Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לוד בחמישייה הפותחת בישראל!

לוד בחמישייה הפותחת בישראל!
דירוג הערים היציבות כפי שפורסם בYNET

ידיעות אחרונות: "הפתעה בדירוג היציבות הפיננסית של הערים בישראל: לוד זינקה למקום החמישי" ■ ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: עד לפני עשור היינו 5 מהסוף והנה הפכנו את הקערה וטיפסנו לצמרת הגבוהה, מה שמעיד על ניהול מקצועי, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית".

 מקום 5 מכל ערי ישראל ביציבות פיננסית ללוד
דירוג הערים היציבות כפי שפורסם בYNET

עיריית לוד מציגה: מנהל תקין ויציבות כלכלית. לוד בולטת במקום החמישי למרות שהיא מאופיינת בדירוג סוציואקונומי נמוך יחסית של 3. בעיר מתגוררים כ-81 אלף תושבים, בכך מדורגת לוד במקום גבוה יותר מעיריות גדולות ועשירות ממנה עם תושבים בחתך סוציו־אקונומי גבוה ולמעה אף כפול מזה של לוד, כמו ראשון לציון, רמת גן, כפר סבא, מודיעין, פתח תקווה, רחובות, קרית אונו, ואפילו תל-אביב וחיפה. מקדימות את לוד בדירוג רק 4 ערים מבוססות ובעלות דירוג סוציו-אקונומי גבוה, בהן הרצליה, רמת השרון, חולון ונס ציונה. לשם השוואה, ערים בדירוג סוציו-אקונומי הדומה לזה של לוד, נמצאות בתחתית הדירוג, בהן ירושלים (מקום 29), עכו (מקום 33), רמלה (37), קרית גת (39), וטבריה (40).

נתון זה מתפרסם לאחר שלוד רשמה בשנים האחרונות הישג חסר תקדים מבין הרשויות המקומיות בישראל, כאשר זכתה שלוש שנים ברציפות בפרס שר הפנים לניהול כספי תקין (לשנים 2013 – 2017). כך יוצא שמאז 2013 למעשה, זוכה עיריית לוד בפרס היוקרתי מדי שנה, המוענק למספר מצומצם של רשויות מקומיות שנמצאו ראויות לו, בהתאם לנתונים כספיים ומנהליים שנקבעו על ידי משרד הפנים, המתייחסים לפרמטרים שעיקרם: עמידה בנהלים לגבי ניהול התקציב, גירעון הרשות ביחס להכנסותיה ואחוז גביית הארנונה בהתאם לתקציב. לצד הניהול הכספי נבדקים בקפדנות גם מדדי שירות ומדדים ארגוניים המבטאים את נתוני הביצוע השנתיים והמצטברים של עיריית לוד, אשר הצליחה בשנים אלו להגיע לאיזון תקציבי ואף לסיים בעודף.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: כבוד!!! מקום 5 מכל ערי ישראל ביציבות פיננסית. עד לפני עשור היינו 5 מהסוף והנה הפכנו את הקערה וטיפסנו לצמרת הגבוהה, שמעידה על ניהול אחראי וחכם של משק הכספים. גם משקיעים בכם מיליונים רבים, וגם יודעים לא להיכנס לגירעונות, יודעים לגבות חובות מכולם ולא חייבים כספים לספקים", אמר רביבו, "ברכותי לאנשי העירייה ומנהליה על ההישג המדהים ולנבחרי הציבור שמנווטים את הספינה באחריות ראויה לציון. דירוגה של לוד בחמישייה הפותחת של הערים היציבות בישראל ופרסי הניהול הכספי התקין מהווים בשורה חשובה לעיר ואות כבוד לעיריית לוד שעשתה מהפך, מעירייה על סף פשיטת רגל בעבר לעירייה איתנה ובעלת יציבות פיננסית, בזכות עבודה משותפת של הנהלת העירייה ועובדיה השותפים לניהול מקצועי, תקין, יעיל ואחראי של הקופה הציבורית".

 מקום 5 מכל ערי ישראל ביציבות פיננסית ללוד
עיריית לוד

מה שתורם ומחזק את יציבותה הכלכלית של לוד, הוא ללא ספק ההישג האדיר מנתב"ג, בעקבות החלטת המדינה להעביר הכנסות ארנונה מנתב"ג לרשויות המקומיות הגובלות בו, בראשן לעיר לוד אשר תקבל מדי שנה כ-23 מיליוני שקלים. את המאבק הוביל ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, אשר עמד בראש פורום הראשויות עוטפות נתב"ג. התשלום הראשון לשנת 2018 כבר התקבל.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: "עכשיו זה לא על הנייר, הכסף הועבר ונכנס לקופת העירייה. לאחר מאבק עיקש שהובלתי, קיבלנו את התשלום הראשון בסך 23 מיליון ₪ מהכנסות שדה התעופה, פיצוי על אי תשלום ארנונה. זהו רגע היסטורי בתולדותיה של העיר. החל מהשנה (2018) ובכל שנה נקבל בע"ה סכום דומה. המשמעות: מאות מיליונים בשנים הקרובות!! בכך הצלנו לתקן עוול של 70 שנה, מדובר במאבק שהחל למעשה לפני שנים רבות, אולם מעולם לא הגיע לידי פתרון, עד אשר נכנסתי לעובי הקורה בנחישות, בעיקשות וללא פשרות.

"אתם, תושבים יקרים, תיהנו מעוד חינוך, תרבות, חזות פני העיר ובקיצור שיפור נוסף באיכות החיים של כולנו. ההישג הזה לא היה מגיע לולא ההערכה יוצאת הדופן שאנו זוכים לה, כהנהגה צעירה, רצינית, המייעדת את הכספים נטו לציבור.

"כספים אלו יסייעו לנו להמשיך במהפכה בה התחלנו, לשפר את סל השירותים, לשדרג תשתיות, לשפר ולייעל את השירות. אם נוסיף לכך את הסכם הגג הענק שחתמנו עם ממשלת ישראל במסגרתו תזכה לוד להשקעות ממשלתיות ועירוניות בהיקפים שטרם נראו, הרי שאנחנו נמצאים רגע לפני הזינוק הכי משמעותי של העיר ולכן אנחנו קוראים ליזמים, לעסקים ולמשפחות צעירות להצטרף אלינו להצלחה, בלב אזור הביקוש של ישראל".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...