Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא רק מלגה: למה באמת כדאי להצטרף לעמותת איילים?

לא רק מלגה: למה באמת כדאי להצטרף לעמותת איילים?
קרדיט PIXABAY

אם אתם מתכננים לימודים בדרום הארץ, אם במכללה ואם באוניברסיטה, בטח כבר שמעתם על עמותת איילים, ולו כי היא צצה לפניכם כאשר ביררתם אודות מלגה. עם זאת, פה אנו באים לומר שאם אתם רק מחפשים אחר תמיכה כלכלית, גם ניתן לעשות פר"ח ואף ליהנות משלל מלגות נוספות שמוצעות לסטודנטים בדרום, אך אם מבקשים שהתקופה הסטודנטיאלית תהיה משמעותית, אם מבקשים להיות חלק מקהילה פעילה ואם מבקשים להיות בסביבה של צעירים נוספים בעלי ערכים ציוניים, הרי שמוטב להזיז לרגע המלגות הצידה ולבחון לעומק מה באמת מציעה עמותת איילים (מלבד תמיכה כלכלית ומגורים מוזלים).

לא רק מלגה: למה באמת כדאי להצטרף לעמותת איילים?
קרדיט PIXABAY

אודות פועלה של העמותה

למעשה, איילים החלה את צעדיה הראשונים עוד בשנת 2002, ומאז ועד היום היא יכולה לזקוף לזכותה לא מעט הצלחות: כאלו שנוגעות להפשרת קרקעות בדרום, להחזרתם של התושבים לעיר, לפיתוח של מוקדי תרבות, להקמה של 22 כפרי סטודנטים, לעשרות אלפי שעות התנדבות קהילתיות ולעובדה שלמעלה מ40% מבוגרי העמותה החליטו להקים את ביתם בפריפריה, היכן שהם בעצמם צמחו כאנשים משפיעים.

להיות חלק משלם

חשוב להבין שנכון שהעמותה מציעה תנאי מלגה מאוד מפתים ואינה דורשת הרבה בתמורה (בעיקרון כ4 שעות התנדבות שבועיות), אך היא כן מצפה מחברי העמותה שיתחברו לרעיון החלוצי, שיבינו עד כמה חשוב להתחבר לתושבים המקומיים ושיזהו את הפוטנציאל העצום שקיים בפריפריה. ברגע שהחיבור המהותי לערכי העמותה אכן מתממש, אט אט הסטודנטים מגלים שהם הגיעו הביתה – זוהי תרומתה של עמותת איילים, התרומה המרכזית, וזאת כי לא תמיד החיים מזמנים לנו סיטואציה שמציעה לקחת חלק במשהו גדול יותר וטוב יותר, וכאשר ההזדמנות מגיעה בתזמון הנכון – בתקופה בה צעירים רבים עדיין מחפשים את עצמם ומנסים להגדיר את עולם הערכים שלהם, הרי שנכון לעצור את המרוץ ולחשוב על הדברים שחשובים באמת.

האמת שמאחורי העמותה

כך פועלת עמותת איילים: היא אינה ממהרת לצרף אליה אנשים, היא אינה מוכרת חלומות מפוברקים, היא אינה מציעה תנאי מגורים חמישה כוכבים והיא גם אינה מציבה את דירות הסטודנטים בסמיכות למכללה או לאוניברסיטה. מצד שני היא כן פועלת מתוך מקום שמבקש לתמוך ולשפר, היא כן מתמקדת בעשייה, היא כן מחברת את הסטודנטים למקום, היא כן מייצרת חיים סטודנטיאליים עשירים ומהנים, היא כן מכבדת את המורשת של בן גוריון, היא כן מגיעה להישגים מכובדים, היא כן מתנדבת עם ילדים ומשפצת דירות של מבוגרים והיא כן מציעה גם לכם להצטרף לחגיגה.

תקופה שלא תחזור על עצמה

חשוב להבין שהתקופה הסטודנטיאלית הינה תקופה מאוד מיוחדת. בתקופה זו אנו בונים את עצמנו כאנשים עצמאיים, אנו מכירים חברים לחיים, אנו רוכשים השכלה חשובה ואנו מתחילים להניח את האבנים הראשונות שיהוו את הבית העתידי שלנו. מכאן שאם מבקשים לעבור את התקופה בתחושה של גאווה ואם מבקשים להוכיח שניתן לשלב בין למידה לעשייה – הרי שגם לכם שווה לשמוע מה עמותת איילים מציעה, מעבר למלגה עצמה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...