Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כמה דברים שכדאי לדעת על צוואה נוטריונית

כמה דברים שכדאי לדעת על צוואה נוטריונית
קרדיט - Freepik

עריכת צוואה מאפשרת למצווה להחליט על חלוקת עיזבונו בהתאם לרצונו, כולל לאנשים שאינם קרובי משפחה. הדבר גם יקל על היורשים וינחה אותם בחלוקת העיזבון כשיגיע הרגע. לכן, לא מומלץ לוותר על עריכת צוואה. את הצוואה ניתן לערוך במספר דרכים: בכתב, בפני עדים, בפני רשות או בע"פ, כשהאחרונה מהווה ברירת מחדל. עפ"י חוק, צוואה נוטריונית נחשבת לצורך העניין כמו צוואה שנערכה בפני שופט ולכן יש לה מעמד חזק יותר כאשר יורש מגיש התנגדות לצוואה ובכלל בקבלת תוקף משפטי. צוואה זו נערכת אצל עורך דין ירושה שהוא גם נוטריון. הצוואה מוקראת לנוטריון או מוגשת לו בכתב כאשר המצווה מצהיר על כך שזוהי צוואתו.

כיצד ניתן להתמודד עם התנגדות לצוואה

כאשר מוגשת בקשה להוצאת צו קיום צוואה לרשם הירושות, הוא מחויב לפרסם את הדבר בעיתון מרכזי למשך 14 יום. הדבר מיועד לאפשר ליורש או אדם אחר בעל עניין בדבר להגיש התנגדות לקיום הצוואה. כיוון שצוואה היא דבריו האחרונים של המצווה, ברגע שקיבלה תוקף משפטי, הכתוב בה אמור להתקיים אלא אם יש סיבה מוצדקת לכך. קורה לעיתים שאדם שהיה בעל השפעה רבה על המצווה בשנותיו האחרונות הפעיל לחץ או השפיע על תוכן הצוואה או שישנו חשד מבוסס שהמצווה לא היה כשיר. אז יכול אותו אדם להגיש התנגדות. עורך דין ירושה המומחה בתחום יוכל לנסות להוביל הליך גישור או מו"מ בין היורשים להגעה להסכם חלוקת עיזבון בניסיון להתגבר על ההתנגדות. אם הדברים אינם צולחים, ההתנגדות הופכת לתביעה והדיון בדברים יתנהל בבית המשפט לענייני משפחה .

תפקידיו השונים של עורך דין לענייני משפחה

עורך דין לענייני משפחה עוסק בכל נושא משפטי הנוגע לדיני משפחה, כשישנם עורכי דין המתמחים בתחום ספציפי. כך למשל, ניתן למצוא עורך דין גירושין בתל אביב או בערים אחרות המתמחה בתחום זה ספציפית. עם זאת, עורכי דין רבים לענייני משפחה עוסקים גם בכל הקשור לירושות וצוואות, עריכת הסכמי ממון, הסכמי חיים משותפים (לידועים בציבור) או הורות משותפת. לגבי נושא הגירושין, מלבד ייצוג בבית המשפט או הובלת הליך גישור בהגעה להסכם, עורך הדין מסייע בנושאים שיכולים להתעורר לאחר הגירושין כמו שינוי גובה המזונות. גם נושאים כמו פירוק שיתוף בעסק משפחתי, תביעות רכוש ועוד נושאים משפטיים מורכבים בתחום המשפחה נמצאים בטיפולו של עו"ד לענייני משפחה.

עו"דונוטריון טל פרי הוא עו"ד לענייני משפחה בעל ניסיון רב בתחום. הוא מציע מגוון רחב של שירותים ומטפל בנושאים מורכבים בצורה הטובה ביותר. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
ליהנות משוקולד נפלא בלי להרגיש יסורי מצפון
בשנים האחרונות אנחנו רואים עוד ועוד אנשים הבוחרים לעבור לתזונה...
להחזיר את הגוף לאיזון באמצעות הרפואה הסינית
בעבר, כשהרפואה הסינית רק התחילה את דרכה בארץ, היו מעט...
מינוי אפוטרופוס- האם יש תחליף למהלך זה?
אפוטרופוס יכול להיות ממונה לאדם בוגר במספר מצבים. אחד מהם...
איך עו"ד לענייני ירושה מונע קיפוח?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד מבחינה משפטית, ולא רק:...
מהם העונשים האפשריים על עבירות כלכליות ואיך להימנע מהם?
הכלכלה היא מרכיב מרכזי בחיים המודרניים. בהתאם גם עבירות המוגדרות...
פינוי בינוי בבניין שלכם- למה אתם צריכים מפקח בניה
התחדשות עירונית או כפי שאנחנו רגילים לכנות את הפרויקטים הללו-...
מהו עורך דין הגירה ומתי נצטרך אותו
ההגירה היא תהליך מורכב ומרובה שלבים שיכול להיות מאתגר ומבלבל,...
כל מה שאתם צריכים לדעת על צ'ילרים
שמעתם פעם את המילה הזו? צ'ילרים הם מזגנים לא סטנדרטיים...
למה כדאי לעשות בדק בית לדירה שקונים במחיר למשתכן?
פרויקט מחיר למשתכן הוא יוזמה ממשלתית שמטרתה היא להפוך את...
איך מטפלים נכון באקנה אצל מבוגרים?
פצעי אקנה בעור הפנים בגיל מבוגר פוגעים באיכות החיים עם...