Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מנהלת מחלקת תנועה וחניה בעיריית לוד, עו"ד שלי שמחוני: "הסדרת החניה בלוד למען האזרח ושמירה על הסדר הציבורי"

מנהלת מחלקת תנועה וחניה בעיריית לוד, עו"ד שלי שמחוני: "הסדרת החניה בלוד למען האזרח ושמירה על הסדר הציבורי"
עיריית לוד

תושבי העיר לוד התבשרו השבוע ע"י ראש העיר עו"ד יאיר רביבו, כי עד לאחר חג הפסח פקחי העירייה לא יאכפו עבירות חניה ברחבי העיר, למעט עבירות קשות – וזאת בכדי להקל על הציבור בתקופת התפרצות וירוס ה'קורונה' • מי שעומדת בראש מחלקת התנועה והחניות בעיריית לוד, היא עו"ד שלי שמחוני, שפועלת סביב השעון למען טובת התושבים – מדאגה לתחבורה ציבורית, חניות נכים ותווי חניה עירוניים, ועד לבטיחות בדרכים של הילדים • קבלו הצצה לפעילות המרובה, שאחראית על התנועה שלכם במהלך היממה • לכתבה המלאה >>>

הסדרת החניה בלוד
עיריית לוד

בשנים האחרונות מתחוללת מהפכה בתחום התנועה, החניה והתחבורה הציבורית בעיר לוד. כל תושב יכול להבחין בזאת – בכך שמדרכות נצבעו בקצותיהן ב'כחול-לבן', 'צהוב-כחול' (תו אזורי לבעלי תו חנייה של האזור המסומן בלבד) או 'אדום-לבן' וכדומה. הכל למען הסדר הטוב. גם התחבורה הציבורית בעיר קיבלה תפנית מרעננת, לרבות חוק עזר עירוני המעניק לכל תושב תו חניה עם 4 שעות בהן הוא יכול לחנות את רכבו ברחבי העיר ולבצע את הסידורים האישיים שלו ברוגע.

בשבוע האחרון הודיע ראש העיר עו"ד יאיר רביבו כי בעקבות התפרצות נגיף ה'קורונה' החל מיום ראשון (י"ט באדר, 15.3.20) ועד לאחר חג הפסח, הנחה את פקחי העירייה שלא לאכוף עבירות חניה ברחבי העיר, למעט עבירות קשות כמו – חניה בחניות נכים, חניה במקומות המוקצים לתחבורה ציבורית, עבירות חניה מסוכנות, עבירות חניה המשבשות את הסדר התקין או חוסמות את התנועה. המשמעות לכך היא שהחניה הותרה בכחול לבן בכל רחבי העיר.

הסדרת החניה בלוד
עיריית לוד

מעגל התנועה

הכירו את מחלקת חניה ותנועה הפועלת בעיריית לוד. המחלקה פועלת להסדרת מערך החנייה בעיר, הרמזורים והתמרורים בעיר, חניות הנכים, פרויקטים לאומיים כדוגמת – הרשות לבטיחות בדרכים, 'מהיר לעיר', הסדרת התחבורה הציבורית ועוד.

בין תחומי אחריות שלה: פיקוח חנייה, הסדרת החנייה, לרבות חניות נכים ונגישות עבור עוברי הדרך. היא ממונה על אכיפת חוקי העזר העירוניים, מנהלת את מטה בטיחות בדרכים מטעם הרלב"ד עבור הילדים, תיכונים, חטיבת ביניים, בני נוער, מבוגרים ואוכלוסיית הגיל השלישי. היא זו גם שמנהלת את תחום החנייה בתשלום בעיר, אחראית על תפקוד הרמזורים ותכנון עתידי ועוד.

למחלקה ישנה שלוחה נוספת שהיא היחידה לפיקוח חניה וחוקי עזר עירוני – שהיא האמונה על שמירת הסדר הציבורי בכל הנוגע לחניית רכבים ברחבי העיר וכן שמירת הסדר הציבורי ואכיפת חוקי העזר העירוניים.

בנוסף, מקיימת המחלקה פעילויות לקשישים, וכעת אף מכניסה למועדוני קשישים סדנא לחצייה בטוחה של מעברי חצייה, וכן מיזם 'הקול שלי' הפועלת בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, שם הם מעלים את מה שמפריע לבטיחות שלהם בדרך.

את המחלקה מנהלת עו"ד שלי שמחוני (36), בעלת תואר ראשון במשפטים. בעבר, כיהנה כיועצת משפטית בעיריית קריית-מלאכי במשך כ- 4 שנים, מתוכם ניהלה את המחלקה המשפטית כשנה.

הסדרת החניה בלוד
עיריית לוד

"פועלים להסדרת חניה מרובה"

שמחוני מציינת כי התלונה הנפוצה של התושבים – היא מצוקת חנייה ברחבי העיר לוד. לעניין זה היא מדגישה כי "עיריית לוד פועלת על מנת להסדיר וליצור מקומות חנייה ברחבי העיר, וכי למען ביטחון הציבור והתושבים העירייה פועלת לאכוף עבירות חנייה אשר פוגעות בסדר הציבורי ומסכנות את משתמשי הדרך".

יצוין כי אכיפת החניה בעיר, מהווה כיום גורם מרתיע לעברייני תנועה והביאה לבלימת תופעת החניה הפראית שהייתה נהוגה בעבר ברחבי העיר. המסר של שלטון חוק וסדר עושה את שלו והיום מתבצעות הרבה פחות עבירות חניה על מדרכות, במעברי חציה, במקומות חנייה השמורים לנכים ובתחנות אוטובוס.

"העירייה פועלת מול משרד התחבורה לשפר את מערך התחבורה הציבורית בעיר, על מנת ליצור תחבורה ציבורית יעילה וטובה אשר תאפשר צמצום השימוש ברכב הפרטי, וכך תקטין את מצוקת החנייה", אומרת שמחוני.

שת"פ הפחית ב-50% את נפגעי תאונות הדרכים

שמחוני מציגה את ההישגים של המחלקה בשנה האחרונה בגאון, ומספרת כי בשנת 2019 הייתה פעילות רחבה בנושא בטיחות בדרכים בלוד. "בוצע שיפור ניכר בתחום השירות לתחבורה ציבורית. המחלקה פעלה להכנסת קווי תחבורה ציבוריים לשכונת גני איילון – דבר המהווה שירות חשוב עבור תושבי השכונה החדשה. כמו-כן, בוצעה הסדרת החנייה לטובת התושבים – בשכונת חב"ד וברחובות נוספים בעיר". עוד מציינת שמחוני, כי שיתוף הפעולה הפורה עם הרשות לביטחון בדרכים, משטרת ישראל ואגף ההנדסה של העירייה, הביאה להפחתת מספר נפגעי תאונות הדרכים בעיר ביותר מ-50%.

פרויקט נחמד שהמחלקה ביצעה בסוף השנה האזרחית 2019 עם המשטרה, היה מחסום ביציאות מהעיר עם שוטרים שעצרו את הרכבים לבדיקת אלכוהול ולאחר מכן חילקו סוכריות עם מסרונים לנהגים – בהן היה כתוב "אם שותים לא נוהגים".

הסדרת החניה בלוד
עיריית לוד

התכנון לשנת 2020: "נביא בשורה לתושב"

ומה לגבי העתיד?… "פנינו לשיפור נוסף בשירות התחבורה הציבורית", אומרת שמחוני, ומוסיפה, "גם בתחום הסדרת חניות הנכים ברחבי כל העיר אנו נביא בשורה לתושבים. נבצע פיילוט רמזורים בנושא 'גל ירוק' להורדת עומסי תנועה בעיר, וכן נפעל להסדרת חניות באזורים נוספים בעיר, לרבות חניון עבור המשאיות".

"כל פעולה ועזרה – נותנת כוח להמשך עשייה"

לעסוק בתחום החניות בפרט והתנועה בכלל, זוהי עבודה שמביאה תוצאות חיוביות רבות. "ישנם המון סיפורים מרגשים שאירעו לי במהלך תפקידי ואני מקבלת תגובות רבות וחמות. כל פעולה ועזרה לתושב – נותנת לי כוח להמשך עשייה ברוכה למען הציבור בלוד" היא משתפת. "לאחר פעילויות של בטיחות בדרכים בבתי ספר אני תמיד שמחה לשמוע את התגובות של התלמידים והמורים על עשייה בתחום חשוב זה".

ולא רק: גם בתחום סיוע הסדרות חניות לנכים, היא מקבלת פידבק חיובי. "ישנם כאלה אשר המעיטו לצאת מהבית בשל בעיות בריאותיות ומחסור בחנייה בקרבת הבית – ואנו דאגנו להם ובזכות כך הצלחנו ולו במעט להקל על המגבלות שלהם".

הסדרת החניה בלוד
עיריית לוד

המסר: החקיקה למען האזרח, ולא לרעתו!

שלי שמחוני מבקשת לנצל את ההזדמנות ולהודות לראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, לממלא מקומו יוסי הרוש – מחזיק תיק הביטחון, ולמנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, על הגיבוי המלא. לסיום היא מבקשת להעביר מסר חשוב לתושבי לוד: "תנהגו בזהירות, הישמעו לכללי הדרך. תסתכלו גם על משתמשי הדרך האחרים ולא רק על הרצון שלכם להגיע הביתה במהירות ולחנות בקרבת הבית. החיים הם ערך חשוב. לא סתם אומרים שעדיף לאבד רגע בחיים, מאשר את החיים ברגע. כל אדם חייב לשנן ולהפנים – כי החקיקה נועדה בכדי לשמור על הסדר הציבורי למען כלל האזרחים, ולא על-מנת לפגוע באזרח הפרטי".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...