח בניה
התחדשות עירונית או כפי שאנחנו רגילים לכנות את הפרויקטים הללו-...
מהו עורך דין הגירה ומתי נצטרך אותו
ההגירה היא תהליך מורכב ומרובה שלבים שיכול להיות מאתגר ומבלבל,...
כל מה שאתם צריכים לדעת על צ'ילרים
שמעתם פעם את המילה הזו? צ'ילרים הם מזגנים לא סטנדרטיים...
למה כדאי לעשות בדק בית לדירה שקונים במחיר למשתכן?
פרויקט מחיר למשתכן הוא יוזמה ממשלתית שמטרתה היא להפוך את...
איך מטפלים נכון באקנה אצל מבוגרים?
פצעי אקנה בעור הפנים בגיל מבוגר פוגעים באיכות החיים עם...