Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לא קל אבל אפשרי – הליך פונדקאות

לא קל אבל אפשרי – הליך פונדקאות
קרדיט: Freepik.com

חוק הסכמים לנשיאת עוברים נכנס לתוקף בישראל בשנת 1996 וקבע את כל התנאים הנדרשים לצורך פתיחה בהליך פונדקאות בישראל. בהתאם לחוק המדובר, הורים מיועדים יכולים להיות גבר ואישה שהם בני זוג או אישה ללא בן זוג. במסגרת החוק נקבע כי בכדי שההורים המיועדים יוכלו לעשות הסכם לנשיאת עוברים עם אם נושאת או בשמה האחר: פונדקאית, יהיה עליהם לעמוד בכמה תנאים.

מהם התנאים הקבועים בחוק הנוגעים להורים המיועדים ולאם פונדקאית

בחוק נקבע כי שני ההורים המיועדים צריכים להיות בגירים וגיל האם המיועד לא יעלה על 53 כאשר מוגשים המסמכים לוועדה. מעבר לכך נקבע כי גיל האם המיועדת לא יעלה על 54 במעמד החתימה על הסכם הפונדקאות בין ההורים המיועדים לבין האם הפונדקאית. הסכם פונדקאות צריך להיחתם בהסכמה של שני הצדדים ומרצונם החופשי וכן, הזרע אשר ישמש להפריה החוץ גופית חייב להיות של האב המיועד ואסור שהביצית תהיה של האם הפונדקאית.

במקרה שבו אין אפשרות להשתמש בביצית של האם המיועדת ניתן להיעזר בתרומת ביצית של אישה אחרת. נקבע בחוק כי לצורך התקשרות עם פונדקאיות בהסכם פונדקאות, הורים מיועדים יהיו חייבים להביא הערכה פסיכולוגית וכן חוות דעה של רופא מומחה אודות ההתאמה שלהם לתהליך. בכדי שהוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים תאשר התקשרות עם אם נושאת, היא נדרשת לעמוד בתנאים מסוימים אשר מפורטים בחוק.

שלבי ההליך

ישנם כמה שלבים להליך פונדקאות. בשלב הראשון ההליך יתחיל בהצלחה של הרופא המטפל של הזוג או האישה לפנות להליך פונדקאות. לאחר מכן יש לפנות לוועדת האישורים בבקשה להתחיל את ההליך בכדי לקבל אישור עקרוני וראשוני לבצע אותו. לאחר קבלת אישור עקרוני וראשוני על ההורים לאתר פונדקאית מתאימה ובהמשך יהיה עליהם לעבור בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות. לאחר שהצדדים מאשרים את ההתקשרות ביניהם עליהם לערוך הסכם משפטי על מנת שהתיק יעבור לוועדה לאישור הסכמים לנשיאת עוברים. הוועדה המדוברת כוללת שלושה רופאים, עובד סוציאלי, פסיכולוג, איש דת ומשפטן.

הוועדה מזמנת את הפונדקאית לראיון בפניה ולאחר סיכום התיק לרבות כל האישורים, הזוג יוזמן לחתום על הסכם הפונדקאות מול הפונדקאית. רק לאחר ההליך הבירוקרטי המדובר לקבלת האישור יתחיל ההליך הרפואי אשר במסגרתו יתבצע הליך ההפריה החוץ גופית והשתלת הביצית המופרית ברחמה של הפונדקאית.

קרדיט: Freepik.com

ליווי בהליך עם מרכז ההורות למשפחה

אין ספק כי הליך פונדקאות בישראל הוא הליך בעל יתרונות רבים שכן, בסופו של דבר ההורים המיועדים הופכים להוריו הביולוגיים של התינוק אשר רשומים כהוריו במשרד הפנים. בנוסף לכך, ניהול ההליך בישראל יאפשר להורים לדעת פרטים על התינוק שלהם במהלך ההריון ועד הלידה, ללוות את הפונדקאית לבדיקות שונות ועוד. יחד עם זאת, בשל העובדה שמדובר על הליך בירוקרטי לא קל, אין ספק שכדאי מאוד להיעזר במרכז אשר מציע ליווי וסיוע בכל פרטי הפרטים של התהליך ובכל שלביו. מרכז ההורות למשפחה מציע כיום לכל זוג או אישה יחידה המעוניינים לבחור בהליך פונדקאות בישראל, לסייע להם בתהליך איתור הפונדקאית, ביצוע כל הבדיקות הרלוונטיות וכמובן, הגשת כל המסמכים הנדרשים בפני הוועדה. הליווי של המרכז הוא מקיף ותומך עד לאחר הלידה של הפונדקאית.

פונדקאיות – המרכז להורות הן פונדקאיות אשר נבחרות בקפידה לתהליך והליווי עצמו מקצועי ובהחלט כדאי להיעזר בו בהליך פונדקאות בישראל.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...