Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחיקת רישום משטרתי

מחיקת רישום משטרתי
קרדיט CANVA

רבים טועים לחשוב כי רישום פלילי ורישום משטרתי הם היינו הך, אך לא כך הדבר כלל. ישנו הבדל מהותי ביותר בין רישום פלילי לבין רישום משטרתי, ועל כך נעמוד בין השאר במאמר זה. נקדים ונאמר, כי רישום משטרתי מתבצע כאשר מוגשת תלונה על אדם ונפתח תיק משטרה, אך לא הוגש כתב אישום לבית המשפט , כלומר, האדם לא הועמד לדין ,ובהמשך התיק הפלילי נסגר כנגד אותו אדם. אם רוצים לבצע מחיקת רישום משטרתי (הביטוי הנכון הוא ביטול רישום משטרתי) ניתן לעשות זאת בשתי דרכים , כאשר בשתיהן יש צורך בסיועו של עורך דין הבקיא בדין הפלילי בכדי להגיש את הבקשות המתאימות, בניסוח המתאים ובהתאם למקרה הספציפי. משרדה של עורכת הדין דנה שביט, הינו משרד עורכי דין המתמחה בתחום זה של הדין הפלילי. עו"ד דנה שביט מסייעת מזה שנים רבות בביטול תיקי משטרה , ובבקשות חנינה לנשיא המדינה (מחיקת רישום פלילי) . עו"ד דנה שביט מייצגת נאשמים וחשודים בבתי המשפט. יתר על כן, הינה בעלת ניסיון עשיר כקצינת משטרה וסנגורית פלילית מה שמוסיף לניסיונה ולכישוריה.

מחיקת רישום משטרתי- כל מה שחשוב לדעת

כאמור, ישנו הבדל מהותי בין מחיקת רישום משטרתי לבין מחיקת רישום פלילי. אנשים נוטים להתבלבל בין שני מושגים משפטיים אלו, אך למעשה הם שונים בתכלית במהותם. רישום פלילי  קיים כאשר אדם הועמד לדין לאחר שנפתח לו תיק פלילי במשטרה, ובית המשפט מצא לנכון להרשיע אדם זה בבצוע העבירה. לעומת זאת, רישום משטרתי מתייחס למצב בו מוגשת תלונה כנגד אזרח בגין חשד לבצוע עבירה פלילית, אך מסיבות שונות לא הוגש כתב אישום לבית המשפט ובהתאם לא הורשע האדם בבצוע העבירה. אם כן, מה משמעות קיומו של רישום משטרתי, ומדוע יש צורך במחיקתו? הינה כמה עובדות חשובות:

  • רישום משטרתי הינו רישום הקיים בתיקי משטרה פתוחים בהם מתבצעת חקירה או תיקי משטרה שנסגרו משתי סיבות עיקריות, כאשר כל אחת מסיבות אלה הינה בעלת משמעות מבחינת מחיקת הרישום המשטרתי.
  • יש 3 עילות סגירה לתיק משטרה . חוסר ראיות, היעדר עניין לציבור וחוסר אשמה. כאשר מדובר בתיק פלילי שנסגר מחוסר אשמה, התיק יבוטל למעשה באופן אוטומטי ולא יישאר ממנו זכר במסוף המשטרתי. לעומת זאת בשתי הסיבות האחרות, עדיין יישאר רישום משטרתי . כל עוד לא יבקשו מחיקת רישום משטרתי, הוא יהיה קיים במערכות המשטרה, בכפוף לתקופת ההתיישנות בעבירות מסוג עוון.
  • ישנן 2 דרכים למחיקת רישום משטרתי. האחת, בקשה לשינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה, והדרך השנייה היא הגשת בקשה לביטול רישום התיק בכפוף לתקופות המצוינות בחוק.

לפנות אל עו"ד פלילי מומחה

יש להבחין קודם בין שני מונחים משפטיים: מחיקת רישום פלילי לעומת מחיקת רישום משטרתי. כאשר אדם מבקש את עזרתו של עורך דין פלילי לביצוע אחת מן המטלות המשפטיות האלו, יש להבהיר קודם לכן היכן הדברים עומדים. מחיקת רישום משטרתי מתבצעת בגין שתי עילות והן חוסר עניין לציבור וחוסר ראיות. כאשר מדובר בסיבת חוסר אשמה, יבוטל התיק לחלוטין וללא זיכרון ממנו.

יש להגיש בקשה בסיועו של עורך דין המתמחה בתחום הפלילי בכדי שיסייע בהגשת בקשה משפטית המנוסחת היטב. עורכת הדין דנה שביט בעלת ותק מקצועי עשיר של למעלה מ- 21 שנים. בעברה גם כיהנה בתפקיד קצינת משטרה ותובעת פלילית ולאחר מכאן כסנגורית פלילית.

עו"ד דנה שביט תפעל למענכם בבקיאות מקצועית שלצידה ניסיון רב שנים , עם חמלה רבה, תוך ליווי וסיוע לכל אורך התהליך. חייגו 052-6498282

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...