Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד חוגגת 70

לוד חוגגת 70

פעם ב-70 שנה: בכותרת זו חגגה לוד 70 שנות עצמאות למדינה ולשחרור העיר, בשני אירועים נפרדים שהתחברו זה לזה. הראשון – מפגש ייחודי ומרגש לוותיקי העיר, אנשים שהגיעו ללוד בשנותיה הראשונות לאחר שחרורה, עמלו על בנייתה והפכו לחלק בלתי נפרד מההווי של העיר ומפסיפס התרבויות הנפלא שלה, והשני במופע מרהיב עם יהורם גאון.

מפגש הוותיקים התקיים בחצר ישיבת אלישיב, לשעבר ביה"ס היסודי שלום עליכם. מאות מוותיקי העיר, בהם כאלה שנותרו לגור בלוד וכאלה שעזבו את העיר עם השנים. במפגש יכלו הוותיקים לפגוש חברים שעם חלקם לא התראו שנים רבות, להצטרף לתמונת מחזור מיוחדת.

את האירוע הפיקה עיריית לוד בשיתוף רשת המתנ"סים, בניצוחה של אורית עופר, מנהלת תחום תרבות בלוד. על איסוף החומרים לקראת הערב המיוחד, וכן איסוף "מודיעין" ויצירת קשר עם וותיקים שעזבו את העיר, עמלו וטרחו במשך חודשים ארוכים, תושבים וחברים נפלאים, בראשם שמיל טנא ורעייתו נעמי, יחד עם חברים בצוות ההיגוי בהם: בני שפר, מזל פימה, מרתה לדני, הניה ולד, טוטו, רחל פנחסוב, הרמינה מיידנק, שולה מיידנק, דורית,  עליזה המנגנת, השחקן איציק אבל, וממלא מקום ראש העיר אלי סער.

שניים אחרים ובולטים שנרתמו למשימה באהבה רבה, הם מנחם פרי – מוותיקי שדרני הרדיו בישראל, ומוטי רוזנבלום – מנכ"ל מועצת העיתונות בישראל, שניהם מוותיקי תושביה הראשונים של העיר לוד.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, הודה לכל השותפים בהפקת האירוע, וציין כי הוא שמח ומתרגש מאוד לפגוש את ראשוני תושביה של העיר. "אפשר להתנתק מלוד אבל אי אפשר לנתק את לוד מכם" אמר ראש העיר והעלה הצעה מקורית לבנות בית אבות חדיש ומודרני לטובת וותיקים שמעוניינים לחזור לגור בלוד. "תהיו שגרירים טובים של העיר, ספרו לנכדים ולנינים שלכם על העיר לוד המתחדשת ושלחו אותם לכאן, נשמח לראותכם כפי שכתוב על סמלה של העיר 'ושבו בנים לגבולם'.

בסיום המפגש הוזמנו הוותיקים ליהנות ממופע אור-קולי מרהיב ומהופעה של יהורם גאון, בגן גנדי ('הגינה הגדולה' לשעבר) שבין הרחובות הרצל וכצנלסון, יחד עם אלפים מתושבי העיר.

את שני האירועים הנחה מנחם פרי הלודאי, במקצועיות רבה. כמו כן הוצגה תערוכת צילומים מימיה הראשונים של העיר, של הצלם המיתולוגי מיכאל אלמגור – מרצ'לו.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...