Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהי חקירה לצורך מתן עדות ולמה לשים לב?

מהי חקירה לצורך מתן עדות ולמה לשים לב?
קרדיט - Freepik

כדי לאסוף חומרים שיעזרו לה לבנות את תיקו של החשוד ולהגיע להחלטה האם יש מקום להגיש כתב אישום נגדו, אחד הכלים החשובים בהם משתמשת המשטרה הוא חקירה. כאשר חושבים על חקירה במשטרה, עולה בראש תמונה של החשוד בחקירה שנחקר במשך שעות בחדר החקירות. אמנם זה סוג החקירה המוכר יותר אך עם זאת אינו היחיד. גם חקירה לצורך מתן עדות היא חקירה לכל דבר וכך יש להתייחס אליה. עד המגיע למשטרה לצורך חקירה נחקר באופן שאינו שונה בהרבה מהדרך בה נחקר חשוד. גם את העד ינסה החוקר להוביל לאמירת דברים שישמשו לצורך בניית התיק. לפעמים הדברים אפילו מביאים לכך שהחוקר חושד שהעד הוא למעשה שותף לביצוע העבירה או לקח בה חלק. אז החקירה הופכת להיות באזהרה והעד הופך לחשוד. לכן, גם לפני מתן עדות מומלץ לנחקר להתייעץ עם עורך דין פלילי.

מהו עיכוב הליכים ואיך הוא נעשה?

לאחר שהוגש כתב אישום ועד לרגע הכרעת הדין ניתן להגיש ליועץ המשפטי לממשלה בכתב בקשה לעיכוב ההליכים המשפטיים. הבקשה צריכה להיות מנומקת היטב כדי לשכנע שאכן יש הצדקה לכך. חשוב לציין שמדובר על עיכוב בלבד והדבר לא מטיל בספק בעצם ההחלטה על התביעה. עיכוב הליכים ייעשה בנסיבות לא רגילות כמו מצב רפואי בעייתי של הנאשם או משפחתו הקרובה, כאשר הקורבן נהג בצורה פסולה, כאשר מדובר על ניסיון לביצוע עבירה ולא על עבירה שנעשתה ועוד. אם היועץ המשפטי לממשלה מאשר, את ההחלטה על עיכוב ההליכים יכול לקבל גם המשנה ליועץ המשפטי או פרקליט המדינה. ניתן להגיש בקשה על חידוש ההליכים, כאשר בעבירות מסוג עוון הבקשה צריכה להיות מוגשת עד שנה לאחר העיכוב ובעבירות פשע – עד חמש שנים.

בחירת עורך דין פלילי: למה חשוב לשים לב

בחירת עורך דין פלילי צריכה להיעשות בתחילת התהליך עוד לפני החקירה. לרוב חשוד נמצא בלחץ למצוא במהירות את עורך הדין, אך חשוב לא למהר. אם צריך, כדאי לתת לאנשים קרובים שאתם סומכים עליהם לעשות את החיפוש במקומכם. חשוב לזכור שזכותכם לא לומר דבר עד התייעצות עם עורך דין, שכן כל דבר שתאמרו עלול לשמש נגדכם. אם אתם מאזור תל אביב, חפשו עורך דין פלילי בתל אביב שיש לו ניסיון רב, שליווה הליכים פליליים שונים, החל מטרום חקירה דרך מעצרים ועד ייצוג במשפט, עורך דין המתמחה ומתמקד בפלילים ובמיוחד בסוג העבירה המדובר. מעבר לפן המקצועי, עורך הדין צריך להשרות עליכם ביטחון ושתתנהלו איתו בפתיחות ונוחות.

משרד עו"ד מנשה – רון הוא משרד עורכי דין פלילי בעל ניסיון רב. המשרד טיפל וייצג לקוחות רבים במקצועיות רבה גם במצבים מורכבים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
כל מה שצריך לדעת על הזמנת פירות וירקות
תרבות הקנייה בישראל ללא ספק עברה שינוי וכיום לא מעט...
ליהנות משוקולד נפלא בלי להרגיש יסורי מצפון
בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד אנשים הבוחרים לעבור לתזונה...
להחזיר את הגוף לאיזון באמצעות הרפואה הסינית
בעבר, כשהרפואה הסינית רק התחילה את דרכה בארץ, היו מעט...
מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?
אפוטרופוס יכול להיות ממונה לאדם בוגר במספר מצבים. אחד מהם...
איך עו"ד לענייני ירושה מונע קיפוח?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד מבחינה משפטית, ולא רק:...
מהם העונשים האפשריים על עבירות כלכליות ואיך להימנע מהם?
הכלכלה היא מרכיב מרכזי בחיים המודרניים. בהתאם גם עבירות המוגדרות...
פינוי בינוי בבניין שלכם- למה אתם צריכים מפקח בניה
התחדשות עירונית או כפי שאנחנו רגילים לכנות את הפרויקטים הללו-...
מהו עורך דין הגירה ומתי נצטרך אותו
ההגירה היא תהליך מורכב ומרובה שלבים שיכול להיות מאתגר ומבלבל,...
כל מה שאתם צריכים לדעת על צ'ילרים
שמעתם פעם את המילה הזו? צ'ילרים הם מזגנים לא סטנדרטיים...
למה כדאי לעשות בדק בית לדירה שקונים במחיר למשתכן?
פרויקט מחיר למשתכן הוא יוזמה ממשלתית שמטרתה היא להפוך את...