Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

מה אומרים קברינטי העיר והחינוך על חזרה למסגרות הלימודים? ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, מלווה באופן אישי את מערכת החינוך עם חזרתה המדורגת. "נעשה את כל הנדרש כדי לדאוג לשלומם ובריאותם של התלמידים וצוותי ההוראה" יוסי הרושמחזיק תיק החינוך: "עיריית לוד הייתה בין הראשונות בארץ, והחזירה את מוסדות החינוך הרגיל והמיוחד למתכונת מלאה כולל צהרונים והזנה"שלום עזרן – מנהל אגף החינוך: "מנהלי המוסדות עשו כמיטב יכולתם מתוך מסירות אין קץ לפתוח את שערי בתי הספר והגנים כבר מיום ראשון" אורלי אביר לב – מנהלת מח' חינוך יסודי: "בכל בתי הספר בעיר הייתה הערכות מקיפה ובלתי מתפשרת מכל הבחינות"

בתי ספר ומוסדות החינוך בישראל, היו סגורים על מנעול ובריח במשך החודשיים האחרונים, לאחר שהממשלה החליטה לסגור אותם, בשל המאבק למניעת התפשטות נגיף הקורונה.

השבוע, קיבלה ממשלת ישראל החלטה מכריעה בשיתוף משרדי החינוך הבריאות, האוצר והשלטון המקומי והודיעה על החזרת מערכת החינוך לפעילות מלאה, ובעיריית לוד הצליחו לעמוד באתגר הגדול על אף ההתראה הקצרה.

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

"לחזור לשגרה ללא התנגדויות"

"בחזרה למוסדות החינוך יושם דגש על פן הדרגתי, מתון ובהתאם להיערכות של כל מוסד חינוכי", אומר מנהל אגף החינוך שלום עזרן. מנהלי המוסדות עשו כמיטב יכולתם מתוך מסירות אין קץ לפתוח את שערי בתי הספר והגנים כבר מיום ראשון. הובהר לכולם שצריך לאמץ את תחזוקת הניקיון של המוסד החינוכי, לצד עדכון ושיתוף ההורים, כללי היגיינה אישית, עטיית מסיכת פה ואף, כללי כניסה למוסד החינוכי, כללי התנהגות בשגרת הלימודים, כללי היגיינה בכיתות ונהלים כלליים.

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

עזרן מוסיף: "ברצוני להודות על האחריותיות והרצינות של מנהלי המוסדות וועדי ההורים בשיתוף מפקחי המשרד. כמוכן לראש העיר וממלא מקומו שעשו את המיטב והמרב להאזין לצרכי האוכלוסייה, המנהלים והתלמידים ולקבל החלטות מושכלות. מערכת משומנת עם תרבות ארגונית הולמת יודעת לספוג זעזועים ולחזור לשגרה ללא חבלות או התנגדויות. חשוב לציין את וועדי ההורים אשר סייעו רבות ורתמו את ההורים והתלמידים לחזרה ללימודים ללא תקלות. גאווה לעיר שכבר ביום ראשון כולם חזרו ללמוד, כאשר לא מעט רשויות דחו את פתיחת המסגרות".

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

"התחושה מרגשת כמו ה-1 בספטמבר"

"בכל בתי הספר בעיר הייתה הערכות מקיפה ובלתי מתפשרת מכל הבחינות", משתפת מנהלת מחלקת חינוך יסודי אורלי אביר לב. "מנהלות ומנהלים וצוותי החינוך בעיר דאגו לניקיון בתי הספר, לרכישת אלקו ג'לים למיניהם ומסכות כדי שלא ייווצר מצב של חוסר לצוות ולתלמידים, מתחמים סומנו, ושלטים ידידותיים לילדים המסבירים מה מותר ומה אסור נתלו ברחבי מוסדות החינוך, שערים נוספים ברחבי בתי הספר בעיר נפתחו על מנת שלא תיווצר צפיפות בכניסות. הפעולות נעשו מתוך הנחיות ברורות שפורסמו במתווים שנשלחו ממשרד החינוך ומשרד הבריאות.

אביר לב מוסיפה: "השאיפה שלנו הייתה להיות ערוכים ומוכנים להחזרת התלמידים בבטחה למסגרות ברגע שתינתן ההנחיה לחזרה ואכן בתי הספר היו ערוכים לקליטה מידית. התחושה הייתה מרגשת כמעט כמו ההראשון לספטמבר. בהזדמנות זו אני רוצה להגיד תודה למנהלות ולמנהלים ולצוותי החינוך בעיר לוד על התפקוד הראוי להערכה בתקופה זו. מידת האמון של ההורים גבוהה במערכת החינוך בעיר והילדים רוצים לחזור, לכן לשמחתנו רוב התלמידים חזרו למסגרות החינוך. על אף ההיענות הגבוהה לחזרה, אנו עורכים מידי יום מעקב ובקרה על מספר התלמידים שמגיעים למסגרות. וצוות החינוך בעיר נמצאים בקשר רציף גם עם התלמידים שטרם חזרו עדיין".

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

"מבינים את החששות של ההורים"

"בהתרגשות רבה קיבלנו את פני התלמידים היקרים שלנו לאחר תקופה ממושכת של למידה מרחוק", אומרת בחיוך שירין נטור חאפי – מנהלת התיכון הערבי אורט למדעים ולהנדסה. "ההתרגשות הייתה עצומה ומהולה בחששות, יחד עם זאת אנחנו כצוות נחושים להראות לתלמידים ולהוריהם שעשינו את המרב כדי להכשיר את בית הספר עבורם, הן בצד הארגוני והן בצד הפדגוגי.

"תחילה היו אלה תלמידי י״א וי״ב שמתכוננים לבחינות הבגרות בקיץ. אחריהם הגיעו תלמידי כיתות ז' וח' , ובמהלך השבוע יגיעו כל השכבות. אנחנו מבינים את החששות של ההורים ולכן אנחנו מכילים את הרצון שלהם להחזיר את ילדיהם באופן מדורג כדי להיות בטוחים שלא יאונה להם כל רע. אנחנו יכולים להבטיח שיחד עם עיריית לוד ורשת אורט, נערכנו וערוכים באופן הטוב ביותר כדי להבטיח את שלומם של כל באי בית הספר.

"ברצוני להודות באופן אישי לצוות המורים והמורות שצלחו מתווים והגבלים, הפגינו יצירתיות ואחריות בלמידה מרחוק ומסירות נפש כשהתגייסו באופן מידי בחזרה".

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

"בביה"ס יש מודעות גבוהה להנחיות משרד הבריאות"

"בית ספר שלנו נערך בזמן הקורונה באופן מיטבי, הן בשלב בו נסגרו בתי הספר בתחילת התפשטות הנגיף, כאשר למעשה כבר ביום הראשון החלו לימודים באמצעות חדרי ועידה טלפוניים והן בשלב שהתברר שצריך להיערך למשך זמן ארוך יותר, יצרנו מערכת לימודים מרחוק מאווררת ומגוונת, תוך כדי שימת לב לרמת הפרט ומעקב אחרי השתתפות מלאה של התלמידים כדי שאף אחד לא יישאר מאחור" מספר הרב ברק כוכבי – מנהל בית הספר חב"ד בנים.

"כחסידים של הרבי מליובאוויטש האמונים על משנתו של הרבי לאהבת ישראל מכל הלב לכל אחד, יצרו המחנכים ומורי המקצוע קשר רצוף עם התלמידים ללמידה להקשבה ולדאגה כנה לכל תלמיד תוך חיזוק התלמיד באמונה וביטחון בקב"ה שלא ינום ולא ישן שומר ישראל. קהילת ההורים מדהימה התגייסה לשיתוף פעולה באופן מעורר כבוד כי רק ביחד מצליחים".

כוכבי מציין כי "בימים אלו חזרנו לשגרה לאחר ניקוי יסודי של ביה"ס. בנוסף העמדנו עמדות חיטוי וסבון ידיים לשמירת היגיינה. התלמידים מגויסים לשמור על הנחיות משרד הבריאות לשלומם ושלום משפחותיהם. בקרב אוכלוסיית הורי בית הספר היה קיים חשש מהנגיף, דבר שמנע את הגעת כל התלמידים, אך אנו רואים איך מידי יום אחוזי ההגעה לבית הספר הולכים ועולים. היום (יום שני) נוכחו 70% מכלל תלמידי כיתות א'-ה'. אנו מצפים בגעגועים לתלמידי כיתות ו'-ח' המצטרפים מחר (יום שלישי)".

עוד הוא אומר: "כיום בבית הספר יש מודעות גבוהה להנחיות משרד הבריאות וישנה הקפדה יתירה להישמע להוראות. בימים אלה אנו מתרכזים בפעילות מכילה ומפיגה לצד ניסיון לחזרה מדורגת לשגרת למידה הכרחית".

חזרה לשגרת למידה מיטבית בדגש על מתן מענה רגשי

בבית חינוך תל"י ספיר הציבו לעצמם בצוות ביה"ס מטרה שלמרות הקושי, הלחץ והחשש מהמצב הבריאותי , ניתן להחזיר את הלומדים לשגרת למידה מיטבית בדגש על מתן מענה רגשי הנותן במה לתלמיד לשתף ויחד עם זאת ליצור אקלים לימודי מיטבי.

כאשר משרד החינוך הורה על חזרה לשגרת חירום, נערכו מנהלת בית הספר איריס עזריה וסגניתה דורית סופר, לחזרה מיידית ומיטיבית על פי הוראות המתווה שהוגדר ע"י משרד הבריאות. לצוות הניהול חברו אב הבית ומנהל המשק שעבדו במסירות רבה כדי להבטיח את חזרתם הבטוחה של התלמידים לבית הספר.

בזמן ההיערכות, כל הכיתות ומתחמי הלמידה לרבות השירותים עברו חיטוי וניקיון יסודי של הקירות, דלתות וידיות שולחנות וכיסאות הלומדים, תוך הקפדה ושימוש בחומרי ניקיון בעלי תו תקן. בכל מרחבי בית הספר הונחו דיספנסרים של אלכוג'ל לשימוש הלומדים והצוות כולל דלי מגבוני ניקיון ואלכוג'ל אישיים לכל כיתת לומדים .

כחלק מההיערכות בכל בוקר מקבלות תומכות ההוראה את הלומדים, בשתי כניסות נפרדות, בחיוך וביחס אישי תוך הקפדה על מדידת חום וקבלת הצהרת בריאות.

כיתות החינוך המיוחד הוחזרו בשלב הראשון על פי המתווה. "על אף הלחץ והדרישה הצוות החינוכי נרתם והוכיח את נכונותו המקצועית בפן הלימודי" אמרה מנהלת ביה"ס, איריס עזריה, "את הפן הרגשי הובילו יועצות בית הספר, בהמשך ישיר לתקופת הלמידה מרחוק, בשיחות ושמירה על קשר עם הלומדים ומתן מענה לצרכים שעלו. ניכר שהתלמידים , שמחו לחזור ודבר זה בא לידי ביטוי בעלייה הדרגתית בכמות הלומדים שהתווספה כל יום לבית הספר, הלומדים הביעו את תחושותיהם הנרגשות במפגשי שיח שנערכים על בסיס יומי. חשוב לציין כי שיעור הנוכחות עמד כבר בתחילת התהליך על סך של 85%"

מ"מ רה"ע ומחזיק תיק החינוך יוסי הרוש: " נערכנו במערכת החינוך בלוד לקליטת התלמידים, תוך הקפדה מלאה, על הנחיות משרדי הבריאות והחינוך. בתי הספר עברו ניקוי וחיטוי מנגיף ה'קורונה' ואף קיבלו ציוד היגייני הכולל מסיכות, אלכוג'ל, כפפות, מודדי חום וחומרי חיטוי. למעשה, כל מסגרות החינוך בעיר, הן גני הילדים והן בתי הספר התנהלו במסגרת התקנות המותרות". הרוש מציין בגאווה, כי "עיריית לוד הייתה בין הראשונות בארץ, והחזירה את מוסדות החינוך הרגיל והמיוחד למתכונת מלאה כולל צהרונים והזנה".

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, מלווה באופן אישי את מערכת החינוך עם חזרתה המדורגת. "נערכנו היטב להחזרת מערכת החינוך לפעילות מלאה, ואני מודה לכל השותפים שנרתמו למשימה במלוא האחריות, לממלא מקומי יוסי הרוש מחזיק תיק החינוך, למנהל אגף החינוך שלום עזרן, ולכל המנהלים על שיתוף הפעולה וקבלת החלטות ראויות ומקצועיות, וכמובן להנהגת ההורים היקרה. נעשה את כל הנדרש כדי לדאוג לשלומם ובריאותם של התלמידים וצוותי ההוראה, תוך עמידה במתווה בכל הקשור לתחזוקת הניקיון של כל מוסד חינוכי, עדכון ושיתוף ההורים והקפדה על כללי היגיינה אישית".

מערכת החינוך בלוד חזרה לפעילות מלאה
עיריית לוד

ראש העיר וממלא מקומו מבקשים להודות לכל צוות אגף החינוך ולמנהלי בתי הספר על העמידה במשימה הסבוכה והיצירתיות במציאת פתרונות הולמים על אף הקשיים הרבים שעמדו בפניהם, וכן להורים והתלמידים על נתינת אמון מלא בעירייה ובהחלטות שקיבלה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...
כל האמת על דירות דיסקרטיות
האם יש לכם מצב רוח לטיפול עצמי אקסקלוסיבי? מציאת דירות...
איך להתמודד עם עבירות תנועה בצורה נכונה
עבירת תנועה יכולה לקרות גם לנהג האחראי ביותר – עבירות...
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...