כללי הבטיחות החשובים בעת שימוש בטנדיר

כללי הבטיחות החשובים בעת שימוש בטנדיר
קרדיט - Pixabay

הטנדיר הוא כלי נהדר לבישול של מגוון מאכלים ייחודיים וטעימים, אך כמו כל כלי שמתחמם עד לרמת חום גבוהה מאוד, הוא עלול גם להיות מסוכן כאשר לא מקפידים על בטיחות השימוש בו. כאשר רוכשים טנדיר חדש ומפעילים אותו בפעם הראשונה, הדבר הראשון שנצטרך לבצע הוא הדלקה של מעט עצים בלהבה נמוכה בתוך הכלי במשך כשלושים דקות, כאשר אנו מוסיפים בהדרגה את חומר הבעירה עד שהאש מגיעה לפתח העליון,  במהלך שלושים הדקות הבאות לאחר מכן. בהמשך, נצטרך לחזור על הפעולה ולהבעיר את האש גם מחוץ לפתח לפני שנכסה אותו. תהליך זה יוצר את הסדקים הנועדו לקלוט את החמצן בעת תהליך הבישול. בסוף התהליך, כאשר האש לאט לאט גוועת והופכת לאפר, ניתן להוציא את תוצר הלוואי דרך הפתח התחתון ובכך, הכשרנו את הטנדיר לבישול ועברנו את הדלקת האש הראשונית.

כיצד משתמשים בטנדיר לאחר ההדלקה הראשונית

הטנדיר שמוכן לבישול בו מצריך רק מספר דקות של בעירת האש על חום נמוך לפני שניתן להעלות אותו לחום גבוה וללבות את הלהבות. תוכלו לשים לב שהטנדיר תחילה משחיר ולאחר מכן, מלבין מבפנים ובכך תדעו שהוא מוכן לשימוש. עם זאת, חשוב לשמור על כללי זהירות משניים כמו הימנעות משימוש בטנדיר כאשר ישנה אש גלויה בפנים, שימוש בציוד מגן כמו כפפות בעת בישול בטנדיר והרחקת הילדים שלכם מהכלי החם. תנור טנדיר הוא רב שימושי כאשר ניתן לבשל בו מגוון רחב של מאכלים והוא יכול לשמש ככלי בישול ייחודי ולשלב בין שיטות בישול מסורתיות לחדשניות. הבשרים, הדגים והעופות, מתבשלים באמצעות החום הפנימי של הטנדיר ומקבלים פרופיל טעמים עמוק ועסיסי, כמו לאחר בישול ארוך וצלייה גם יחד. כמו כן, עם רשתות מתאימות, תוכלו אפילו לאפות בו לחם, פיצה, ומאפים שונים.

איפה תוכלו לקנות טנדיר בארץ

תנורי הטנדיר מגיעים בעיצובים שונים כאשר לכל טנדיר מחיר שונה בהתאם לנפח הכלי ולמדינת המקור שלו. לדוגמא, טנדיר מונגולי מגיע עשוי חימר בעיצוב מקורי ששואב השראה משיטות עתיקות של ציד, בעוד שהטנדיר האמריקאי מעוצב בצורה מודרנית יותר, עם אבן ומוטות ברזל. אם אתם מחפשים יבואן רשמי לקנות דרכו את תנור הטנדיר והתוספים הנלווים, או כלים דומים כמו טאבון ומעשנה, הכירו את ART & COOK – ארט טנדיר. החברה יכולה לסייע להתאים עבורכם את הטנדיר המתאים ביותר לצרכים שלכם, כמו השימוש בו וכמות האנשים שאתם מעוניינים להאכיל, כמו גם להתאים את סוג הטנדיר לטווח המחירים שלכם. מעוניינים לשמוע פרטים נוספים? היכנסו כבר היום לאתר של ארט טנדיר ותהנו לא רק ממגוון סוגים של תנורי טנדיר למכירה, אלא גם משלל מתכונים, הוראות בטיחות מדויקות לשימוש בטנדיר וטיפים שונים שתוכלו לקבל רק מהמומחים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך נראה ביתן תערוכה שאי אפשר להתעלם ממנו?
אנשים שרוצים לקדם את העסקים שלהם בעולם בוחרים הרבה פעמים...
הפעלות יום הולדת שאפשר לעשות לבד
חוגגים יום הולדת לילד/ה? רגע לפני שאתם משלמים הון למפעילים...
איך עושים שיפוץ בבית?
אחד מהדברים שהכי מטרידים אנשים שרוצים לעשות שיפוץ בבית, זו...
מי שמבין אתגרים יכול לעזור לצלוח אותם
המסלול הרגיל והטבעי של החיים מזמן לנו לא פעם אתגרים...
בטיחות המטבח והכרת המערכות
במטבחים מוסדיים גדולים בהם הסיכון לשריפה גבוה משמעותית בשל תהליכי...
דרכים שונות לנהל הליך גירושין
כאשר בני זוג נשואים מגיעים לשלב ביחסים בו הם נדרשים...
יש דברים אותם אסור לדחות למועד מאוחר יותר
חכמים מאיתנו טבעו את המושג: סוף מעשה במחשבה תחילה. הכוונה...
מתנה שכל גבר ישמח לקבל
נשים רבות מוצאות את עצמן מחפשות מתנות לגברים מידי פעם....
מה חשוב לדעת על הפקת סרטון תדמית
בעלי עסקים רבים ניצבים בפני אתגר משותף: כיצד להרחיב את...
טיולים מאורגנים בארץ
הישראלים אוהבים מאד לטייל אבל לא תמיד זה קל ונוח...
דילוג לתוכן