Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כל מה שרציתם לדעת על מכשירי חיסכון לטווח בינוני וארוך

כל מה שרציתם לדעת על מכשירי חיסכון לטווח בינוני וארוך
קרדיט PIXABAY

אם אתם רוצים מצד אחד למנף את כספכם ולצבור תשואה ומצד שני לשמור על רמת סיכון נמוכה, כדאי לכם להכיר את האפשרויות לחיסכון לטווח הבינוני והארוך. במאמר זה נסקור עבורכם את מוצרי ההשקעה הקיימים ונסביר מהם יתרונותיהם וחסרונותיהם ואיך לדעת מהי האפשרות המתאימה ביותר בשבילכם.

קרדיט PIXABAY

יש מגוון אפשרויות להשקעת כספיכם בשוק ההון

ישנן דרכים רבות לנהל את כספכם: מכשירי השקעה מובנים שמאפשרים ניהול מקצועי ואיכותי על ידי חברות ביטוח ובתי השקעות וכמובן מסחר עצמאי בבורסה באמצעות קניית קרנות סל, וכמובן ניירות ערך. הפעם נתייחס לניהול כספים לטווח בינוני-ארוך באמצעות מכשירי השקעה מובנים.

חיסכון באמצעות מוצרים מובנים של חברות הביטוח ובתי ההשקעות

קיימים 3 מכשירי חיסכון מובנים שיכולים להתאים למי שמתכנן חיסכון לטווח הבינוני והארוך. מוצרי החיסכון האלה מנוהלים על יד חברות הביטוח ובתי ההשקעות וכוללים: קרן השתלמות, קופות גמל להשקעה ופוליסת חיסכון.

קיימים כמה הבדלים בין שלושת אפיקי החיסכון האלה:

  • קרן השתלמות – לקרן השתלמות מפקידים מתוך המשכורת שלכם, בהתאם לתקרות שקבועות בשוק, כדי ליהנות מפטור ממס רווחי הון. שימו לב שהכספים במסגרת זו ננעלים למשך 6 שנים מרגע מועד פתיחת הקרן וההפקדה הראשונה. הטבת המס שניתנת במסגרת זו משמעותית, ולכן מדובר באחד ממוצרי החיסכון המומלצים ביותר. אם אתם שכירים, מומלץ מאוד לנהל מו"מ מול המעסיק ולדרוש קרן השתלמות כבר מהרגע שאתם מתחילים לעבוד.
    להשוואת תשואות קרנות השתלמות לשנת 2022 >>>
  • קופת גמל להשקעה – קופה המאפשרת לכם תמיד למשוך את החסכונות שלכם. אך אם תשמרו את הכסף לגיל פרישה, תיהנו מפטור במשיכת החיסכון כקצבה. ההפקדות אליה מוגבלות לסכום של כ- 72,000 ₪ לשנה (נכון לשנת 2022).
  • פוליסת חיסכון – אפיק חיסכון נזיל, שיתרונו הגדול הוא בכך שניתן להפקיד אליו כספים ללא מגבלה שנתית. עם זאת, הפוליסה מציעה הטבת מס רק למי שנולד ב- 1948 או לפני כן.

מהם היתרונות המשותפים לאפיקים אלו?

בשלושת מוצרי החיסכון שהזכרנו ניתן לקבוע את מסלול ההשקעה האידיאלי עבורכם, ובהתאם לרמת הסיכון שאליה אתם רוצים להיות חשופים. אותו גוף מקצועי שבחרתם ינהל עבורכם את הכספים בהתאם למסלול שבחרתם ובהרכב השקעות לבחירתו. פיזור ההשקעות בגופים אלו רחב למדי, ואף ניתן בכל עת לשנות את מסלול ההשקעה ללא כל עמלה, קנס או תשלום מס.

ניתן להפקיד לכל אחד מהמכשירים באמצעות הפקדה חד פעמית, הפקדה חודשית או שילוב של השניים. מדובר בשיטה שמאוד מתאימה למי שאין זמן ללמוד את נושא ההשקעות לעומק, ומחפש אחר פתרון של "שגר ושכח", כלומר להעביר סכום לצורך חיסכון מחשבון הבנק להפקדה למכשיר חיסכון באופן אוטומטי. עוד עניין חשוב שכדאי לציין שבמכשירים אלו תוכלו ליהנות מהלוואה בתנאים טובים יחסים מהגופים המנהלים בהשוואה לאלטרנטיבות אחרות.

איך לבחור גוף מנהל?

חשוב לערוך השוואה בין הגופים שמנהלים את הכספים ולהתייחס לשלל פרמטרים, כגון: תשואות שהשיגו ב- 5 השנים האחרונות, דמי הניהול שגובים, איכות השירות ועוד. כאמור, אלו מכשירי חיסכון יחסית פשוטים שכל אחד יכול לבחור בהתאם לרמת הסיכון המקובלת עליו והזמן שעומד לרשותו עד שיצטרך למשוך את הכסף.

המומחים של פתרונות עדיפים חוסכים לכם זמן וכסף!

המומחים שלנו בפתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח משתמשים בטכנולוגיה מתקדמת המשווה בין כל חברות הביטוח ובתי ההשקעות המובילים בארץ. המערכת שלנו משקללת את כל הנתונים שכדאי לקחת בחשבון, כדי לאפשר לכם ליצור את תמהיל החיסכון האידיאלי עבורכם. פנו אלינו עוד היום לייעוץ אישי שיאפשר לכם לקבל מהכסף שלכם הרבה יותר.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...