Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מאירים את לוד בחנוכה עם פסטיבל במזרח השלישי בעיר

מאירים את לוד בחנוכה עם פסטיבל במזרח השלישי בעיר
עיריית לוד

4 ימים של תאטרון, מחול, מוסיקה ואומנות נפתחו ביום שני השבוע, במסגרת פסטיבל במזרח ה-3 בלוד, פסטיבל ייחודי המביא לקדמת הבמה את העושר והקלאסיקה הקיימת בתרבות המזרח, כיאה לעיר לוד, לפסיפס התרבויות והעדות המרהיב שבה ולרקמה האנושית המיוחדת במינה של תושביה.

פסטיבל במזרח השלישי בלוד
עיריית לוד
פסטיבל במזרח השלישי בלוד
עיריית לוד

האירוע הראשון החל במופע קצב ואש, הפנינג קהילתי והדלקה נרות במתנ"ס אשכול ומתנ"ס ציפורי, ולאחריו מופע מרהיב בטיילת של גני יער אשל החל בהדלקת נר שני של חנוכה ע"י ראש העיר, והמשיך בחגיגה של מייצגי תיאטרון מוארים, מופע תיאטרון רחוב האחים בז'וז', רקדני בית הספר לקפווארה של אובה, תחרות מייצגי "האור שבי" של בית הספר גני יער, מוסיקה תוססת והמון מצב רוח.

למחרת ביום ג', להקות החול ספקטור דנסינג, בלדנא וRNSPORT חברו למופע משולב שהתקיים באולם הספורט גני אביב. בהמשך הערב, הזמרת דיקלה מארחת את נרקיס, מופע מקור ייחודי לפסטיבל שהתקיים במתנ"ס דנוור, כאשר במקביל, התקיים בהיכל התרבות "זואק"- ציור על אריחים מרוקאים.

ביום ד' שלושה אירועים רבי משתתפים, בהם ההצגה תלושים- הפקת מקור של המרכז לתאטרון לוד בעקבות מעברת לוד, מופע של הזמר ישי ריבו במתנ"ס דנוור, ומארק אליהו במופע הדואו חובר לפנסתרן אלדר ציטרין למופע ייחודי ומרגש שהתקיים בבית הקשתות.

הפסטיבל ננעל ביום ה' ביריד תטריז ערבי במתנ"ס שיקאגו ובית הקשתות- יריד מלאכות יד קדומות מארצות המזרח לנשים- סדנא להכנת סבון משמן זית, סדנת בישול ערבי, סדנת רקמה ערבית והופעה של עלא עזאם, ובמופע "בקצב הפיוט" בפאב התחנה- יוני שרון אירח את להקת הדבקה העירונית "בלדנא" במופע המשלב מוסיקה אתנית מהמזרח התיכון, קטעי פיוט נגינה וריקוד.

הייחודיות של הפסטיבל, מתכתבת היטב עם הערכים שמקדם ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו בלוד, של אחווה ורעות, אהבת האדם, חיזוק התרבות והמורשת, השלום והדו-קיום. "העיר לוד הפכה בשנים האחרונות למעצמת תרבות המושכת אליה מבקרים רבים מהעיר ומחוצה לה, ופסטיבל במזרח הפך לאחד האירועים המרכזיים בשנה בה העיר לובשת חג", אמר יאיר רביבו.

השנה ייהנו התושבים והאורחים מ-4 ימים מרתקים וממגוון של מופעים, פעילויות וסדנאות ברחבי העיר, למרבית האירועים הכניסה חופשית או בעלות סמלית של 10 ₪ בלבד.

הפסטיבל אשר הפך כבר לשם דבר בקהילת התרבות בארץ, התקיים בתמיכת משרד התרבות והספורט בראשותה של השרה מירי רגב, ובהפקת רשת המתנ"סים בעיר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...