Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה פסילה מנהלית?

מה זה פסילה מנהלית?
מקור freepik

רוב עבירות התנועה מטופלות בו במקום ע"י שוטרים זוטרים שמתוקף סמכותם רשאים להטיל קנסות בגין ביצוען. אלא שכאשר מדובר בעבירות שנחשבות חמורות יותר, עשוי מבצע העבירה להגיע לכדי מצב בו רישיונו נשלל ממנו בהליך קצר ומזורז הקרוי פסילה מנהלית. על הליך זה והדרך להתמודד איתו תלמדו מייד.

 

פסילה מנהלית – למה הכוונה?

שוטר קצין בדרגת מפקח ומעלה רשאי לפסול את רישיונו של אדם לפרקי זמן שונים וזאת עקב ביצוע עבירה שנחשבת חמורה במיוחד. מבין עבירות אלו ניתן לציין נהיגה בשכרות, ביצוע עקיפה מסוכנת, נהגיה במהירות גבוהה במיוחד, נהיגה ברכב שנמצא במצב לא תקין ועוד. הפסילה עצמה מתבצעת או בו במקום ("בשטח", במידה וקצין נוכח או מוזעק) או עד שלושה ימים לאחר מכך בהליך הקרוי שימוע ומתרחש בתחנת המשטרה אל מול הקצין. על עבירות כגון אלו שתוארו לעיל, הקצין רשאי לפסול את רישיונו של אדם ל- 30 ימים. כאשר מדובר בתאונת דרכים חמורה ללא או עם נפגעים קשים/הרוגים, אזי הקצין רשאי לשלול את הרישיון ל- 60 או 90 ימים בהתאמה.

במהלך השימוע מובא חומר הראיות לדיון כאשר למבצע העבירה ניתנת ההזדמנות לטעון לזכותו בשם עצמו או להיות מיוצג ע"י עורך דין. קצין המשטרה לוקח בחשבון שיקולים כגון עבר תעבורתי ונסיבות המקרה ומחליט בהתאם. יש לציין כי כי שימוע שנערך מעבר ל- 3 ימים מיום המקרה אינו תקין ועשוי לגרום לפסילת כל ההליך עד לביטולו. עוד חשוב לדעת כי פסילה מנהלית עשויה להסתיים לא רק בשלילת הרישיון לפרקי הזמן שלעיל, אלא אף להחמיר וזאת במידה והקצין החליט להעביר את הטיפול במקרה למחלקה המשפטית של המשטרה ולהגיש כתב אישום כנגד מבצע העבירה.

הוזמנתם לשימוע ? צרו קשר עם עורך דין במהרה

במידה וביצעתם עבירת תנועה חמורה והוזמנתם לשימוע, חשוב מאוד כי תדאגו לעצמכם לייצוג משפטי הולם. עורך הדין צריך לפעול במהירות בתנאים שכאלו, שכן בשונה ממשפט, הליך השימוע מתבצע תוך זמן קצר, חומר הראיות מוגש במהירות ויש להתכונן לקראתו בהתאם. עורך דין מקצועי ינסה לאתר סימנים של התנהלות לקויה אצל המשטרה סביב המקרה, יבחן את חומר הראיות ויכין אתכם לקראת המפגש אל מול הקצין. כמו כן, חשוב מאוד לדעת כי גם אם בכל זאת יוחלט לפסול את רישיונכם בתום השימוע, אין הדבר אומר כי מדובר בגזירה שלא ניתן לשנותה. פסילה מנהלית ניתנת לעירעור אל מול בית המשפט, כאשר לעורך הדין במקרה זה יש הרבה יותר זמן להתכונן להליך המשפטי ולהכין את חומר הראיות והטיעונים בצורה מסודרת.

חשוב מאוד שלא להסתכן ולא לחשוב בכלל על האפשרות של נהיגה בפסילה לאחר שלילת הרישיון שלכם על ידי המשטרה או בית המשפט, שכן בעיני החוק זוהי אחת העבירות החמורות ביותר בתחום התעבורה ואתם אף עלולים להישלח למאסר. אם עדיין קרה המקרה, נהגתם תחת פסילה ונתפסתם, גם

מה זה פסילה מנהלית?
מקור freepik

זהו לא סוף פסוק. באמצעות עורך דין מנוסה ניתן לטעון טיעונים שונים בהתאם למקרה ולנסיבות ולחמוק מענישה כבדה. אל תהססו, וצרו קשר עם אחד שכזה במהרה.

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...