Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יישור שיניים שיטות ודרכי טיפול ביישור שיניים

יישור שיניים שיטות ודרכי טיפול ביישור שיניים
קרדיט: Pixabay.com

בעבר, ברוב המקרים רק בני נוער עברו טיפולים ליישור שיניים. היום, מבוגרים רבים יכולים להגשים את חלומם ולשפר את החיוך שלהם. זאת, בזכות שיטות הטיפול המודרניות המציעה פלטות פחות בולטות ופחות מביכות, כמו פלטות שקופות או בלתי נראות ליישור שיניים. בתהליך זה, הפלטה מיישרת את השיניים בהדרגה ומתקנת גם את המנשך וגם את החיוך שלכם.

אם יש לכם שיניים עקומות או בעיות במנשך, יש היום מגוון שיטות נוספות ליישור שיניים, כולל פלטה נשלפת, פלטה שקופה או פלטה המוצמדת לחלק הפנימי של השיניים.

אורתודנט

רופא שיניים כללי יכול לבצע יישור שיניים בסיסי ולטפל בבעיות שיניים אחרות, אך מי שמומחה בתיקון וביישור השיניים הוא האורתודנט. לאנשי מקצוע אלה השכלה מתקדמת בתחום האורתודונטיה, שרכשו מעבר לשנות הלימוד של רופאי שיניים כלליים, כדי להפוך למומחים ביישור שיניים ובתיקון בעיות מנשך ובעיות לסת אחרות.

רופא השיניים או האורתודנט שתבחרו יקיים אתכם שיחת ייעוץ בה יברר את מצב בריאותכם, יערוך בדיקה קלינית, יבצע סריקה דיגיטלית של השיניים, יצלם את הפנים והשיניים ויזמין צילומי רנטגן של הפה והראש. על סמך הבדיקות הללו יפתח הרופא תוכנית טיפולית מותאמת אישית למצב השיניים והלסת שלכם.

קרדיט: Pixabay.com

סוגי הפלטות ליישור שיניים

פלטת המתכת המסורתית, היא הדרך הפופולרית ביותר ליישור שיניים של ילדים, אבל היום קיימות שיטות שונות המציעות בעיקר למבוגרים, התקנים קבועים והתקנים נשלפים, התקנים חבויים מאחורי השיניים והתקנים ליישור שיניים שקוף. עם זאת, מטבע הדברים, אין שיטה אחת שמתאימה לכולם.

  • פלטת מתכת מסורתית – פלטה זו עשויה כמובן ממתכת. היא כוללת סוגרים המחוברים לחזית השיניים שלכם או רצועות המחוברות לכל שן בנפרד, וכן חוטי קשת גמישים המחזיקים יחדיו את הסוגרים והרצועות. חלק מההתקנים הללו כוללים גם גומיות או קשרי מתכת המחברים את הסוגרים לחוט. רצועות אלה יוצרות לחץ רב יותר המסייע להזיז את השיניים למקומן וליישר אותן.
  • פלטות קרמיקה – פלטה זו דומה לפלטת המתכת, אבל הסוגרים מיוצרים בה מקרמיקה בגוון השיניים, כך שהם מתמזגים עם צבע השיניים. הם אמנם לא בלתי נראים, אבל פחות בולטים לעין בהשוואה לפלטת המתכת. פלטה מסוג זה מיוצרת לעתים גם מנירוסטה, מזהב או מחומר שקוף.

 

  • פלטה לשונית – בפלטה זו הסוגרים מחוברים לצד האחורי של השיניים, ופונים לעבר הלשון. התקנים לשוניים הרבה יותר מוסתרים מהפלטות החיצוניות.
  • יישור שיניים שקוף – פלטות אלה הנקראות גם ׳בלתי נראות׳, עשויות ממגשי פלסטיק שקופים המותאמים בהתאמה אישית למבנה השיניים שלכם. התקנים אלה משתמשים בלחץ על השיניים כדי להניע אותן בעדינות למיקומים הנכונים וליצור חיוך יפהפה של שיניים תואמות וישרות. את ההתקנים הללו ניתן להסיר כדי לאכול, לצחצח שיניים ולנקות את השיניים בחוט דנטלי. עם זאת, חשוב להקפיד לשאת את ההתקן לפחות 22 שעות ביממה, כדי שמלאכת היישור תתבצע כהלכה.

פלטה ליישור שיניים – איך זה עובד?

הפלטה ליישור שיניים פועלת על ידי הפעלת לחץ על השיניים לאורך זמן, כדי להזיז אותן בהדרגה לכיוון שתוכנן מלכתחילה. בתהליך זה, גם העצם שמתחת לכול שן משנה את צורתה.

הפלטה מורכבת מחלקים רבים, וביניהם:

  • סוגרים, אותם ריבועים קטנים המוצמדים לחזית של כל שן. רופא השיניים משתמש בדבק מיוחד כדי לחבר את הסוגרים בעזרת רצועות אורתודנטיות. הסוגרים הם מעין מאחזים המחזיקים את חוטי הקשת ומזיזים את השיניים. הסוגרים עשויים מסוגים שונים של חומרים כולל נירוסטה וקרמיקה או פלסטיק בגוון השיניים. רופאי השיניים מעדיפים להשתמש בהם כי הם פחות בולטים לעין. לפעמים ניתן להצמיד את הסוגרים אל גב השיניים, על מנת להסתיר אותן מהעין.
  • רצועות ליישור שיניים עשויות מפלדת אל חלד או מחומר שקוף או בגוון השיניים שלכם. הרצועות עוטפות כל שן כדי לספק עוגן לסוגרים. הרצועות השקופות או הצבעוניות נראות טוב יותר, אבל הן יקרות יותר מרצועות הנירוסטה.
  • Spacers, הם התקנים היוצרים רווח צר בין השיניים, כדי ליצור מקום עבור הרצועות האורתודונטיות.
  • חוטי הקשת מחוברים לסוגרים ומשמשים כמסלולים המנחים את תזוזת השיניים. יש חוטי קשת ממתכת ויש חוטים שקופים או בגוון השיניים.
  • טבעות גומי קטנות מחברות את חוטי הקשת לסוגרים. טבעות אלה יכולות להיות ממתכת, מחומר שקוף או צבעוני.

לבסוף, ההחלטה לקבל טיפול אורתודנטי אולי אינה קלה, אבל חיוך משופר ויפה יכול להשפיע מאוד על המראה ועל ההערכה העצמית שלכם.

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
להפוך להיות המאסטרים של חייכם
זה הזמן לקחת את החיים בידיים ולהשתמש בכל המידע המגיע...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...