Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד התייחדה עם זכרם של 189 הנופלים מבני העיר, ו-22 נפגעי פעולות האיבה

לוד התייחדה עם זכרם של 189 הנופלים מבני העיר, ו-22 נפגעי פעולות האיבה

עצרת הזיכרון המרכזית נערכה בגן הספרייה העירונית "לדורות", בערב יום הזיכרון, במעמד המשפחות השכולות שאיבדו את יקיריהן אשר נפלו בהגנה על המולדת או בעת שרותם הצבאי.

את אבוקת הזיכרון הדליקת לביא איסמאילוב. אביו טוראי לוי "לובה" איסמאלוב ז"ל,  נהרג ביום הראשון של מלחמת ששת הימים. לביא הקרוי על שמו,  נולד כחודש לאחר נפילת אביו, אותו לא זכה להכיר. תפילת קדיש מפי עזר שלי, בנו, אייל שלי ז"ל נהרג בעת שירותו במעלה אפרים בשנת 1991, בן 20 בנופלו.

את הערב ליוותה תזמורת הנוער הייצוגית, תלמידי בית ספר יצחק נבון למחוננים ומצטיינים במוסיקה בניצוחו של מני מטלון. בקטעי השירה הופיעו אוריה פישלר והדס אלון. תפילות "יזכור" ו"אל מלא רחמים" מפי החזן נועם רקובסקי.

הטקס המרכזי התקיים במעמד ראש העיר לוד עו"ד יאיר רביבו ורעייתו יקירה, מפקד תחנת לוד סנ"צ שמעון דהן, יו"ר ותיקי גדוד קומנדו 89 משחררי העיר נפתלי ארבל, ובהשתתפות בכירי העירייה, רבנים, אישי ציבור, נציגי ארגונים, ראשי מוסדות, וחניכי תנועות נוער שהגיעו כדי להתייחד עם זכר הנופלים.

את דבר המשפחות השכולות הביאה שרון גולד, אביה ציון הרוש ז"ל, נפצע במלחמת יום הכיפורים בשנת 1973 ונפטר מפצעיו בגיל 53 בשנת 2001.

נציגי ונציגות תנועות וארגוני הנוער בעיר לוד, הנמצאים רגע לפני גיוסם לצבא ולשירות הלאומי, הביאו את דבריהם ליום הזיכרון.

בדבריו למשפחות השכולות אמר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "אנו מחבקים אתכם באהבה רבה, משתתפים בכאבכם, מזדהים עמכם וחולקים את תחושת היגון והצער, מבקשים לחבק ולשאת יחד אתכם מעט מגודל כאב האובדן, אולם יודעים כי אין חיבוק שיעניק מזור ונחמה למי שאיבד בן, בעל, אב, אח. לעד נזכור את זכר יקירכם באהבה ובהכרת תודה עמוקה וכואבת, את אלה אשר קיומה, חרותה ועצמאותה של ישראל נזקפים לזכותם. דרכם של הנופלים תהיה תמיד נר לדרכנו, נר של נתינה ותרומה למדינה".

בפני הקהל הרב, הוצגה מצגת מרגשת אשר שילבה את תמונות הנופלים, תאריך וגיל נפילתם, וכן את האזרחים מהעיר לוד אשר נרצחו בפעולות טרור. את הטקס הנחה דובר העירייה, יהורם בן ארוש.

בהמשך הערב נערכו טקסי זיכרון נוספים בהם טקס הזיכרון "בעוז רוחם" בהשתתפות ישי לפידות ומוריה קור, וטקס הזיכרון של שבט הצופים "אייל" לזכר בוגרי השבט שנפלו.

למחרת ביום הזיכרון, כשעתיים לפני עצרת הזיכרון הממלכתית הנערכת מידי שנה בבית העלמין הצבאי בלוד, התקיים בגן העירוני, גן גנדי ברח' כצנלסון, טקס לזכרם של 22 התושבים שנרצחו בפעולות טרור, בהם 20 תושבי העיר שנרצחו מאז קום המדינה בלוד או מחוצה לה, 2 שאינם תושבי לוד אך נרצחו בלוד. הטקס התקיים במעמד נציגי המשפחות שאיבדו את יקיריהן בפעולת איבה, ראש העיר עו"ד יאיר רביבו ובכירי העירייה. את הטקס ערכו תלמידי ישיבת "צביה אלישיב" הסמוכה לגן גנדי, בראשותו של הרב פנחס בן יאיר.

בתי הספר ציינו את יום הזיכרון בטקס מרכזי שערכו תלמידי בי"ס "לוי אשכול", בגן הספרייה לדורות.

בסיום טקסי יום הזיכרון, התקיים טקס אזכרה ממלכתי לחללי מערכות ישראל, בחלקה הצבאית בבית העלמין הישן בלוד. בשעה 11:00 עם הישמע צפירת דומיה בת שתי דקות, החל הטקס הממלכתי במעמד השרה לשוויון חברתי, גילה גמליאל, אשר הביאה את דבר מדינת ישראל (ראו ידיעה נפרדת), ובהשתתפות נציגי צה"ל, המשטרה, כוחות הביטחון, אישי ציבור וקהל אלפים מתושבי לוד. את תפילת הקדיש נשא רחמים פרטוק, אביו של טוראי יוסי פרטוק ז"ל, אשר נפל בעת מילוי תפקידו ברמת הגולן, בשנת 1985, בן 18 בנפלו.

תהא נשמתם של הנופלים צרורה בצרור חיי העם היהודי ומדינת ישראל לדור ודור, אמן.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
מצטיין מח"ט צנחנים לראש השנה, רס"ל ישראל רובינוב תושב לוד
ביום שני האחרון, בתאריך 11.9.23 התקיים טקס מצטיינים בראשות מפקד...
חוליית שודדי כספות נעצרו בשפלה
כח משימה מיוחד שהקים מפקד מחוז מרכז - ניצב אבי...
שינה לצד התינוק
הדרך המושלמת והטובה ביותר לישון לצד התינוק שלנו זה באמצעות...
יום המעשים הטובים בקניון עופר רחובות
קניון עופר רחובות, מקבוצת קניוני עופר יציין את "יום המעשים...
בלוד מעריכים אלופים ואלופות ומוקירים את הספורטאים והספורטאיות המצטיינים לשנת 2022
במעמד מרשים ומכובד נערך ביום רביעי טקס הוקרה לספורטאים מצטיינים...
מתחדשים בשירות מהיר למען התושבים: בוט וואטסאפ חדש למחלקת הכנסות והארנונה בעיריית לוד
מחלקת הכנסות וארנונה בעיריית לוד השיקה בוט חדש באפליקציית הוואטסאפ,...
נחנכה בלוד האנדרטה לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל
בטקס מרגש נחנכה בתחילת השבוע בפארק רמב"ם בלוד, האנדרטה לזכר...
אושר תקציב העירייה לשנת 2023: כמיליארד שקל לפיתוח ועשייה בלוד
תקציב 10: מועצת העיר לוד אישרה בישיבה שנערכה לקראת סוף...
רוצים לקבל מחמאות על האוכל? כך תעשו את זה
לא כולנו התברכנו בכישרון בישול טבעי, בידיים ובחושים שיאפשרו לנו...
עושים אמנות עכשווית ברמלה
במעמד ראש העיר רמלה מיכאל וידל, חברי מועצת העיר רמלה,...