Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד בצמרת החינוך: בעשירייה הפותחת ומעל הממוצע הארצי בציוני הבגרות בישראל

לוד בצמרת החינוך: בעשירייה הפותחת ומעל הממוצע הארצי בציוני הבגרות בישראל
עיריית לוד

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "נתוני הבגרויות הם ביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, ועל התמדה ועמידה באתגרי החינוך. יש לנו בלוד מערכת חינוך איכותית ופורצת דרך, ערכי ניהול מקצועיים וצוותי הוראה מסורים. נמשיך להשקיע בחינוך דור העתיד שלנו" * מ"מ מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, יוסי הרוש: "התוצאות שקיבלנו מראות על עבודה קשה בשש שנים האחרונות של עיריית לוד, וכל שנה אנו רואים יותר ויותר הישגים במערכת החינוך" * מנהל אגף החינוך בעיריית לוד, שלום עזרן: "העיר לוד נמצאת בתנופה אדירה ומתמקמת במקום הראוי לה על מפת ההצטיינות הארצית"

הרביעייה המובילה את החינוך בלוד
עיריית לוד

פרויקט מיוחד של אתר YNET, בשיתוף התנועה לחופש המידע, חשף לראשונה את ציוני הבגרות של חמשת השנים האחרונות, אך הציונים של שנת 2018 שפורסמו היו הכי מעודכנים ומדויקים – ובכך, לפי יישוב ובית ספר, אפשר היה להשוות את הממוצע בין הערים ברחבי הארץ.

בבדיקה שנערכה, העיר לוד נמצאת בצמרת בתוצאות וההישגים הגבוהים של ציוני הבגרויות. כך למשל, ב-5 יחידות במתמטיקה – לוד העפילה לממוצע גבוה מהארצי שעמד על 82.38%, כאשר הציון הממוצע בלוד הוא 85.67%. בהרצליה, עמד הממוצע על 84%, באשדוד 74.91%, בבאר שבע 78.15% ובנתניה 80.91%.

עוד נמצא, כי בנוסף למקצוע המתמטיקה, גם ב-5 יחידות האנגלית, כאשר הממוצע הארצי עמד על 88.36%, העיר לוד טיפסה והגיעה לממוצע של 89.03% ומתוך רשימה של 217 מקומות הוצבה בשורה ה-38. לשם השוואה, העיר בת ים קיבלה ממוצע של 86.43%, אור יהודה עם 87.24%, טבריה עם 87.68% וראשון לציון עמדה על ממוצע של 88.62%.

ולא רק במקצועות אלה. ב-5 יחידות בתנ"ך, השיגו תלמידי לוד תוצאה גבוהה מהמוצע הארצי שהיה 83.89% וקיבלו ציון 84.34%. לשם השוואה: הציון של תלמידי העיר רעננה עמד על 81.56%, ביבנה 79%, במודיעין עלית 80.89% ובקרית אתא 79.88% בלבד.

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו ציין כי סוד ההצלחה טמון בהשקעה בכל תלמיד בלוד, ובצמצום ממוצע התלמידים בכל כיתה. "ככל שההשקעה הכספית בכל תלמיד גדולה יותר וככל שמספר התלמידים בכיתה קטן, הדבר מבטיח שיפור בהישגים הלימודיים ובאיכות ההוראה, מאפשר מרחב גדול ליזמות חינוכית ומגביר את שביעות רצון המורים, וכן מאפשר ביתר קלות להעמיק מעורבות תלמידים בלמידה".

עוד ציין ראש העיר כי השקעות וצמיחה במערכת החינוך בלוד, תכניות עבודה מסודרות, עבודה מאומצת וצוותי הוראה מקצועיים ומסורים הפועלים בשיתוף פעולה עם הנהלת העירייה ועם ההורים, ממצבים את מערכת החינוך האיכותית בלוד ומייצבים את מגמת השיפור המתמיד באחוז הזכאים לבגרות.

"נתוני הבגרויות הם ביטוי על עבודה ראויה לשבח, על נחישות וחדשנות, ועל התמדה ועמידה באתגרי החינוך", אמר רביבו, "אבל לא רק ציונים והישגים הם שחשובים, אלא בעיקר תהליכים, התמדה, נחישות ואמונה, אומץ ואהבה, ערכים ואקלים חינוכי, ומתן הזדמנות שווה לכל גווני האוכלוסייה בעיר ובכל מסגרות החינוך, מה שבהחלט משקף ואף מהווה פקטור נוסף המסביר את העלייה המתמדת בשיעור הזכאים לבגרות. אין ספק כי הישגי מערכת החינוך בלוד מעידים על ערכי ניהול מקצועיים ועל צוותי הוראה מסורים הפועלים לחדשנות ומצוינות בחינוך והם גם הביטוי להשקעות האדירות בתחום החינוך וההוכחה לעשייה חינוכית מרהיבה הקיימת בעיר. יש לנו בלוד מערכת חינוך איכותית ופורצת דרך, נמשיך להשקיע בחינוך דור העתיד שלנו".

יצוין כי בשנים האחרונות מובילה לוד מהפכה במערכת חינוך העירונית, בדגש על הענקת חינוך איכותי וצמצום נשירה. בעניין אחוז הנשירה, הנתונים שפרסם משרד החינוך, נמוכים מאוד ומצביעים על התמדה של תלמידים שסיימו את לימודיהם בכיתה י"ב בלוד בשיעור גבוה, התואם את הנתון הארצי. "נלחמים על כל תלמיד ותלמידה ולא מוותרים לאף אחד כדי שיצליח למצות את הפוטנציאל הגלום בהם" אומרים באגף החינוך בלוד, ומציינים עוד כי בתי הספר התיכוניים בלוד המנוהלים על ידי רשתות חינוך מובילות בישראל, מעניקים לתלמידים את ההכשרה הטובה ביותר, מיומנויות וידע ובסיס איתן להשתלבותם בחברה המתקדמת.

מ"מ מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, יוסי הרוש: "התוצאות שקיבלנו מראות על עבודה קשה בשש שנים האחרונות של עיריית לוד, וכל שנה אנו רואים יותר ויותר הישגים במערכת החינוך, בזכות השקעה שלנו 24 שעות ביממה– בתלמידים, במורים, במנהלים וכל צוות ההוראה, עם מעקב צמוד ויד על הדופק – היכן לשפר, עם חתירה לציונים גבוהים וטובים יותר, עם תעודת בגרות איכותית.

"משמח לראות את התוצאות שלנו מול הציונים הארציים, והם מפארים את תלמידי העיר לוד. אנחנו מאוד גאים ומודים לכל העוסקים במלאכה – ממנהל אגף החינוך שלום עזרן, ועד למנהלים והמורים – ובעיקר לתלמידים שמכילים את המערכת, ומנצלים את הכלים שאנו מעניקים להם.

"המטרה היא – שהנוער ימשיך לצבא, ולאחר מכן להשכלה גבוהה, והמגמה מאוד משמחת, לראות דור העתיד של לוד, בונה את עצמו"…

מנהל אגף החינוך בעיריית לוד, שלום עזרן: "בשנים האחרונות נפתחו מגמות חדשות לחמש יח"ל מתמטיקה, בבתי ספר שבהם לא לימדו קודם מתמטיקה ברמה מורחבת.

"כמו כן, הוענק תקציב מיוחד של כ-2,000 שעות לימוד לטובת תגבור ולמידה בקבוצות קטנות ופתיחת קבוצות לימוד חדשות ויותר סטודנטים שולבו בקבוצות למידה. בנוסף, תלמידי תיכון חונכים תלמידי חטיבות ביניים במטרה לסייע להם ולעודד להשתלב בעתיד בלימודי חמש יח"ל במתמטיקה".

עזרן ציין כי "העיר לוד נמצאת בתנופה אדירה ומתמקמת במקום הראוי לה על מפת ההצטיינות הארצית. במתמטיקה ומדעים, אנחנו נמצאים במקום שמעולם לא היינו בו בעבר עם כמות בוגרי חמש יחידות שהיא שיא כל הזמנים. מצב דומה אנו רואים גם במגזר הערבי ואני מדמיין את כמות הרופאים, המהנדסים והחוקרים שיהיו כאן בעוד שנים ספורות ובוגרי בתי הספר בפריפריה הגאוגרפית והחברתית, והלב מתחמם".

הוא מבקש להודות לאלו שהשקיעו עבור התוצאות המכובדות. "לראש העיר, למ"מ יוסי הרוש, למנכ"ל העירייה אהרון אטיאס, וכמובן לכל המנהלים וצוותי החינוך – שנותנים מעצמם בכל השנה, יום ולילה".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...