Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מה זה כרטיס נטען ואיך משתמשים בו

מה זה כרטיס נטען ואיך משתמשים בו
מקור pixabay

כרטיס נטען הוא כרטיס מגנטי חוץ בנקאי, שהשימוש בו ממש דומה לכרטיס שמקבלים מהבנק. ההבדל העיקרי הוא שאתם יכולים להפקיד אליו כמה שאתם רוצים, ועל ידי כך להחזיר את השליטה בהוצאות שלכם. בכל רגע אתם יכולים לראות מה יש לכם בכרטיס, על מה השתמשתם בו, ועוד. בנוסף, אין אפשרות להיכנס למינוסים או לבצע עסקאות תשלומים מבלבלות שלא תצליחו לעקוב אחריהן. לשימוש בכרטיסים נטענים עוד יתרונות רבים. על מנת להבין למה כל אחד יכול להיעזר בכרטיס כזה, נתחיל מההתחלה. 

כרטיס נטען הוא כרטיס מגנטי חוץ בנקאי, שהשימוש בו ממש דומה לכרטיס שמקבלים מהבנק. ההבדל העיקרי הוא שאתם יכולים להפקיד אליו כמה שאתם רוצים, ועל ידי כך להחזיר את השליטה בהוצאות שלכם. בכל רגע אתם יכולים לראות מה יש לכם בכרטיס, על מה השתמשתם בו, ועוד. בנוסף, אין אפשרות להיכנס למינוסים או לבצע עסקאות תשלומים מבלבלות שלא תצליחו לעקוב אחריהן. לשימוש בכרטיסים נטענים עוד יתרונות רבים. על מנת להבין למה כל אחד יכול להיעזר בכרטיס כזה, נתחיל מההתחלה.  אז מה זה כרטיס נטען? כפי שציינו, כרטיס נטען הוא כרטיס מגנטי שאפשר להשתמש בו כרגיל, בארץ ובחו"ל. כל הכספים שנמצאים בו הופקדו מראש, ואין אפשרות להיכנס בו למינוס. ההפקדה מתבצעת במזומן או אשראי, באחת מתחנות הטעינה הרבות הפזורות ברחבי הארץ.  איך זה עובד ? ראשית, מפקידים כספים. איך עושים את זה ? תלוי בכרטיס, בגדול, אפשר להפקיד מזומן, או דרך האשראי מהבנק. מומלץ לבדוק מראש, בכרטיס שאתם מעוניינים להזמין, מה אפשרויות ההפקדה והיכן הכי קרוב אליכם. הזמן שלוקח לכרטיס להתמלא בכספים לרוב הוא מידי. במידה ולא, אולי כדאי להחליף כרטיס נטען.  איפה משתמשים בכרטיס נטען?  כרטיסים נטענים מאפשרים לנו לרוב שימוש רגיל לחלוטין, ממש כמו כרטיס אשראי רגיל. רכישה בחנויות, משיכת מזומן בכספומטים, ואף שימושים נוספים שאינם קיימים בכרטיס רגיל.  השימושים הנפוצים  ביותר :  רכישות בעסקים – באמצעות כרטיס מגנטי אתם יכולים לרכוש בחנויות, בקניונים ובמרכולים. ממש כפי שאתם רגילים באמצעות כרטיס אשראי רגיל. ההבדל היחיד הוא שהכספים יחויבו באופן מידי.   משיכת כספים בכספומט – בעזרת כרטיס נטען אתם יכולים להוציא כספים בכספומטים בארץ ובחו"ל. חשוב לבדוק עלויות של המרת מט"ח במידה והפקדתם שקלים ואתם מעוניינים להוציא מטבע אחר בחו"ל.    העברות כספים בין אנשים – עם כרטיסים מסוימים מגיעה אפליקציה נוחה מאוד לניהול החשבון וההוצאות. אתם יכולים להשתמש באפליקציה גם כדי להעביר כספים מאדם לאדם, כל עוד שיש להם כרטיס נטען גם. זהו שימוש נוח במיוחד כיוון והוא מאפשר לכם העברת כספים בלי כל צורך להפקיד אותם בבנק.    המרות מט"ח – כרטיסים מסוימים מאפשרים לכם לבצע המרות מט"ח על גבי הכרטיס. זאת אומרת שאם הפקדתם שקלים, אתם יכולים למשוך מטבע אחר בעמלות המרה נמוכות ממש כמו של חלפן מקומי. כמובן, תמיד להשוות את המחירים ולבצע את מה שהכי נוח וזול עבורכם.     טיסות לחו"ל – רבים משתמשים בכרטיסים נטענים על מנת לטוס לחו"ל. הכרטיס מאפשר לכם לטוס ללא כל חשש שיש לכם יותר מדי מזומן, או פחד משוד או גניבה.      אז מה אי אפשר לעשות?   ישנם כמה דברים שאי אפשר לעשות עם כרטיס נטען כלל. לכרטיס נטען אין אפשרות להיכנס למינוס. אתם יכולים להשתמש רק בכספים שקיימים בכרטיס ולא יותר. בנוסף , אי אפשר להשתמש בכרטיס כדי לבצע עסקת תשלומים. הסיבה לכך ברורה, אף אחד לא יודע שבהמשך הכספים יהיו זמינים ולכן לא מאשרים עסקאות כאלו.
מקור pixabay

אז מה זה כרטיס נטען?

כפי שציינו, כרטיס נטען הוא כרטיס מגנטי שאפשר להשתמש בו כרגיל, בארץ ובחו"ל. כל הכספים שנמצאים בו הופקדו מראש, ואין אפשרות להיכנס בו למינוס. ההפקדה מתבצעת במזומן או אשראי, באחת מתחנות הטעינה הרבות הפזורות ברחבי הארץ. 

איך זה עובד ?

ראשית, מפקידים כספים. איך עושים את זה ? תלוי בכרטיס, בגדול, אפשר להפקיד מזומן, או דרך האשראי מהבנק. מומלץ לבדוק מראש, בכרטיס שאתם מעוניינים להזמין, מה אפשרויות ההפקדה והיכן הכי קרוב אליכם. הזמן שלוקח לכרטיס להתמלא בכספים לרוב הוא מידי. במידה ולא, אולי כדאי להחליף כרטיס נטען. 

איפה משתמשים בכרטיס נטען? 

כרטיסים נטענים מאפשרים לנו לרוב שימוש רגיל לחלוטין, ממש כמו כרטיס אשראי רגיל. רכישה בחנויות, משיכת מזומן בכספומטים, ואף שימושים נוספים שאינם קיימים בכרטיס רגיל. 

השימושים הנפוצים  ביותר : 

  1. רכישות בעסקים – באמצעות כרטיס מגנטי אתם יכולים לרכוש בחנויות, בקניונים ובמרכולים. ממש כפי שאתם רגילים באמצעות כרטיס אשראי רגיל. ההבדל היחיד הוא שהכספים יחויבו באופן מידי.
  2. משיכת כספים בכספומט – בעזרת כרטיס נטען אתם יכולים להוציא כספים בכספומטים בארץ ובחו"ל. חשוב לבדוק עלויות של המרת מט"ח במידה והפקדתם שקלים ואתם מעוניינים להוציא מטבע אחר בחו"ל.
  3. העברות כספים בין אנשים – עם כרטיסים מסוימים מגיעה אפליקציה נוחה מאוד לניהול החשבון וההוצאות. אתם יכולים להשתמש באפליקציה גם כדי להעביר כספים מאדם לאדם, כל עוד שיש להם כרטיס נטען גם. זהו שימוש נוח במיוחד כיוון והוא מאפשר לכם העברת כספים בלי כל צורך להפקיד אותם בבנק.
  4. המרות מט"ח – כרטיסים מסוימים מאפשרים לכם לבצע המרות מט"ח על גבי הכרטיס. זאת אומרת שאם הפקדתם שקלים, אתם יכולים למשוך מטבע אחר בעמלות המרה נמוכות ממש כמו של חלפן מקומי. כמובן, תמיד להשוות את המחירים ולבצע את מה שהכי נוח וזול עבורכם.
  5. טיסות לחו"ל – רבים משתמשים בכרטיסים נטענים על מנת לטוס לחו"ל. הכרטיס מאפשר לכם לטוס ללא כל חשש שיש לכם יותר מדי מזומן, או פחד משוד או גניבה.

אז מה אי אפשר לעשות?

ישנם כמה דברים שאי אפשר לעשות עם כרטיס נטען כלל. לכרטיס נטען אין אפשרות להיכנס למינוס. אתם יכולים להשתמש רק בכספים שקיימים בכרטיס ולא יותר. בנוסף , אי אפשר להשתמש בכרטיס כדי לבצע עסקת תשלומים. הסיבה לכך ברורה, אף אחד לא יודע שבהמשך הכספים יהיו זמינים ולכן לא מאשרים עסקאות כאלו. 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...