Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה קשה להיגמל מסמים לגמרי לבד?

למה קשה להיגמל מסמים לגמרי לבד?

גם מי שמוכן להודות שיש לו בעיה וגם מי שמשתוקק להשתחרר מעול ההתמכרות שלו, עדיין מתקשה להגיע ליום שאחרי ולרגע שבו הסמים לא ישלטו בו. אלא שזה לא ממש פשוט, וזו משימה מורכבת עוד יותר למי שמנסה לעשות את זה לבד. יש כמה סיבות טובות לכך, אבל חשוב לא פחות – יש גם פתרון. אם אתם רוצים לחזור לשלוט במסלול החיים שלו במקום הסמים, אתם יכולים לעשות את זה. כיצד? על ידי יצרית קשר עם "יד הצלה".

 למה קשה להיגמל מסמים לגמרי לבד?

הגמילה ו"הקריז"

הצעד הראשון בתהליך גמילה מקוקאין הוא צעד גדול ומורכב, והאמת היא שלרוב – זהו גם הצעד שעשוי לקבוע האם התהליך יצליח או לא. זהו שלב הקריז, כשהגוף דורש עוד מנה אבל לא מקבל אותה. הוא מעניש את האדם המכור עם כאבים בלתי נסבלים ועוויתות, עם בחילות קשות ועם חוסר יכולת לתפקד. אנשים שמנסים להיגמל לבד עשויים להישבר כבר בשלב הזה, ואפשר להבין מדוע, שכן הצורך הבסיסי שלנו הוא להפסיק את הכאב, ואם מנת הסם היא שתעשה את העבודה, נדמה שפשוט אי אפשר אחרת. עם המסגרת התומכת והמקצועית של "יד הצלה" גם השלב הזה נראה אחרת, ואת הגמילה הזו תוכלו להתחיל בצורה טובה ויעילה הרבה יותר.

הגמילה והכאב הנפשי

גם אם אנחנו לא תמיד מודים בזה, להתמכרויות יש מקור שאינו קשור כלל למושא ההתמכרות. במילים אחרות, אנשים שמכורים לסמים או לאלכוהול מוצאים בהם פתרון לכאב נפשי או מפלט ממצוקה רגשית. בתהליכי גמילה מסמים ואלכוהול חשוב לתת את הדעת לסיבות האמיתיות שבגללן הכול קרה, ולזהות דרכים יעילות יותר להתמודד עם הקשיים והאתגרים שמעוררים אצל האדם המכור את המתח ואת הצורך הבלתי פוסק לברוח. זוהי המטרה השנייה של כל מרכז גמילה באשר הוא, ורק עם השגת המטרה הזו יוכל המכור לפעול אחרת בפעם הבאה שיפגוש את המצוקה פנים אל פנים.

הפתרון: מרכז גמילה

כדי להתנתק מהצורך העז במנת סם או בכוסית משקה, וכדי להתמודד עם המציאות בצורה יעילה הרבה יותר, מרכז גמילה מאלכוהול הוא אחד הפתרונות הטובים ביותר שעומדים היום לרשות המכורים. עם הניסיון הרב של הצוות הטיפולי, עם תוכנית המותאמת אישית ועם מענה מדויקת גם לצורך הפיזי וגם לגורמים הרגשיים בבסיס ההתמכרות, מרכז "יד הצלה" מושיט את ידו לכל אדם שמאמין שאפשר גם אחרת, בלי שליטת הסמים או האלכוהול. לתחילת התהליך האישי שלכם צרו קשר כבר עכשיו בטלפון 054-2272002.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...