Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מנהלת אגף התרבות בלוד, אורית עופר: "לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד"…

מנהלת אגף התרבות בלוד, אורית עופר: "לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד"…
עיריית לוד

כ-10 מיליון ₪ מושקעים מידי שנה בתרבות הפנאי עבור תושבי העיר לוד: הופעות, אירועי קיץ, פעילויות מגזריות ופרויקטים מושקעים להנאת האזרחים • אגף התרבות העירוני, נותן מענה לכלל קבוצות האוכלוסייה – פסיפס התרבויות והדתות המרהיב הקיים בלוד • מנהלת האגף, אורית עופר או כפי שראש העיר נוהג לכנותה – מפיקת העל שלנו: "אנו שוקדים ומכינים לציבור הלודאי פעילויות מיוחדות לחג החנוכה הקרב ובא" • לכתבה המלאה >>>

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

תכירו את אגף התרבות בעיריית לוד – באחריותו ניהול כל אירועי התרבות בעיר, בכל ימות ומעגל השנה, בהם: העשרת תרבות הפנאי לציבור, איגום משאבים של עמותות וגופים ציבוריים בעיר לפעולות תרבות משוכללות, קיום פרויקטים עם משרדי הממשלה בתחום התרבות, קיום מערך הטקסים ואירועים הלאומיים, הופעות פנאי, תיאטרון ואומנות, ועוד.

משרדו של האגף שוכן בהיכל התרבות העירוני, ומי שמנהלת אותו כיום, היא אורית עופר (41), תושבת העיר, נשואה ואם לארבעה ילדים, שנכנסה לתפקידה לפני כחודשיים. לפני-כן, היא ניהלה את אגף התרבות ברשת המתנ"סים וכן כיהנה כסמנכ"לית הרשת. משנת 2007 היא ניהלה את היכל התרבות העירוני.

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

כ-10 מיליון ₪ לתרבות עירונית בשנה

אגף התרבות מעניק את פירותיו לכל תושבי העיר: למגזר היהודי, הערבי, החרדי, הרוסי, הנוער, המבוגר, האתיופי, הגיל השלישי וכן הלאה. הוא לא מפספס שום קבוצת אוכלוסייה, קהילה או עדה, כך מתקיימים אירועים לעדה המרוקאית, התוניסאית, הבוכרית, ואפילו ההודית. תקציבו: כ-7 מיליון ש"ח בשנה אותו הוא מקבל מהרשות המקומית ובנוסף לכך, הוא מגייס עוד כ-2.5 מיליון ₪ בשנה ממשרדי ממשלה.

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

שנה של עשייה – בכל המגזרים

בשנה האחרונה למדו באגף לעומק את הצרכים האמיתיים של תושבי העיר וכיצד לעמוד ביעדים לפי צרכים אלה. למשל: עבור האימא הצעירה עם הילדים הקטנים, עובדי האגף ידאגו להפיק אירועים בפארק אשר מתחת לביתה בשעות אחה"צ, לצד העשרה של סדנאות, אומנות, בישול, יצירה, הרחבת אופקים ועוד – לתושבי הגיל השלישי. גם בבני הנוער משקיעים ומעניקים להם הופעות מיוחדות בשיתוף יחידת הנוער, אותם בוחר הקהל עצמו באמצעות שאלון/סקר – מי יהיה הזמר הבא שיופיע.

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

והנה מעט על ההשקעה עבור המגזר הכללי – קיום פאב חברתי לצעירים ב'מרכז צעירים' ושילוב של הרצאות, מופעים וסדנאות לצעירים. כמו"כ, קיום מופעי תרבות של זמרים מהשורה הראשונה אצלנו בעיר. אם נציץ לאחור, רק השנה היו פה: נעה קירל, עדן חסון, יובל דיין, חנן בן ארי, ישי ריבו, דקלה ונרקיס, אמיר דדון, מארק אליהו, עיליי בוטנר וילדי החוץ, איב אנד ליר, חנן יובל, נתן גושן, בו זיני וטיילור, מוטי טקה וכמובן מופע השנה – שלמה ארצי!

מנהלת האגף מציינת גם את הפעילות במגזר הערבי, ואומרת, "הצלחנו לעשות אירועי חגים ברמת יום העצמאות אשר גורמים גאוות יחידה לתושבי העיר מהאוכלוסייה הערבית ומביאים אף מחוץ לעיר לחגוג, לצד פעילות קהילתית ענפה בשכונות הערביות". גם מההצלחה במגזר החרדי היא מרוצה ואומרת: "הצלחנו לרכוש את אמון הציבור שהעירייה יודעת לבצע את ההתאמות לקיום אירוע לפי אמונתם וליצור מגוון אירועים רחב בתוך המסגרת".

מה שהיה – היה. הצצה לתכנית שתהיה:

עופר מספרת כי כעת "שוקדים על הפקת 'פסטיבל במזרח' שיהיה בחג החנוכה, עם הזמרת מירי מסיקה ועם מופע מיוחד של האחים מזיג, תושבי העיר – יוצאי להקת הדורבנים, אשר הכינו עבורנו מופע מיוחד של שירים מבית אבא בטוניס". והם לא עוצרים שם. כבר כיום שוקדים באגף התרבות ומכינים תכניות לחגי פורים ופסח, למימונה, לאירועי עצמאות, וכן למופעי קיץ גדולים.

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

בנוסף, ישנו פרויקט 'ערב זמר' עם הזמר דני רובס בליווי התזמורת העירונית, מופע של האופרה הישראלית בשילוב להקות המחול בעיר, חבורת הזמר, תזמורת הבוגרים. והנה עוד הצצה לפעילות: אגף התרבות מפעיל פרויקטים של תזמורת בוגרי התזמורת העירונית, חבורת זמר שפועלת, מקהלת ילדים. ואם לא דיי בכך, האגף עובד כרגע על הקמת אנסמבל נגינה אתנית בשיתוף התזמורת ומקהלת פייטנים, פתיחת סינמטק העיר לוד אשר יקרין סרטים לגיל השלישי בבוקר ולילדים, נוער ומבוגרים אחת לשבוע, הפקת פסטיבל הסרטים, חידוש אירועי שוק לילה בעיר העתיקה ומופעים בבית הקשתות – והרשימה עוד ארוכה.

הנהלת עירייה מעורבת בעשייה

עופר עוצרת, מבקשת לתת קרדיט ואומרת: "ראש העיר עו"ד יאיר רביבו והנהלת העיר ובראשם מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס וחבר המועצה אלי סער – מחזיק תיק תרבות, אשר מלווים אותי בכל צעד והחלטה, בכל התלבטות לצד כל חשיבה –  מהפרט הגדול עד הקטן. אני מאוד מאמינה בכך, שאני הדרג המקצועי בתרבות ויש מקבלי החלטות ובראשם ראש העיר והם נבחרי הציבור אשר צריכים להתוות מדיניות ושאני אבצע בצד המקצועי. תחום התרבות קיבל קפיצת מדרגה גדולה ביותר, בעיקר כי הופנו לכך תקציבים רבים וניתנה תשומת לב רבה לתכנים, לביצוע ולדאגה לשיתופי הפעולה מול גורמי העירייה השונים".

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

אירוע תרבות? כך הוא נוצר!

הפקת אירוע הוא מאוד מורכב וטכני עם פרטים רבים. "החשיבה על התוכן וצורת ההגשה היא מאוד קריטית ומתקיימת בשלב הראשוני של מה מטרת האירוע: מי קהל היעד ומה אנו רוצים להגיש לו. מי השותפים לביצוע, את מי עוד ניתן לרתום לעשייה, מי חשב על רעיון דומה ולחברו ליצירת משהו גדול יותר. את מי ניתן להעצים ע"י הענקת סמכות באירוע וכדומה. לאחר מכן מתחיל סדר פעולות ארוך או קצר, תלוי באירוע, בעבודה מדוקדקת ומסודרת של הזמנת הספקים, הוצאת רישוי מול המשטרה והכיבוי, עריכת סיורים עם גורמי עירייה להכנת השטח או המקום", מציינת מנהלת האגף.

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

היא מוסיפה: "זה לא נגמר בזה. יש חשיבה על התפאורה, על הסדנאות שילוו האווירה שניצור עם בובות רחוב או מוסיקת רקע או כיבוד, לצד זה שוב טכני של קבלת רישוי, דאגה לעמידה בזמנים, לאסטטיות המקום וניקיונו לאחר האירוע, להנחיה נכונה, לעמידה בזמני מופע ושמירה על הסדר ובסוף יוצאים אירועים. אם הכל עובד לפי מה שפירטתי, אז גם מצליחים".

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

תרבולוד – תרבות שמתחילה באזרח

עופר מסיימת ואומרת: "אני מאוד אוהבת את העיר לוד ותושביה, ורוצה לדעת שאני אכן מצליחה להעשיר את תרבות הפנאי וליצור פה עוגני תרבות להנחלת היצירה והאומנות בקרב התושבים. בסוף, המטרה היא – לקבל תושב גאה שיכול להגיד לשכנו מהעיר הסמוכה או מכל עיר שהוא על לוד לא מוותר, עם כל מה שהיא מצליחה להעניק לו – זו גאוות היחידה שאני רוצה שכל תושב ירגיש פה". היא פונה אל הציבור הרחב ומבקשת: "אנצל במה זו לקרוא לכל תושב שיש לו רעיון או חלום, לפנות אליי או לאגף שלי במייל או בהודעה, כי מטרתנו היא להצליח לקלוע לטעמם של תושבי העיר לצד האתגר להעשיר את עולמם ועולמנו בתחומים חדשים".

לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד
לחזק את גאוות היחידה של תושבי העיר על השפע בתרבות הפנאי בלוד
עיריית לוד

 

חבר המועצה אלי סער, מחזיק תיק התרבות:

לוד-מעצמה של תרבות

אליהו סער, משנה לראש העיר ויו"ר רשת המתנ"סים: "רשת המתנסים הינה הזרוע הארוכה של העירייה להרחבת פעילות התרבות בעיר והפיכתה למעצמה של תרבות. הרשת פרושה בכל שכונות העיר ומשרתת את כלל התושבים והמגזרים, ומאפשרת לאלפים מתושבי העיר, על כל הפסיפס האנושי שבה, ליהנות ממגוון רחב של פעילות איכותית ועשירה: קייטנות, חוגים ומופעי תרבות במחירים מסובסדים השווים לכל נפש. בשנת הפעילות הבאה, יש בדעתנו להרחיב את מגוון הפעילויות, הן בהיכל התרבות העומד לקראת סיום השיפוץ והן בפתיחת סינמטק בבית התרבות העירוני. להיקף הפעילויות הרחב והמרשים אחראים צוות העובדים המצוין והמסור ברשת המתנ"סים, בראשות המנכ"ל אבי גיל וחברי הנהלת רשת המתנסים. תודה גדולה לראש העיר יאיר רביבו, אשר מסייע ככל שיש לאל ידו לעשות לטובת רשת המתנ"סים, בתקציבים, במתן גיבוי ובעצה טובה, כדי להצעיד ולשדרג את רשת המתנ"סים בעיר לעשייה רחבה יותר.

בעז"ה נמשיך לעשות ולשדרג את פעילות הרשת למען תושבי העיר לוד".

לוד-מעצמה של תרבות
עיריית לוד
כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...
כל האמת על דירות דיסקרטיות
האם יש לכם מצב רוח לטיפול עצמי אקסקלוסיבי? מציאת דירות...
איך להתמודד עם עבירות תנועה בצורה נכונה
עבירת תנועה יכולה לקרות גם לנהג האחראי ביותר – עבירות...
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...