Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד: שרים לזכרם

לוד: שרים לזכרם

מרגש ומכבד! ערב "שרים וזוכרים" המתקיים מדי שנה כמסורת בלוד, בשבוע המורכב, טעון המשמעות שבין יום הזיכרון לשואה ולגבורה, לבין יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות.

הערב התקיים במתנ"ס דנוור, במעמד ראש העיר עו"ד יאיר רביבו ורעייתו יקירה, ממלא מקומו אלי סער וסגנו יוסף חיים הרוש, מנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, חברי מועצת העיר ובכירי העירייה, ובהשתתפות קהל של מאות תושבים. את הערב שערכה העירייה בשיתוף רשת המתנ"סים, הנחה דובר העירייה, יהורם בן ארוש.

בכניסה חולקה לכל הבאים, חוברת עם שירי הערב. בחוץ נציבה תערוכת "בדרכם", תערוכה על בני ובנות העיר לוד שנפלו במערכות ישראל ובעת מילוי תפקידם בצה"ל. את התערוכה הפיקו סטודנטים מתוצרת הארץ ואיילים.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, ציין כי החוט המקשר שנבחר לערב, הוא 70 שנות זיכרון, שבעים שנה של געגוע, כאב ועצב, אך גם שבעים שנה של תקומה, חוזק לאומי ותפילה לימי שלום וביטחון.

במהלך הערב הושמעו שירים וניגונים מ-70 שנות זיכרון וגעגוע, בהשתתפות תזמורת בית ספר יצחק נבון למחוננים ומצטיינים במוסיקה בניצוחו של מני מטלון, ויחד איתם, המקהלה הייצוגית הנפלאה של העיר לוד, שהוקמה רק בשנה שעברה, בניצוחה של חוה שייך. כן הופיעו הרכב 'רימון'  של הקרן לפיתוח לוד בהדרכת עופר זינגר, הרכב יחידת הנוער – חדר 17 בניהולו המוסיקלי של ליאור נעמן, ואורחי הערב, רבקה זוהר ולירון לב בשירי הזיכרון שהפכו להמנון לאומי.

ערים "שרים וזוכרים", הזכיר השנה לכל הבאים כי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, הוא גם יום הזיכרון לנרצחי הטרור ולנפגעי פעולות האיבה.

הרב יהודה בן ישי, סיפר על המקרה הכואב שאירע באותו ליל שבת נורא בשנת 2011, כאשר מחבלים חדרו לישוב איתמר ונכנסו לבית משפחת פוגל, ורצחו בדקירות סכין את ההורים אודי ורות פוגל ואת שלושת ילדיהם- יואב בן 11, אלעד בן 4 והדס בת שלושה חודשים בלבד. הרב יהודה בן ישי, אביה של רות, השם יקום דמה, הודה על הזמנתו לשאת דברים בערב המיוחד, וציין בדבריו, כי בני משפחתו נפגעו כשליחים של העם, "הם רצחו את גופם, אבל לא את נשמתם, לאורך נלך"! הדגיש.

בסיום הערב עלו כל המשתתפים על הבמה, לשירת התקווה.  הייתה זו הפקה מכבדת של ערב שירה בציבור מושקע ומרגש ביותר, כפי שציינו מאות הבאים בסיום הערב.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...
הפופולריות הגוברת בקרב הילדים לתחום הרובוטיקה
חוגי רובוטיקה לילדים הופכים לפופולריים יותר ויותר בשנים האחרונות. חוגים...
התערוכות במרכז לאמנות עכשווית רמלה נפתחות לקהל
אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו שבילים נפגשים רחוב הרצל 12 אוצרת:...
סליחות ותשליך בלב ים
בעיצומם של עשרת ימי התשובה, יצאו תלמידי בית החינוך אמית...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
פסטיבל 'רמלה עיר עולם' 2023
חגיגה חווייתית לכל המשפחה עם מיטב האמנים המובילים * מופעי...
המרכז לאמנות עכשווית – רמלה מציג תערוכות חדשות
בחלל ברחוב הרצל רמלה: אלנה צ'רטי שטיין / המקום בו...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
ריקוד מושחת זה דווקא כיף, וקל ללמוד
יקום מי שלא האמין שיוכל לרקוד אי פעם ריקוד מלהיב...