Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כיצד להקטין תשלומי מס באמצעות השגה במס הכנסה

כיצד להקטין תשלומי מס באמצעות השגה במס הכנסה

על פי החוק של מערכת המס בישראל, האדם הפרטי והעסק מוכרחים להגיש לרשות המיסים דו"ח שנתי של מסמכים ונתונים שונים, על מנת שהרשות תקבע את גובה תשלומי המס שעל האדם לשלם. ישנם מקרים שבהם קובעים פקידי המס גובה תשלום מס שאינו תואם את הכנסתו של האדם. על מנת להפחית את גובה המס, קיימת אפשרות להגיש השגת שומה. כלומר, ערעור על קביעתה של מערכת המיסים. מכיוון שמדובר בתהליך ביורוקרטי מסורבל ורווי שלבים, עורך דין מיסים במרכז הוא האיש שיכול לעשות לכם סדר בדברים.

כיצד להקטין תשלומי מס באמצעות השגה במס הכנסה

מה כדאי לדעת על השגות שומה?

צריכים להגיש השגה למס ההכנסה? אלה כמה פרטים טכניים שכדאי לדעת על השגות שומה:

  • איך מבצעים אותה – השגת שומה מבצעים בעזרת הגשת בקשה בכתב. על הבקשה להיות מפורטת ומסודרת מבחינת הנימוקים והנתונים, על מנת שפקיד השומה יוכל לקבוע גובה מס מופחת, בהתאם להכנסות.
  • לאחר שמגישים את הבקשה, מתקיים דיון בוועדה העוסקת בתחום ברשות המיסים.
  • את השגות השומה ניתן להגיש רק בתקופה מוגדרת של 30 יום מיום בו ניתנה השומה לנישום. קיימת אפשרות לדחות את הבקשה, אך רק במקרים מחמירים מאוד.
  • אם קיבלתם דחייה בהשגת שומה, יכול פקיד השומה לקבוע את גובה שומת המס הרלוונטית, עם או בלי הסכמה עם הנישום. כמו כן, ניתן לערער על ההחלטה באמצעות בית משפט.

מי יכול לקבל הקלות במס?

לעתים ישנם אזרחים שנאלצים לשלם יותר למס ההכנסה על אף שמגיעות להם הקלות במס מתוקף החוק. קיימים מקרים שונים שבהם ניתן לקבל הקלות אלה. לדוגמה, אישה עובדת זכאית לחצי נקודת זיכוי בתשלומים למס ההכנסה. במקרים מסוימים גם בני הזוג זכאים להקלות במס (בשווי נקודה אחת). זה קורה כאשר אחד מבני הזוג עובד, בעוד בן הזוג השני אינו מסוגל לעבוד מפאת עיוורון או הגעה לגיל פרישה. חשוב לזכור כי זכאות זו מגיעה לבני זוג הנשואים לפי חוק, ולא לידועים בציבור. דוגמה נוספת היא בני נוער עוברים. נערים ונערות בגילאי 16 עד 18 שהחליטו לעבוד קצת בתקופת הקיץ (או כל תקופה אחרת) מבלי להסתמך על דמי הכיס של ההורים, זכאים להקלה של נקודת זיכוי אחת במס ההכנסה.

פונים לעורך דין מקצועי ומגדילים את סיכויי הערעור

אם אתם מעוניינים להפחית את המס ולערער על ההחלטה לגבי השגת שומה באמצעות בית משפט, חשוב לפנות לעורך דין מקצועי. עורך דין מיסים במרכז עוסק במגוון רחב של נושאים השייכים לתחום המיסים, והוא האדם שיוכל לעזור לכם. עורך הדין ינסח את הטיעון המתאים לבית המשפט, על מנת להביא לתוצאות הרצויות.

מעבר לכך, כאשר אתם בוחרים עורך דין, חשוב שיהיה מדובר באדם מנוסה ומקצועי העוסק בעיקר בתחום המיסים. ישנם עורכי דין העוסקים בתחומים נוספים מהצד כמו תחבורה או דיני מקרקעין. אם אתם רוצים שעורך הדין ילך עם המקצועיות שלו עד הסוף, כדאי לבחור אדם שעוסק בתחום אחד. כמו כן, חשוב לאסוף המלצות מחברים על עורך דין מיומן ומקצועי שיכול להפחית לכם משמעותית את תשלומי המיסים.

אין תחליף לפגישה האישית

אחת הדרכים הטובות ביותר למצוא עורך דין מיסים טוב היא להיפגש עמו פנים מול פנים. קבעו פגישה ראשונית במשרד עורכי הדין על מנת לעמוד על טיבו של עורך הדין שעמו אתם הולכים לעבוד עד שתזכו להפחתה המיוחלת במס. עורך דין מקצועי תמיד יקשיב לכל מה שיש לכם לומר, יבחן את המקרה לעומק, ישאל אתכם את השאלות הרלוונטיות וייגש ישר לעניין כדי להקטין את גובה המס שאתם צריכים לשלם.

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...