Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה עושים במקרה של שבר בכף היד?

מה עושים במקרה של שבר בכף היד?
קרדיט לתמונות FREEPIK

שבירת שורש כף היד יכולה להיות חוויה כואבת ומפחידה. טיפול בפרק כף יד שבור מצריך בדרך כלל השבתה של הזרוע והשורש בגבס או סד כדי להגן עליהם בזמן שהוא מרפא. בהתאם לחומרת השבר, ייתכן שיהיה צורך גם בניתוח. חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי לאחר פציעה כדי להבטיח שתקבל את הטיפול הטוב ביותר שיש. מאמר זה יספק מידע על מה לעשות אם יש לך פרק כף יד שבור, כולל כיצד לזהות סימפטומים, מתי לפנות לטיפול רפואי וכיצד לטפל בצורה הטובה ביותר בפציעה שלך במהלך ההחלמה. 

כיצד לזהות פרק כף יד שבור?

פרק כף יד שבור הוא בדרך כלל שבר מחוספס ומשונן באחת או יותר מהעצמות בפרק כף היד שלך. מידת הכאב וכמות התנועה שיש לך ביד יכולים להשתנות בהתאם לחומרת ההפסקה, אומר לנו ד"ר פרנק אטלן . אם אינך יכול להזיז את היד שלך כלל, חווה כאב קיצוני במפרקים כלשהם, אינך מסוגל לאחוז בחפצים, או שיש לך חוסר תחושה ותחושות עקצוץ במורד הזרוע, סביר להניח ששברת את פרק כף היד. בנוסף, אם יש נפיחות סביב האזור הפגוע והיא לא חולפת לאחר 12 שעות לאחר, עליך לפנות לטיפול רפואי. 

מה חשוב לעשות במקרה של שבר בכף היד?

שורש כף היד שבור יכול להיות פציעה מאוד כואבת ולא נוחה. חשוב לנקוט בצעדים הדרושים כדי להבטיח שהפציעה תתרפא כראוי. טיפול בשבר כף היד יעשה בדרכים הבאות: ראשית, פנה מיד לטיפול רפואי. לאחר אבחון מרופא, חשוב לעקוב אחר הנחיות הטיפול והשיקום שלו. בהתאם לחומרת ההפסקה, זה עשוי לכלול חבישת גבס או סד למשך מספר שבועות או חודשים, נטילת תרופות נגד כאבים או ביצוע תרגילי פיזיותרפיה. זה גם חיוני לשמור על זרועך ללא תנועה במהלך תקופה זו כדי לאפשר לה להחלים כראוי. ביצוע השלבים האלה יכול לעזור לך להתאושש מפרק כף יד שבור ולחזור לעשות את הפעילויות שאתה אוהב!

לסיכום; אם סבלת משורש כף היד שבור, חשוב לפנות לטיפול רפואי בהקדם האפשרי. בהתאם לחומרת הפציעה, הרופא שלך עשוי להמליץ על גבס, סד או ניתוח שיעזרו לך להחלים. כדאי גם לנקוט בצעדים להפחתת נפיחות וכאב, כגון הרמת פרק כף היד והנחת קרח. במקרים מסוימים, פיזיותרפיה עשויה להיות מומלצת כדי לעזור לשחזר את טווח התנועה והכוח בפרק כף היד שלך. בנוסף, חשוב ללבוש סד או סד להגנה בזמן ששורש כף היד שלך מתרפא. על ידי נקיטת הצעדים הללו, אתה יכול לעזור להבטיח ששורש כף היד השבור שלך ירפא בצורה נכונה ומהירה כדי שתוכל לחזור לחיים כרגיל. למידע נוסף על הטיפול בקר באתר של ד"ר פרנק אטלן .

המאמר באדיבות https://danielzrihen.co.il/medical-seo/

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...