Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?

מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?
קרדיט: Freepik

אפוטרופוס יכול להיות ממונה לאדם בוגר במספר מצבים. אחד מהם הוא כאשר מדובר על אדם בעל צרכים מיוחדים שאינו יכול לטפל בענייניו לבדו. מצב אחר הוא אצל אנשים אשר  בשל מחלה קשה אינם יכולים עוד לטפל בכל ענייניהם. אפוטרופוס ממונה גם אצל קשישים אשר תפקודם אינו מאפשר להם לטפל בכל ענייניהם וכאשר יש יריבה בכושר הקוגניטיבי. כדי למנוע מצב בו אדם יהפוך לחסוי ולא תהיה לו כל שליטה על התנהלות ענייניו, ניתן היום לערוך מסמך ייפוי כוח מתמשך אצל עו"ד ייפוי כוח מתמשך שהוסמך לכך. ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך המקנה ייפוי כוח עתידי לאדם אחד או יותר לטפל בענייני מייפה הכוח, דהיינו הממנה.  לייפוי כוח המתמשך מצרפים הוראות והנחיות מקדימות לאופן ניהול העיניינים האישיים, ברפואים וכן בכל הקשור לניהול ההון ונכסים של אותו אדם. עריכת מסמך זה מבעוד מועד כאשר אדם כשיר וצלול לחלוטין מהווה תחליף למינוי אפוטרופוס, לפחות בעניינים המוזכרים בייפוי הכוח.

כלים משפטיים להתנהלות המשפחה בצורה טובה יותר

משפחה היא המסגרת הבטוחה והקרובה ביותר לאדם. עם זאת, דווקא בשל הקרבה, נוצרות לעיתים בתוך משפחה מחלוקות שלפחות את חלקן ניתן למנוע ע"י עריכת מסמכים משפטיים שונים. אחד המסמכים הוא ייפוי כוח מתמשך שיכול למנוע בעיות עתידיות או מלחמות לגבי ניהול ענייניו של הורה מבוגר. במסמך זה מייפה אדם את כוחו של אדם אחר, אחד או יותר, לטפל בענייניו, כשיכולה להיות חלוקת נושאי הטיפול בין אנשים שונים או לא, וכן ניתן לפרט דרך טיפול בעניינים שונים.

מסמך אחר הוא הסכם ממון הנערך לפני נישואין או הסכם לחיים משותפים לידועים בציבור, ומומלץ במיוחד כאשר צבר כל אחד מבני הזוג רכוש משמעותי בנפרד או בנישואים פרק ב' כשישנם גם ילדים מנישואים קודמים.

מסמך נוסף וחשוב הוא צוואה בה יכול אדם לפרט את אופן חלוקת רכושו לאחר מותו בהתאם לרצונו. ללא עריכת צוואה ייתכן וההון יעבור לצדדים שלישיים או לצדדים שלא הייתם מעוניינים שיקבלו את שווי העיזבון.

היום שיעור הגירושין בישראל הוא למעלה מ47% לפי הלשכה לסטטיסטיקה ולכן יש צורך לערוך צוואות לגרושים וגרושות וכן לאלמנים ואלמנות אשר מתייחסת לאופן גידול הילדים הקטנים. לשם כך צריך לערוך צוואה חכמה הכוללת בתוכה מנגנון נאמנות.

עסקת נדל"ן – עסקה מורכבת הדורשת ליווי משפטי צמוד

עסקאות נדל"ן הן המורכבות ביותר מכל הבחינות. הבדיקות שיש לעשות לגבי נכס אותו עומדים לרכוש הן רבות, ולא רק מבחינת מצב המבנה אלא גם מבחינה משפטית. בדיקות בהיבט זה צריכות להתבצע מול גורמים כמו רשות מקרקעי ישראל או הרשות המקומית. על הרוכש לבדוק האם אין שעבודים או עיקולים על הנכס, האם המוכר הוא אכן הבעלים ועוד. ליווי משפטי נדרש גם בקביעת תנאי החוזה. נושא נוסף שעל הקונה לבדוק הוא עניין המיסוי. עורך דין מיסוי מקרקעין יוכל לספק את המידע בכל הקשור למס בו כרוכה העסקה כמו מס רכוש אשר משמעתי במיוחד כשזו דירה שניה ומעלה. כמו לקונה, גם למוכר חשוב להיות מלווה ע"י עורך דין, כולל בנושא המיסוי על מכירה.

עו"ד אבידור לפיד הוא עו"ד ורואה חשבון המתמחה בנושאים שונים כמו ניהול הון משפחתי, מיסוי בינלאומי מיסוי מקרקעין ועוד. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
כל מה שצריך לדעת על הזמנת פירות וירקות
תרבות הקנייה בישראל ללא ספק עברה שינוי וכיום לא מעט...
ליהנות משוקולד נפלא בלי להרגיש יסורי מצפון
בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד אנשים הבוחרים לעבור לתזונה...
להחזיר את הגוף לאיזון באמצעות הרפואה הסינית
בעבר, כשהרפואה הסינית רק התחילה את דרכה בארץ, היו מעט...
מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?
אפוטרופוס יכול להיות ממונה לאדם בוגר במספר מצבים. אחד מהם...
איך עו"ד לענייני ירושה מונע קיפוח?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד מבחינה משפטית, ולא רק:...
מהם העונשים האפשריים על עבירות כלכליות ואיך להימנע מהם?
הכלכלה היא מרכיב מרכזי בחיים המודרניים. בהתאם גם עבירות המוגדרות...
פינוי בינוי בבניין שלכם- למה אתם צריכים מפקח בניה
התחדשות עירונית או כפי שאנחנו רגילים לכנות את הפרויקטים הללו-...
מהו עורך דין הגירה ומתי נצטרך אותו
ההגירה היא תהליך מורכב ומרובה שלבים שיכול להיות מאתגר ומבלבל,...
כל מה שאתם צריכים לדעת על צ'ילרים
שמעתם פעם את המילה הזו? צ'ילרים הם מזגנים לא סטנדרטיים...
למה כדאי לעשות בדק בית לדירה שקונים במחיר למשתכן?
פרויקט מחיר למשתכן הוא יוזמה ממשלתית שמטרתה היא להפוך את...