Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ירוק עולה: כל היתרונות הבריאותיים שבשתיית תה ירוק

ירוק עולה: כל היתרונות הבריאותיים שבשתיית תה ירוק
קרדיט Shutterstock

תה ירוק הוא בעל סגולות בריאותיות רבות – מה הן ולמי כדאי בכל זאת להימנע משתייתו? הרתיחו מים, הצטיידו בשקיק וקראו את המדריך הבא שלפניכם

רויטל מור

כיום קיימים בעולם לא מעט סוגים של תה הנבדלים זה מזה בפרמטרים שונים: צמח הבסיס שממנו מכינים את התה, הארץ שבה התה מיוצר או הטעמים שמוסיפים לעלי התה עצמם, אבל החלוקה שהיא ככל הנראה המקובלת ביותר, נוגעת דווקא לאופן עיבוד עלי התה עד לקבלת המוצר המוגמר שאותו אנו מכירים. שלושת סוגי התה הנפוצים על פי חלוקה זו הם תה שחור- שעובר עיבוד רב, תה ירוק – שעובר עיבוד מינימלי ותה לבן – שכמעט ואינו עובר עיבוד כלל ומיוצר מעלים צעירים וניצנים בלבד. לתה ירוק, דווקא בגלל העיבוד המינימלי שעלי התה עוברים, יש יתרונות בריאותיים משמעותיים שכדאי לכל אחד להכיר וכן למי שעבורם שתייתו פחות מומלצת מסיבות בריאותיות כאלו ואחרות. בניגוד לתה לבן שלא ניתן להשגה בקלות, התה הירוק נפוץ במיוחד וקל מאוד להכינו כחליטה פשוטה. 

ירוק עולה: כל היתרונות הבריאותיים שבשתיית תה ירוק
קרדיט Shutterstock

אז מה צפויה להעניק לכם שתיית תה ירוק אחד ביום, עבור מי שתייתו פחות מומלצת ואיך ניתן לצרוך אותו בפשטות? הנה כל מה שכדאי לדעת על התה הפופולרי.

תה ירוק – יתרונות בריאותיים

לתה ירוק יתרונות בריאותיים רבים כאשר אחד מהמשמעותיים מביניהם הוא יכולתו למנוע תמותה כתוצאה ממחלות לב וכלי דם. ממספר מחקרים שנערכו בנושא וכללו מאות אלפי נבדקים נמצא קשר בין שתיית תה ירוק, בפרט בכמויות גדולות של 4-5 כוסות ביום ויותר לירידה בשיעור התמותה כתוצאה ממחלות לב בתקופת המחקר שנמשכה כ-11 שנים. המחקר אף גילה כי שילוב של שתיית תה ירוק עם קפה הורידה אף יותר את שיעור התמותה ממחלות לב וכלי דם. בנוסף, הצביעו מחקרים אחרים על ירידה בכמות הכולסטרול והסיכון לשבץ מוחי בין שתייני תה ירוק וכן כאלו נוספים, על הקשר שבין שתייתו להורדת הסיכון לפגיעה בזיכרון ודמנציה. 

זאת ועוד, לא מעט מחקרים שונים שנערכו הצביעו על קשרים חיוביים למניעת עששת, מתח, נזקי עור ודלקות מפרקים. זאת בעיקר עקב היותו של התה הירוק מכיל נוגדי חמצון חזקים אשר יכולים להגן על התאים מפני פגיעתם של רדיקלים חופשיים וכן בגלל היותו נוגד דלקות. 

למי לא מומלץ לצרוך תה ירוק?

תה ירוק מכיל קפאין – אמנם בכמויות נמוכות מאלו המצויות בקפה, אך קיימות. לכן, עבור אלו הסובלים מנדודי שינה מומלץ להימנע משתיית תה ירוק כמספר שעות לפני שעת השינה המיועדת. גם למעטים אשר רגישים להשפעות קפאין, כדאי להגביל או להימנע מצריכת תה ירוק. 

זאת ועוד, מכיל התה הירוק טנין – חומר המפריע לספיגת ברזל ופולאט (חומצה פולית בצורתה הטבעית). במידה ורמות הברזל או הפולאט נמוכות בגוף, רצוי להימנע משתיית תה ירוק שעתיים לפני ואחרי צריכת מזונות אשר מכילים ברזל, בפרט אם מדובר בברזל ממקור צמחי. מסיבה זו גם מומלץ לנשים בהריון – או לכאלו שמנסות להרות, להימנע משתייתו.

אוכלוסייה נוספת שעבורה מומלץ להגביל את שתיית התה הירוק הם אנשים הסובלים מאבנים בכליות. החומצה האוקסלית שבתה (המצויה בין היתר גם בקקאו, תרד, אגוזים, פלפל שחור ומזונות נוספים) – עשויה לעודד הצטברות אבנים בכליות.

איך ניתן לצרוך תה ירוק?

תה ירוק היום זמין במגוון רחב של אפשרויות וביניהן גם משקאות קלים, שבהם יתכן ופחות יבואו לידי ביטוי יתרונותיו הרבים עקב כמויות הסוכר המתווספות למשקאות כמו אלו. יחד עם זאת, גם אם מתעלמים מתה ירוק כמרכיב במשקאות קלים (תה קר) – ישנן דרכים רבות, קלות וטעימות להשיגו. 

ניתן לרכוש עלי תה ירוק בתיונים מוכנים אשר רבים מהם כוללים תוספות טעם נוספות דוגמת נענע, לימונית וג'ינג'ר, לימונית ולואיזה, ארל גריי, יסמין, פירות הדר, תה ירוק מתובל בסגנון צ'אי או עם תוספת פירות או פרחים אחרים.

אחת הדרכים הקלות והטעימות ביותר באמצעותן ניתן לצרוך תה ירוק היא כעלי תה בתפזורת. במקרה זה יהיה עליכם להכין חליטה אולם אין דבר פשוט יותר מזה – שמים עלי תה במסננת קטנה, מוזגים מעליהם מים חמים אך לא רותחים, ממתינים כשלוש דקות ומוציאים את המסננת עם עלי התה שהושרו במים. בדרך זו אפשר להכין כל תערובת טעמים שתבחרו להוסיף לעלי התה הירוק. 

דרך נוספת לצרוך תה ירוק היא על-ידי שתיית מאצ'ה – עלי תה ירוק הנטחנים לאבקה דקה ומהם ניתן להכין מגוון משקאות, מאפים ואף קינוחים. אם אתם ממש לא אוהבים לשתות תה, תוכלו לקבל תה ירוק גם בגלולות ואפילו דרך נוזל כתוספי מזון. 

אם כן, לתה ירוק יתרונות בריאותיים רבים: הוא משמש כנוגד חמצון ודלקות חזק, יכול להילחם בעששת ובריח רע מהפה, מפחית את הסיכון ללקות במחלות לב, יתכן וגם נלחם במחלות נוספות כמו סוכרת מסוג 2, דמנציה ואלצהיימר ואפילו סרטן. יש האומרים כי תה ירוק מסייע גם לשמירה על המשקל –נכון במיוחד במידה והוא מחליף משקאות קלים ואינו כולל תוספת סוכר בעצמו.לצד זאת, ישנם מעטים אשר עבורם על צריכתו להיות מוגבלת יותר, בפרט במצבים מסוימים כגון לפני שינה או בסמוך לארוחה הכוללת ברזל וחומצה פולית אך ככלל, יתרונותיו רבים, הוא קל להכנה והשגה ולא פחות חשוב – טעים. 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...