Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

למה חשוב לבחור תוכנית גמילה מותאמת באופן אישי?

למה חשוב לבחור תוכנית גמילה מותאמת באופן אישי?
קרדיט Canva

תכנית גמילה יעילה הנבחרת באופן נכון המותאם למכורים לסמים תשיג את התוצאות הרצויות ותחזיר את המכור לחיים מלאים לאחר שיסיימו בהצלחה טיפול בהתמכרויות. אלכוהוליזם והתמכרות לסמים הן הפרעות התנהגותיות ונפשיות המתבטאות הן במישור הפיזי והן במישור הפסיכו-רגשי. התלות הקיימת, ככלל, נוצרת כתוצאה מפערים שונים שנוצרו במהלך היווצרות האישיות. זו יכולה להיות חוויה שלילית הן בבית הספר והן במשפחה, אשר שימשה מאוחר יותר כדפוס התנהגות. חשוב שקרובים יבינו בבירור את ההבדל בין המושגים "הפוגה" ו"החלמה". התמכרות לסמים כמחלה אינה מייצגת אפשרות של החלמה מלאה – המשמעות היא שלא משנה כמה זמן תימשך ההפסקה בנטילת הסמים,  מקרה חדש של שימוש מוביל להתמוטטות ולהחרפת התלות.

מה היא הישנות, ואיך למנוע אותה?

הישנות אצל אדם אשר עבר גמילה מתרופות פסיכואקטיביות ממכרות היא הימנעות מודעת משימוש בסמים ושימוש בשיטות שליטה עצמית המאפשרות מניעת התמוטטות במצבי טריגר התורמים לחידוש השימוש בסמים. לכן, עיקר השיקום מוקדש להיבטים חברתיים. רוב חייו של מכור לסמים לשעבר מתרחשים לא בין כותלי מרכז השיקום, אלא בחברה בין אנשים אחרים. היכולת לשלוט בעצמו ולא להיכנע לפיתויים שההתמכרות מבטיחה, ובמקרה של נסיגה לפנות לעזרה בזמן – אלו הם ההיבטים המרכזיים של מודל ההתנהגות שמוטמע בחולים בתהליך שיקום .

מה היא מטרת השיקום וגמילה מסמים?

מטרת תהליך הגמילה היא לסייע למכור במאבק בכמיהתו לסמים, בבניית קשרים עם משפחה ואנשים אחרים ורכישת מיומנויות לחיים עצמאיים. מאפיין חשוב הוא הרצון של המכור להחלמה, רכישת מיומנויות להימנע ממצבי לחץ ולא להיעזר בסמים נרקוטיים כדי לפתור אותם. תכנית גמילה מקוקאין למכורים לסמים הינה מכלול שלם של צעדים הכוללים מומחים מתחומים שונים, שמטרתם לשפר את רווחתו של המטופל, את בריאותו הכללית, לפתח כישורי התנהגות מפוכחים ולבסס מערכת תמיכה שיקומית בסיום הגמילה.

טיפול מקיף במכור לסמים, שנועד להשיג הפוגה ארוכת טווח – בתרחיש אידיאלי, עד הימנעות מסמים לכל החיים – מורכב מחמש נקודות עיקריות:

אבחון פיזיולוגי של מצב הגוף. זה מורכב מבדיקת דם מורחבת, בדיקות איברים ומערכות חיוניות. זהו תנאי הכרחי על מנת להעריך את הנזק שכבר נגרם כתוצאה מהתמכרות לגופו של המטופל ולוודא שלא יחמיר בתהליך קבלת העזרה.

פסיכודיאגנוסטיקה מכוונת להבהרת תכונות אישיות, זיהוי הפרעות נפשיות קשות שעלולות להתלוות לשימוש בחומרים פסיכואקטיביים.

כדאי להקדיש תשומת לב מיוחדת לחלק החשוב ביותר בתהליך הגמילה – ניקוי רעלים מהגוף. זה עוזר להסיר מגוף המטופל את כל החומרים הרעילים המשפיעים לרעה על מהלך התהליכים הפיזיולוגיים. בתהליך סירוב לצריכת הסמים המטופל עלול לחוות תסמינים קשים, אשר עדיף שיחווה תחת השגחה של אנשי מקצוע במרכז גמילה ניקה ישראל, שיכולים להקל על סבלו בעת הצורך.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
החוויה שבני ובנות מצווה לא מוכנים לוותר עליה
אירוע של בת מצווה לא יכול להיות פחות מאירוע שלא...
המשמעות והיתרונות מאחורי הוצאת רישיון קבלנים
הוצאת רישיון קבלן היא דבר שרוב הקבלנים שוקלים. למעשה, גם...
עריכת צוואה על ידי מומחים משפטיים
עריכת צוואה היא שלב קריטי בתכנון העיזבון, המאפשר ליחידים לציין...
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...