Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לימודים למקצועות הייטק

לימודים למקצועות הייטק
צילום https://123rf.com

תחום ההייטק הוא עולם רחב אשר מתפתח עוד ועוד עם השנים. ההתפתחות המהירה הזו בתחום ההייטק קשורה להתפתחות האינטרנט והרשתות החברתיות. מספר חברות ההייטק הולך וגדל וכך גם הביקוש מתרחב ומתעצם. ניתן לרכוש הכשרה להייטק במרכזי הכשרה ולימודים שונים כאשר בין המובילים בתחום, מרכז ההכשרה של האקריו, המקנה כלים וידע מעשי, שבעזרתו ניתן להשתלב בשוק העבודה במהירות. אז איזה לימודים קיימים? מהי ההכשרה הנחוצה? ומהם תנאי קבלה ללימודים? כל זאת ועוד במאמר זה.

לימודים למקצועות הייטק
צילום https://123rf.com

מהו תחום ההייטק?

לפני הכול, מהו בכלל תחום ההייטק? הקישור הראשוני שרבים עושים עם המילה הייטק הוא עולם המחשבים. אומנם תחום המחשבים הוא חלק מרכזי מעולם ההייטק, אך לצידו ישנם גם תחומים רבים נוספים כמו אלקטרוניקה, רובוטיקה ועוד רבים. עולם ההייטק הרחב, מכיל בתוכו תחומים מגוונים, החל בפיתוח תוכנה וחומרה, פיתוח מערכות מידע, הנדסת מכשור רפואי וכלה בשיווק אינטרנטי, קידום אתרים ועוד תחומים רבים הקשורים לרשתות החברתיות. לכן, בבואכם לחפש לימודי הייטק, החלו בבחינה של התחומים ושל הנושאים השונים וגלו מהם תחומי העניין המועדפים עליכם.

סוג הכשרה להייטק

הכשרה למקצועות הייטק ניתן לעשות בכמה דרכים שונות, כאשר כולן מביאות לרכישת מקצוע ותחום עיסוק. למעשה, ניתן לרכוש הכשרה הכוללת לימודי תעודה או לחלופין, לימודי תואר, כאשר גם כאן קיימות כמה אפשרויות:

תואר ראשון

תואר ראשון B.A ניתן לעשות במגוון תחומים כמו: הנדסת מחשבים, תעשייה וניהול, הנדסת תוכנה, ביוטכנולוגיה ורבים נוספים. כחלק מתוכנית הלימודים מוגש לסטודנטים ידע רחב ומקיף בנושאים אלו, החל בחומר עיוני מחקרי ותיאורטי וכלה בהקניית כלים מעשיים. משך הלימודים לתואר ראשון, הוא כארבע שנים וניתן להשלים אותו במכללות ובאוניברסיטאות השונות. התואר הראשון הוא מקפצה טובה לכניסה לשוק העבודה בתחומים מתקדמים והביקוש לבעלי תארים הוא גדול.

תעודת הנדסאי או טכנאי

לימודים אלו מקנים תחום עיסוק ספציפי יותר המאפשר השתלבות מהירה בשוק העבודה. בשונה מתואר ראשון רגיל, זהו מסלול מהיר יותר ששם במרכז ההכשרה, עשייה פרקטית אשר מסייעת לבוגרים להשתלב בקלות במקצועות ההייטק השונים. משך לימודים אלו הוא כשנתיים ועם סיומם מקבלים הבוגרים תעודת הנדסאי או טכנאי דרך משרד התמ"ת.

קורס תעודה

למעשה, זוהי דרך מהירה ביותר שבה תוכלו לבחור בכדי לרכוש מקצוע בתחום ההייטק. קורסים רבים מקנים את הכלים הנדרשים על מנת להשתלב בתחום מסוים מעולם זה. המבחר של הקורסים הוא רחב ומקיף נושאים רבים כמו: מולטימדיה, בדיקות תוכנה, פיתוח אינטרנטי, פיתוח אפליקציות, עיצוב גרפי והרשימה עוד ארוכה. בלימודי תעודה מסוג זה, זמן הלימודים משתנה בהתאם לקורס כאשר ברוב המקרים מדובר בכמה חודשים. המכללה, מרכז ההכשרה או האוניברסיטה מעניקה תעודה מטעמה בסיום הלימודים ואפשר לצאת לשוק העבודה.

איפה רוכשים הכשרה להייטק?

ניתן לרכוש הכשרה לעולם ההייטק דרך אוניברסיטאות, מכללות ומרכזי הכשרה שבהם ניתן לקבל את כל הכלים התיאורטיים והפרקטים על מנת להתקבל לתעשיית ההייטק. אורך ההכשרה הוא בדרך כלל בין 1 ל-4 שנים. במרכזי הכשרה, כמו האקריו, ניתן לעבור את ההכשרה תוך כשנה (או אפילו פחות).

המקצועות שניתן ללמוד

בעבר, אנשים היו בטוחים שהייטק זה נטו תכנות או פיתוח. כיום, צצים להם עוד ועוד משרות ומקצועות. למשל, בדיקות תוכנה QA הוא אחד התחומים הנחשבים בתעשייה בשנים האחרונות, אין משרד או ארגון שלא יוכל להסתדר ללא בודק תוכנה שיוודא בכל רגע שהתוכנה, האפליקציה או כל דבר אחר שקשור לצוות הפיתוח עובד כשורה. אפילו גם עולמות כמו שיווק באינטרנט נכנסו לאחרונה להייטק, אותם אנשי דיגיטל אחראים על פרסום ושיווק המותג. קיימים עוד מקצועות רבים, כמו אנשי IT, מקדמי אתרים וכו' שגם להם יש חלק בתעשיית ובעולם ההייטק.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...