Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד ירוקה: מאדום לירוק תוך 18 יום!

לוד ירוקה: מאדום לירוק תוך 18 יום!
בתמונה: גרף הרמזור בלוד המראה את המעבר מאדום לירוק תוך 18 ימים קרדיט: דוברות עיריית לוד

ראש העיר יאיר רביבו: "הפעם עוברים רק במסלול הירוק: העיר לוד במהפכה מדהימה מאדום לירוק תוך 18 יום. ההישג הוא תוצאה של שילוב בין הפעילויות של העירייה ושיתוף הפעולה המצוין של תושבי העיר. הפעם נוהגים באחריות ולא מזלזלים. קל מאוד להפוך לאדום, קשה מאוד לצאת! נמשיך כולנו יחד, לגלות אחריות לשמור על הכללים. זה תלוי רק בנו. נשמור על הבריאות שלנו, של בני המשפחות שלנו, של החברים והסובבים אותנו, ונשמור על לוד ירוקה ובריאה".

 

בשורה משמחת לעיר לוד ולתושביה. עפ"י נתוני משרד הבריאות, לוד מוגדרת החל מיום ג' השבוע כעיר ירוקה בתחלואה בקורונה.

אין ספק שהפעילות הנחושה שהוביל ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, במלחמה נגד התפשטות הנגיף, יחד עם מנכ"ל העירייה וחברי מועצת העיר שנרתמו למשימה, תרמה להשטחת עקומת הנדבקים בעיר. בתוך כך הקימה עיריית לוד בהנחיית ראש העיר משל"ט עירוני (מרכז שליטה) בשיתוף פיקוד העורף ומשרד הבריאות, לריכוז תמונת המצב העדכנית בקרב תושבי העיר, במטרה להביא לתיאום וסנכרון של כל המערכות העוסקות בצמצום התחלואה ושרשרת ההדבקה בקרב תושבי העיר, בדגש על איתור חולים והוצאתם למלוניות, תוך גיבוש תמונת מצב מהימנה ורציפה.

במקביל הפיצה העירייה הנחיות ומסרים שוטפים בתיאום גורמי משרד הבריאות ופיקוד העורף, וכן ביצעה פעולות הסברה יזומות, והפיצה מסרים שוטפים בעברית, רוסית, ערבית ואמהרית, לשמירה על ההנחיות ולעידוד הוצאת חולים מאומתים למלוניות, לצד טלפניות רווחה שהתקשרו לכל אחד מהחולים המאומתים בניסיון לשכנעם. כן הקימה העירייה חמ"ל עירוני הן בשכונת חב"ד והן בשכונת גני איילון שהוגדרו אדומות.

כאמור, מאמצים אלה שהוביל ראש העיר, הביאו לירידה בתחלואה בלוד לאחר שגם רבים מהחולים המאומתים התפנו למלוניות החלמה.

גם כאשר רביבו נמצא חיובי לקורונה, המשיך בכל מהלך תקופת הבידוד, להנהיג את העיר לוד ולנהל את משבר הקורונה בלוד במטרה לצאת מאדום לכתום, צהוב וירוק. בתוך כך עמד בקשר ישיר עם חמ"ל העירייה, קיים הערכות מצב יומיות ומעקב שוטף אחר התחלואה בעיר, קשר עם משרד הבריאות ופיקוד העורף, וכן קידם מאמצי הסברה לצד אכיפה כדי לעצור את שרשרת ההדבקה בלוד.

"הפעם עוברים רק במסלול הירוק: העיר לוד במהפכה מדהימה" אמר ראש העיר יאיר רביבו, "תוך ח"י ימים מהשיא האדום בו היינו ב-2.10.20 ועד היום כשהפכנו ירוקים. ההישג הוא תוצאה של שילוב בין הפעילויות של העירייה ושיתוף הפעולה המצוין שלכם תושבי העיר".

"אני רוצה להודות למנהלים ולעובדי העירייה בהובלת המנכ"ל אהרון אטיאס, על המסירות והעשייה היומיומית בשמירה על ביטחונכם ובהמשך מתן השירות, לחבר המועצה אקרם סאקאללה – מחזיק תיק הבריאות, לשירן בוקרה ג'רבי שריכזה את הפעילות מול משרד הבריאות, לאורלי דהן, מנהלת אגף הרווחה, לדוברות העירייה על ההסברה השוטפת, לשיטור העירוני על האכיפה ברחבי העיר, לפיקוד העורף שמלווים אותנו בכל רגע בנחישות ובדבקות,  ומעל לכל, כאמור, לכם תושבים יקרים על עמידתכם האיתנה ועל יכולת ההכלה וההקפדה על ביצוע הנחיות משרד הבריאות".

"יחד עם זאת, כולנו חייבים להמשיך ולהקפיד על ההנחיות. הפעם נוהגים באחריות ולא מזלזלים, שאננות תוביל אותנו בחזרה למחוזות האדומים.  קל מאוד להפוך לאדום, קשה מאוד לצאת! נמשיך כולנו יחד, לגלות אחריות לשמור על הכללים. זה תלוי רק בנו. נשמור על הבריאות שלנו, של בני המשפחות שלנו, של החברים והסובבים אותנו, ונשמור בע"ה על לוד ירוקה ובריאה".

מעיריית לוד נמסר כי במטרה לשמור על ההישג, ימשיכו אגפי העירייה לפעול בכל התחומים, לרבות אכיפה מוגברת בשיתוף עם משטרת ישראל, הסברה, פתיחת מתחמי בדיקה, מרכז תשאולים ועוד. כמו כן הוכשרו עובדי עירייה כמתשאלים אפידמיולוגים שיסייעו באיתור מגעים של חולים מאומתים והמשך קטיעת שרשרות הדבקה. "אנו קוראים לציבור להקפיד על קיום הכללים וההנחיות ולשתף פעולה עם השוטרים וגורמי הפיקוח במהלך פעולות האכיפה. חשוב שכמה שיותר תושבים ייבדקו על מנת להמשיך ולשמור על הצבע הירוק", נמסר מהעירייה.

 

בתמונה: גרף הרמזור בלוד המראה את המעבר מאדום לירוק תוך 18 ימים

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...