Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד זכתה לפיצוי הגדול ביותר: 23 מיליון ₪ מדי שנה

לוד זכתה לפיצוי הגדול ביותר: 23 מיליון ₪ מדי שנה
עיריית לוד

■ ראש העיר עו"ד יאיר רביבו: ללוד לפחות יש תמורה בזכות הפיצוי הכספי – מאות מיליונים בשנים הקרובות שיסייעו לנו להמשיך במהפכה בה התחלנו, לשפר את סל השירותים, לשדרג תשתיות, לשפר ולייעל את השירות. עם זאת, לא נרפה עד שיופחת רעש המטוסים באופן משמעותי.

לוד זכתה לפיצוי הגדול ביותר
עיריית לוד

בשבועות האחרונים, הפך רעש המטוסים, למטרד של ממש ממנו סובלות הערים הסמוכות לנתב"ג, בהן העיר לוד.

חוסר האונים מול הרעש החריג של המטוסים לאורך כל שעות היממה, ובעיקר אלה הנוחתים בלילה, הביא 20 רשויות (מכפר סבא בצפון ועד ראשון לציון בדרום) לעתור לבג"ץ נגד משרד התחבורה, המשרד להגנת הסביבה ורשות שדות התעופה האזרחית.

אולם בעוד רשויות אלה "התעוררו" באיחור, בלוד הוביל ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, אשר עמד בראש פורום הרשויות עוטפות נתב"ג (אור יהודה, רמלה, בני ברק, אלעד ושדות דן), מאבק נחוש ועיקש בדרישה לפיצוי כספי אשר נשא פרי. לוד זכתה להישג אדיר בעקבות החלטת המדינה להעביר הכנסות ארנונה מנתב"ג לרשויות המקומיות הגובלות בו, בראשן ללוד עם פיצוי של 23.3 מיליון ₪ מידי שנה, החל מ-2018, תשלום אשר הועבר לעירייה.

גובה הסכום לכל רשות מקומית נקבע לפי המרחק בקו אווירי משדה התעופה, מספר התושבים ודירוג סוציו־אקונומי של הרשות. הנוסחה הזו סיפקה נתח גדול במיוחד ללוד שקיבלה כאמור 23.3 מיליון ₪, כפול ואף יותר מכל רשות מקומית אחרת סביב נתב"ג, בהן רמלה, בני ברק ואור יהודה שקיבלו 12.5 מיליון ₪ כל אחת, אלעד ושדות דן 7.5 מיליון ₪ כל אחת.

לאחרונה ובשל הרעש החריג, פנתה עיריית לוד בדרישה נוספת להפחית את רעש המטוסים בצורה דרמטית. למאבק היו שותפים סגן ראש העיר, רפי קטאשוילי, מחזיק תיק התחבורה, והמשנה לראש העיר גיל חדד, שפנה במכתב למנכ"ל רשות שדות התעופה, יעקב גנות, בדרישה לטפל במטרד שאם לא כן בכוונת העירייה לנקוט בצעדים משפטיים בשל הפגיעה באיכות חיי התושבים.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "ללוד לפחות יש תמורה למטרד הקשה, אולם לא נרפה עד אשר יופחת הרעש באופן משמעותי. אני שמח שהמאבק שלנו נשא פרי עם קבלת הפיצוי בסך 23 מיליון ש"ח. בכל שנה נקבל בע"ה סכום דומה. המשמעות: מאות מיליונים בשנים הקרובות!! בכך הצלנו לתקן עוול של 70 שנה, מדובר במאבק שהחל למעשה לפני שנים רבות, אולם מעולם לא הגיע לידי פתרון, עד אשר נכנסתי לעובי הקורה בנחישות, בעיקשות וללא פשרות.

"אתם, תושבים יקרים, תיהנו מעוד חינוך, תרבות, חזות פני העיר ובקיצור שיפור נוסף באיכות החיים של כולנו. ההישג הזה לא היה מגיע לולא ההערכה יוצאת הדופן שאנו זוכים לה, כהנהגה צעירה, רצינית, המייעדת את הכספים נטו לציבור.

"כספים אלו יסייעו לנו להמשיך במהפכה בה התחלנו, לשפר את סל השירותים, לשדרג תשתיות, לשפר ולייעל את השירות. אם נוסיף לכך את הסכם הגג הענק שחתמנו עם ממשלת ישראל במסגרתו תזכה לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים שטרם נראו, הרי שאנחנו נמצאים רגע לפני הזינוק הכי משמעותי של העיר ולכן אנחנו קוראים ליזמים, לעסקים ולמשפחות צעירות להצטרף אלינו להצלחה, בלב אזור הביקוש של ישראל".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...