Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסיכון – לסיכוי בלוד: המהפך החיובי בתכנית היל"ה גם בתקופת הקורונה

מסיכון – לסיכוי בלוד: המהפך החיובי בתכנית היל"ה גם בתקופת הקורונה
עיריית לוד

משבר הקורונה היא אחת התקופות המורכבות שידע אגף החינוך בעיריית לוד. תקופה זו חשפה את עובדיה לאתגרים מורכבים ולא פשוטים, תקופה שהולידה גם צדדים אופטימיים וחיוביים.

אחד הדברים הבולטים והראויים לשבח, הן שותפויות מקצועיות שהתגבשו, אחווה הדדית מכלל המגזרים והתגייסות משותפת למען בני הנוער ותושבי העיר – בסיוע תזונתי, חלוקת שוברים לנוער בסיכון וביטחון רגשי ע"י צוותי החינוך. משפחות רבות בעיר קיבלו כתף תומכת שמלווה אותם בתקופה מאתגרת זו.

מנהלת את המחלקה לקידום נוער, ליאת בן משה, מספרת: "בנוסף להתגייסות זו, 'הלמידה מרחוק' הפכה להיות קרש הצלה לבני נוער אשר נמצאו במצבי סיכון וגילו קשיים בלמידה פרונטלית. בני נוער שנאלצו לעזור בפרנסת המשפחה, נערים ונערות במצבי משבר, או כאלו החרדתיים והמופנמים – בלמידה הדיגיטלית מצאו מקום שהעצים את תחושת השייכות ואפשר להם להביא לידי ביטוי את היכולות והחוזקות שחבויים בתוכם".

בתקופה זו, 'תכנית היל"ה' במחלקה לקידום נוער זיהתה וחוותה שהנערים ה'כוכבים' זורחים גם בתקופת הקורונה.

אייל ספיר, הוא אחד מבוגרי תכנית היל"ה וסיפורו מעורר השראה. בזכותו ובזכות בני נוער נוספים – צוות המחלקה, קם כל בוקר לעבודה באהבה. וכך הוא מספר: "הגעתי למחלקה לקידום נוער היל"ה לאחר שנשרתי מבית הספר התיכון. היום אני מבין שזו הייתה החלטה נכונה של אנשי המקצוע בחינוך ושלי כנער לומד. שם התחיל המהפך שלי – מסיכון לסיכוי.

"בנוסף לקשיים הלימודיים שאני סוחב עמי מתקופת הילדות, בתקופת הקורונה חוויתי משבר קשה במשפחה. אבי התאשפז ועבר כריתת רגליים, אחי נכנס לכלא ואני ומשפחתי נדבקנו בנגיף הקורונה.

"לא להאמין שבתקופת משבר אישי ומשפחתי בחיי, הצלחתי לגייס כוחות שלא ידעתי שקיימים בי. בזכות קידום נוער תכנית היל"ה, צוות שנאבק עליי, האמין בי וגרם לי לחזור להאמין בעצמי ובמי שאני – סיימתי 12 שנות לימוד בהצלחה ומשם אני ממשיך למכינה קדם צבאית כדי לתרום ולהתגייס לצה"ל למען מדינת ישראל. האושר הגדול שלי שהצלחתי להביא גאווה וכבוד להורים המקסימים שלי שהיו תמיד מאחוריי".

צוות המחלקה לקידום נוער תכנית היל"ה מציין כי "בסיס העבודה שלנו דומה לתאוריית הצרכים של מאסלו – על מנת להגיע להצלחה עם בני הנוער ותלמידי העיר אנו צריכים לרשת אותם, לדאוג להם בראש ובראשונה לביטחון תזונתי, ביטחון רגשי, קבלה ושייכות הערכה ואמונה וכל זאת בתקווה שהם יגיעו לפסגת הסולם במימוש העצמי".

מנהל אגף החינוך בעיריית לוד, שלום עזרן, ציין כי על פי דברי הרב קוק "הישן מתחדש והקיים מתקדש". הוא מצטט אף את ראש הממשלה לשעבר, דוד בן גוריון שאמר, כי "בתוך כל אדם גנוזים כוחות אדירים, ויש רק לדעת להגיע למקורם, לגלותם ולהפעילם".

עזרן מוסיף: "כוחות אלה באים לידי ביטוי בשעת משבר, שאז היצירתיות, האומץ והאמון באים לכדי עשייה מיטבית ואיכותית. אני מעריך ומוקיר את הצוות החינוכי ומנהלי המוסדות אשר מטפחים דור ערכי חינוכי. חשוב לכולנו שכל תלמיד זקוק לאדם בוגר אשר יאמין ויתמוך בו".

משפחות רבות בלוד קיבלו כתף תומכת שמלווה אותם בתקופה מאתגרת זו. בני הנוער מתנדבים ב'מחלקה לקידום הנוער'
עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...