Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יאיר רביבו: נהפוך את לוד למרכז התחבורתי והתעסוקתי הגדול בארץ!

יאיר רביבו: נהפוך את לוד למרכז התחבורתי והתעסוקתי הגדול בארץ!
מתוך אתר כלכליסט

ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו, והיזם אלדד פרי, יו"ר ובעלים של קבוצת אלדד פרי הבונה בלוד את פרויקט "פרי בסט"-פרויקט דירות ייחודי במרכז העיר, בריאיון משותף למערכת זירת הנדל"ן של "כלכליסט"- מבית "ידיעות אחרונות". אלדד פרי: "אני מאמין בלוד; נפעל שם לטווח ארוך". יאיר רביבו: "לוד תהפוך למרכז התחבורתי והתעסוקתי הגדול בארץ, אחרי תל אביב".

מיקומה המרכזי של לוד, כפסע מאזורי הביקוש, מפיח תקוות בקרב הפעילים בה. שנתיים חלפו מאז נחתם הסכם הגג בלוד בהיקף של 7 מיליארד שקל, אשר מבטיח את בנייתן של כ-17 אלף דירות חדשות לצד מתחמי תעסוקה ומסחר חדשים, ותשתיות תחבורה משודרגות. מה נשתנה מאז? ראש העיר לוד, יאיר רביבו, והיזם אלדד פרי, יו"ר ובעלים של קבוצת אלדד פרי, סיפרו לאודי שישון מזירת הנדל"ן, על הקורה בשטח – ועל העתיד לבוא.

ראש העיר ציין כי הוא שבע רצון מיישומו של הסכם הגג. "אין ספק שהסכם הגג הגדול ביותר שחתמה ממשלה עם עיר בישראל, מהווה פריצת דרך משמעותית. סוף סוף המדינה הבינה שכדי להזניק את העיר צריך פה משאבים גדולים, ניצלנו את העובדה שיש פה משבר דיור לאומי ואת יתרונה של לוד בזכות המיקום המדהים של העיר במרכז הארץ, הסכמנו להכפיל את העיר, הבנתי שיש פה הזדמנות לבנות פה שכונות חדשות וגם למשוך אוכלוסייה חזקה, גם לחדש את השכונות הוותיקות, וגם ובעיקר להפוך את לוד למרכז התחבורתי והמסחרי הגדול בארץ אחרי תל אביב, נביא לפה את כולם, במיקום המצוין של העיר לוד".

נהפוך את לוד למרכז התחבורתי והתעסוקתי
מתוך אתר כלכליסט

בהקשר זה יצוין כי קפיצת המדרגה בעיר באה לידי ביטוי גם במישור התשתיתי והתחבורתי. רכבת ישראל הביעה אמון בעיר ובכך לוד הופכת למרכז תחבורתי מהגדולים והחשובים בישראל, לצד העיר תל אביב. הפרויקט מוקם על שטח של 51 דונם ובגודל של 36 אלף מ"ר, נמצא בשלבי הקמה ועבודתו צפויה להסתיים בסוף 2020. המתחם יכלול תחנת רכבת חדשה (הנמצאת בהקמה) לצד תחנת אוטובוסים מרכזית ומודרנית, אשר תכלול עשרות קווי אוטובוסים עירוניים ובינעירוניים. ההצלחה מגיעה בעיקר בזכות חיבור בין הסקטור הממשלתי שמאמין בעיר, עסקים חדשים ומנהיגות מקומית.

ראש העיר ציין את התשתיות התחבורתיות בלוד, בין היתר תהיה לוד חלק מפרויקט "המטרו". הקו יעבור דרך מרכז לוד והעיר העתיקה ויימשך עד לרובע התעסוקה החדש, כולל בחינת חיבורו לנתב"ג. גם במסגרת פרויקט הרכבת הקלה (הקו החום), מתוכנן קו, שחוצה את העיר לאורכה. פרויקט "מהיר לעיר", שמתוכנן על ידי חברת נתיבי איילון, יבוצע לראשונה בלוד, על ידי כלכלית לוד, ויספק רשת רציפה של צירי העדפה לתחבורה ציבורית.

כן ציין את כביש 200 המתוכנן, אשר יחבר את העיר לצירי התחבורה המרכזיים, כביש 1, כביש 40 וכביש 44. הפרויקטים השונים כבר נמצאים בשלבי אישור וחלקם כבר בשלבים מתקדמים של יישום. "אני פונה ליזמים. מחפש מי שייבנה את בית המלון הראשון, 3 ק"מ משדה התעופה"

היזם אלדד פרי, ציין כי זו קדנציה שנייה שהעיר עוברת מהפך משמעותי ביותר בתחום החינוך, זכתה בפרס החינוך הארצי. "נדל"ן זה לוקיישן, הלוקיישן של לוד זה אולי הטוב ביותר שיש בפריפריה. אנחנו מאמינים בעיר, הגענו לכאן ונפעל בלוד לטווח הארוך ".

יאיר רביבו דיבר על המאבק הנחוש והעיקש באכיפת החוק והסדר בעיר ועל הישגי העיר בחינוך. "העובדה שיש פה מערכת חינוך מעולה, עם תיכוניים מהרמה הגבוהה בארץ, ומחירי נדל"ן שווים לכל כיס, כל אלה יכולים למשוך לעיר אוכלוסייה חזקה".

תחום נוסף עליו התעכב ראש העיר, הוא ההתחדשות העירונית בשכונות הוותיקות. יצוין כי במקביל להתפתחות השכונות החדשות בעיר, פועלת העירייה לפיתוח השכונות הוותיקות. לאחרונה אושרה תוכנית פינוי-בינוי ממשלתית ענקית בשכונות רמט ושרת במתחם הס-גולדברג (4,000 יחידות דיור), כולל אזור התעשייה טלרד ושה"ל, וכן תכניות נוספות המקודמות, בהן מתחמי רמת אשכול (5,000 יחידות דיור) שלמה המלך (3,000 יחידות דיור), כיכר הקומנדו (1,200 יחידות דיור) מתחם אילת (900 יחידות דיור). הפעילות משקמת את העיר הוותיקה ומכניסה אלפי יחידות דיור נוספות לעיר- מחודשות וחדשות. "אני רוצה להודות לשר האוצר משה כחלון שקיצר את התהליכים במסגרת הותמ"ל. אנו מאמינים בהתחדשות עירונית. תוכניות שעושות צדק חברתי, במקום בניינים ישנים משנות ה-60 אנו מקימים מגדלי פאר", אמר רביבו.

את הריאיון סיכם אודי שישון מזירת הנדל"ן: "מתיחת הפנים שעוברת לוד והתוכניות השאפתניות שניצבות בפניה מסמנות אותה כאחת הערים המסקרנות ביותר באזור המרכז. האם העיר תפרוץ קדימה ותהווה דוגמא ומופת לפלא חברתי ונדל"ני? כדאי להמשיך לעקוב.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...