Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהפיכה תחבורתית נוספת בלוד: אושרה תחנת רכבת חדשה באזור התעסוקה הצפוני

מהפיכה תחבורתית נוספת בלוד: אושרה תחנת רכבת חדשה באזור התעסוקה הצפוני
עיריית לוד

בשורה חשובה לתושבי לוד. שר התחבורה ישראל כ"ץ, נעתר לבקשת ראש העיר יאיר רביבו, להכליל תחנת רכבת חדשה על המסילה המזרחית שתעבור לאורך כביש 6.

מהפיכה תחבורתית נוספת בלוד
עיריית לוד
מהפיכה תחבורתית נוספת בלוד
עיריית לוד

מדובר במהלך היסטורי, כאשר בלוד יהיו 3 תחנות רכבת. התחנה החדשה שתמוקם באזור התעסוקה הצפוני, תתווסף לשתי התחנות הקיימות, האחת – תחנת הרכבת המרכזית בכניסה לעיר משד' יוספטל, והשנייה בשכונת גני אביב. למעשה, אין עוד עיר בסדר גודל כמו לוד, שבה יש 3 תחנות רכבת, מה שמצביע על מרכזיותה של העיר כציר מרכזי לכל חלקי המדינה.

כך יוצא שהעיר לוד מחזקת את מעמדה כמרכז הרכבות הגדול והחשוב של ישראל. מיקומה בטבורה של המדינה, סמוך לנתב"ג, נמל התעופה הראשי של ישראל, כ-15 דקות נסיעה בלבד למרכז תל אביב וגוש דן, כחצי שעה לירושלים ובסמיכות לצירי תחבורה אסטרטגיים בהם כביש "חוצה ישראל" (כביש 6), הכביש המהיר תל אביב-ירושלים (כביש מספר 1), כביש 40, כביש הרוחב 431, כביש 44 (דרך צריפין), וכאמור 3 תחנות הרכבת, הופכים את לוד לעיר של נגישות אידיאלית ובעלת פוטנציאל משמעותי ביותר הן לפיתוח עסקי, הן למגורים והן כעיר שחרתה בשנים האחרונות על דגלה את נושאי החינוך, התרבות, איכות החיים, ההתחדשות העירונית, ותנופת הפיתוח האדירה המתחוללת בה.

המשמעות: מחקרים שנעשו מוכיחים כי בערים בהן קיימת נגישות תחבורתית לרכבת, קיימת עלייה בערך הנכסים שיכולה להגיע עד 20%, זאת במיוחד לנוכח התוכניות לבניית 20,000 יח"ד בלוד, במסגרת הסכם הגג עם ממשלת ישראל.

זאת ועוד, להימצאותן של 3 תחנות רכבת בתחומי העיר תהיה גם השפעה תדמיתית ותודעתית. ערים שמנותקות ממסילות הברזל נתפסות לעתים כשוליות ובעלות מעמד נמוך יחסית במרחב בו הן מצויות. מאידך, עיר שבה כן מצויות תחנות רכבת נתפסת כעיר "אמיתית" וחשובה. חיבור העיר לוד לכל המדינה באמצעות 3 תחנות רכבת, יגדיל את האטרקטיביות של העיר וישפיע באופן ישיר על התפתחות אזור התעשייה. ההתייעלות התחבורתית תאפשר ללוד להפוך לאחת הערים המתפתחות בישראל.

המסילה המזרחית שבה תמוקם תחנת הרכבת החדשה בלוד, נועדה להגביר את תדירות הרכבות והיא תביא למהפך אסטרטגי ברשת המסילות הארצית ותיצור מערך מסילתי שיחבר בין צפון הארץ ודרומה. כמו כן, היא תיצור עורק תחבורה עיקרי לסחורות שיגדיל את יכולת השינוע לכל הארץ, כפי שציין שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ, ולעניין זה כאמור, משמעות אדירה להתפתחות אזור התעשייה הצפוני שבו תמוקם התחנה החדשה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...