Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ייצוג נהגים חדשים

ייצוג נהגים חדשים
קרדיט דיפוזיט פוטו

דיני התעבורה בישראל ובתי המשפט מחמירים עם נהגים חדשים וקובעים עונשים חמורים יותר לעבירות תעבורה שונות, כאשר המבצע הוא נהג חדש. על כן, אם הסתבכתם בעבירת תעבורה, פנו לייצוג משפטי של עו"ד תעבורה והוא יפעל לזיכוי מן העבירה או הפחתת העונש באופן משמעותי.

ייצוג נהגים חדשים
קרדיט דיפוזיט פוטו

מיהו נהג חדש?

פקודת התעבורה קובעת כי כל נהג, במהלך השנתיים הראשונות מאז הוצאת רישיון הנהיגה, הוא נהג חדש. ישנה הגדרה נוספת והיא נהג חדש צעיר, זהו נהג חדש שהנו מתחת לגיל 24. על מנת לדאוג לביטחונם של נהגים חדשים ולביטחון משתמשי הכביש האחרים מפניהם בשל חוסר ניסיונם בכביש, נקבעו הגבלות שונות החלות על נהגים חדשים צעירים, ביניהם: נסיעה עם נהג מלווה, הגבלה במספר הנוסעים שהוא רשאי להסיע ברכבו ועוד. כמו כן, בחר המחוקק להחמיר בענישה כלפי כל הנהגים החדשים המבצעים עבירות תעבורה מסוימות כגון מהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, ביצוע עקיפה אסורה ועוד. הנהג חשוף לענישה של פסילת רישיון וכמו כן, בעת הרשעה יהיה נהג חדש לתקופה של שנתיים נוספות.

פסילת רישיון

אחת הסנקציות המרכזיות אליהן חשופים נהגים המבצעים עבירות תעבורה היא כמובן שלילת רישיון הנהיגה. ככל שמדובר בנהגים חדשים, בתי המשפט נוטים במקרים רבים להורות על פסילת רישיון, מתוך צורך להרתיע את הנהג החדש מהתנהלות מסוכנת בכביש ולחנכו לתרבות נהיגה נאותה. לא אחת, ענישה זו באה יד ביד עם ביצוע חוזר של התאוריה והטסט, כאשר לאחר מכן, יוגדר הנהג שוב כנהג חדש ויהיה כפוף למגבלות שלעיל. נדגיש כי על פי החוק, הגדרה של נהג חדש רלוונטית לכל סוג של כלי מנועי הדורש רישיון: רכב פרטי, רכב מסחרי, אופנוע או קטנוע. המשמעות היא כי הנהג לא יוכל לעקוף את ההגבלות המוטלות על נהג חדש, אם לא יחדש את רישיון הרכב לאחר שנשלל, אלא יבחר לעשות רישיון על אופנוע למשל, שהרי גם אז יוגדר כנהג חדש.

ענישה חמורה יותר

אמרנו בפתח הדברים כי החוק בישראל קובע ענישה חמורה יותר לנהגים חדשים. מהו הרציונל שבכך ובאלו עבירות מדובר? ההחמרה נובעת מכך כי נהגים חדשים מבצעים יותר עבירות תעבורה מנהגים וותיקים ומעורבותם בתאונות דרכים גבוהה יותר. משכך, ראה לנכון המחוקק ושותפים לדעה זו גם בתי המשפט, כי יש להרתיע נהגים חדשים מביצוע עבירות והדרך להגשים מטרה זו היא באמצעות ענישה מחמירה, הבאה לידי ביטוי בין היתר באמצעות פסילת רישיון. העבירות אשר בגינן מחמירים עם נהגים חדשים קבועות בתוספת השלישית של פקודת התעבורה: מהירות מופרזת, נהיגה בשכרות, אי ציות לרמזור או אי ציות לתמרור מתן זכות קדימה, ביצוע עקיפה אסורה, מעורבות בתאונת דרכים ללא מסירת פרטים ו/או ללא הגשת עזרה ו/או עזיבת מקום התאונה וביצוע עבירה אשר גרמה לתאונת דרכים בה נחבל אדם. נהג חדש המורשע באחת או יותר מעבירות אלו, בנוסף לכל עונש המוטל עליו, תוארך התקופה בה הוא מוגדר כנהג חדש למשך שנתיים.

ייצוג של עו"ד תעבורה

כל נהג המבצע עבירת תעבורה, חשוב כי יפנה אל עורך דין תעבורה לצורך קבלת ייעוץ משפטי ובוודאי כאשר מדובר על נהג חדשים, אשר הדין מחמיר עמם במטרה לחנכם לתרבות נהיגה טובה יותר. בין אם מדובר על  מהירות מופרזת למשל, או על נהיגה בשכרות, חשוף הנהג לסנקציה של שלילת רישיון הפוגעת מאוד באיכות החיים ואולי אף בפרנסה של הנהג. לצד זאת, יכול הוא לקבל קנס כספי וייצברו לחובתו נקודות תעבורה. כמו כן, הרשעה בכל עבירה המנויה בתוספת השלישית, משמעותה כי הנהג יוגדר כנהג חדש לשנתיים נוספות, כך שהוא יהיה כפוף לדין המחמיר לעוד תקופה ממושכת. ייצוג של עו"ד תעבורה מומחה ומנוסה, יכול במקרים מסוימים למנוע את הגשת כתב האישום או להביא לזיכוי הנהג, למשל בשל איתור פגם בראיות התביעה.

ייצוג נהגים חדשים
קרדיט דיפוזיט פוטו

.

המאמר נכתב ע״י ניר שלום – עורך דין תעבורה

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...