Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

יאיר רביבו דורש מראש הממשלה: תוכנית לאומית למיגור האלימות

יאיר רביבו דורש מראש הממשלה: תוכנית לאומית למיגור האלימות
עיריית לוד

■ ראש העיר יאיר רביבו: "לוד זו לא בעיה מקומית. צריך לראות את לוד כבעיה לאומית"  ■ קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו, להגיע בדחיפות לדיון דחוף בעיר לוד ולהורות על שורה של צעדים במעורבות ממשלת ישראל: ממשרד הבט"פ: תגבור כוחות בלוד, נוכחות מאסיבית של פלוגות מג"ב ויס"מ שיסיירו 24/7 בעיר במטרה להשיב לתושבים את תחושת הביטחון ולהרתיע גורמים עבריינים, ביצוע פעילות ממוקדת בכל החמולות במגזר הערבי בעיר לאיתור האמל"ח והנשקים הבלתי חוקיים, אכיפה מאסיבית של עבירות תנועה, ותקצוב משמעותי נוסף להרחבת פרויקט מצלמות הביטחון בעיר. כמו כן שילוב השב"כ: הוצאת המשת"פים מהעיר, שילוב משרד האוצר: מלחמה כלכלית בעסקים בהם מעורבים גורמי פשע, שילוב משרד המשפטים: החמרת ענישה בנוגע לשימוש בנשק ■ השר ארדן בביקורו השבוע בלוד: "אני מצפה מהמשטרה להציב בעיר כח שיטור משמעותי וקבוע בחודשים הבטיח כדי לחזק את ההרתעה ואת תחושת הביטחון של התושבים. אי אפשר להתכחש לכך שבחברה הערבית רמת האלימות והפשיעה היא באופן בלתי פרופורציונאלי הרבה יותר גבוהה מחלקה באוכלוסייה".

 

רצף אירועי הירי בלוד, הביא את ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, להעלות הילוך מול הממשלה בדרישה להכריז על מבצע נחוש ורחב היקף, לטיפול בנושא הפשיעה החמורה במגזר הערבי בעיר, לרבות מלחמה בלתי מתפשרת במשפחות הפשע ואיסוף נשק בלתי חוקי ואמל"ח וקידום תיקון חקיקה המחמירה את הענישה בהחזקת נשק בלתי חוקי וכל שימוש בו.

במוצאי השבת האחרונה הוגדשה הסאה ונחצה כל גבול, כאשר ירי תועה פגע בחלון דירה בקומה 12 בשכונת רמת אלישיב בעיר, ורק בנס לא היו נפגעים.

האירוע החל בירי לעבר חנות בלוד. ניידת משטרה שהוזעקה למקום החלה במרדף אחר החשודים שבמהלכו הם ביצעו ירי שפגע בבניין המגורים. בשבוע שעבר נפגעה ילדה ערבייה מירי תועה, והתושבים בלוד מודאגים מהירידה ברמת הביטחון האישי.

ביום ראשון השבוע, התקיים בלוד סיור דחוף של השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, עפ"י דרישת ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, זאת לנוכח התגברות אירועי הירי בלוד.

"אנו מעלים הילוך מול הממשלה בנושא הפשיעה הערבית" אמר ראש העיר, "אירועים חמורים אלה מצביעים על ריבוי אמל"ח וכלי נשק בלתי חוקיים הקיימים בעיר כמו גם על הקלות הבלתי נסבלת שבה תושבים במגזר הערבי משתמשים בנשק חם, חובתנו להציב את נושא הביטחון האישי של תושבי לוד בראש סדרי העדיפויות ולטפל באירועים כגון אלה בלוד בנחישות ובמלוא החומרה, לרבות תגבור משטרת לוד והזרמת כוחות מיוחדים המתמחים בטיפול באירועים חריגים כגון אלה".

בהמשך הסיור נערכה ישיבת עבודה במשרדי מטה מחוז המרכז של המשטרה. ראש העיר ציין כי הוא מוטרד מאוד מהתגברות התופעה וכי הוא דורש לבצע שורה של צעדים נחושים במעורבות ממשלת ישראל.

ראש העיר ציין כי הנושא החמור עלה לא אחת במהלך השנים האחרונות, וכי ניהל שיחות רבות עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, ועם מפכ"ל המשטרה וסגל הפיקוד הבכיר מהמחוז ומהמרחב, זאת לאחר מכתב ששלח ראש העיר לראש הממשלה, ובו התריע על תופעת הירי שהתגברה ואת חששו מפני פגיעה באזרחים ובתושבים חפים מפשע. "מקורו של הירי הוא במגזר הערבי בלוד! אולם אם בעבר תופעות הירי התאפיינו בשכונות הערביות או באירועי שמחה במגזר הערבי, הרי שבחודשים האחרונים יורים בלוד בצרורות בכל פינה, בכל ערב ובכל העיר, לא רק בשכונות ערביות" כך ציין ראש העיר במכתבו, "אינני רוצה לחשוב מה עלול היה להיגרם חלילה, אילו נפגעו תושבים תמימים על לא עוול בכפם, ואלו השלכות חמורות ומרחיקות לכת יכולות להיגרם בלוד, כתוצאה מכך. רק בדרך נס לא נפגעו עדיין תושבים מהירי, אולם הנסים בסוף ייגמרו ואנו קרובים לכך שילד חף מפשע שעובר שם ייהרג חלילה"!

עוד הדגיש ראש העיר כי תושבי העיר בפחד וכי אירועים אלה המהווים את אחד הגורמים העיקריים להגירה השלילית מהעיר ולפגיעה אנושה בתדמיתה, ממשיכים למעשה שרשרת של אירועים חמורים שהתרחשו, בהם תקרית הירי החמורה שהביאה לפני מספר שנים לפציעתו של ילד בן 5 שישן בסוכת משפחתו בשכונת רמת אלישיב.

"בלוד יש משטרה מצוינת בפיקודו של מפקד התחנה סנ"צ שמעון דהן, אשר עושה לילות כימים במלחמתה בתופעת הירי המשתולל, ויש כאן גם את השיטור העירוני בטוב בארץ", אמר יאיר רביבו, " אנו מחזקים את ידי המשטרה בלוד, אולם משטרת לוד לבדה, לא תוכל להתמודד עם התופעה ולעקור אותה מן השורש, המשימות בלוד גדולים על תחנה מקומית, ללא עזרה של כוחות גלויים וסמויים של מג"ב ויס"מ שיבצעו פעילות ממוקדת, יכנסו לכל החמולות במגזר הערבי בעיר ויאתרו את האמל"ח והנשקים הבלתי חוקיים בלוד".

בפגישתו עם השר לביטחון פנים אמר רביבו כי לוד ורמלה מהוות 2 אחוז מהאוכלוסייה בישראל אבל תופסות יחד כ-20 אחוז מאירועי הרצח בארץ. " אני מודה לשר על הביקור הבהול, אני מודה למ"מ המפכ"ל ולמשטרה על הפעילות החשובה שבוודאי עוד תעלה מדרגה.  אני מבקש מכם להציף את הבעיה כלפי מעלה. חייבים לשנות את המשוואה שזו בעיה מקומית של העירייה והמשטרה. זה לא! זו בעיה של הממשלה כולה. צריך לראות את לוד כבעיה לאומית ולא רק מקומית. מעשי הרצח מתבצעים ברחובות, תחושת הביטחון בלוד נמוכה, כל אחד מפחד על ילדיו" אמר רביבו,  "הכתובת על הקיר, אנו חוששים שילד או תושב יקפחו את חייהם כתוצאה מירי טועה ברחובות. עשינו את הסכם הגג הגדול בישראל, העיר בתנופת פיתוח אדירה ומשקמת את תדמיתה, אבל כותרת אחת בתקשורת של "לוד בירת הפשע", "רצח נוסף בלוד" או "10 אירועי רצח בלוד בשנה האחרונה", מוריד באחת את כל המאמצים האלו שאולה ופוגע קשות בדימוי של העיר".

 

יאיר רביבו דורש מראש הממשלה: תוכנית לאומית למיגור האלימות
עיריית לוד

הדרישות של ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו: 

  1. משרד הבט"פ: תגבור כוחות, נוכחות מאסיבית בכל העיר, פלוגות מג"ב ויס"מ שיסיירו 24/7 במטרה להשיב לתושבים את תחושת הביטחון וירתיע גורמים עבריינים.
  2. איסוף נשק בלתי חוקי ואמל"ח, דרישה של העירייה מזה שנים.
  3. מבצעים מתוגברים של משטרת התנועה הארצית למלחמה בתרבות הנהיגה בעיר, בעיקר בלילות ובסופי שבוע.
  4. תקצוב משמעותי נוסף להרחבת פרויקט מצלמות הביטחון והצבתן בכל נקודה בעיר.
  5. שילוב משרד האוצר: מלחמה כלכלית בעסקים בהם מעורבים גורמי פשע בשילוב כוחות של מס הכנסה, יהלום, משרד החקלאות, יחב"ל וכיו"ב.
  6. שילוב השב"כ: הפסקת שיכון משתפי פעולה בעיר. אנו דורשים את הוצאת המשת"פים מהעיר ואת כלי הנשק שברשותם.
  7. שילוב משרד המשפטים: החמרת ענישה בנוגע לשימוש בנשק, סחר בסמים, חשבוניות פיקטיביות וכו, הרחקת משפחות פשע מהעיר, סגירת עסקים לצמיתות.
  8. שילוב משרד הרווחה בעניין נשים מאוימות וחקיקת חובת הרחקה בכפייה של נשים מאוימות.
  9. שילוב המשרד לשוויון חברתי; יש לפעול כך שהחלטה 922 אחת הדרמטיות ביותר מבחינת הקצאת משאבים לחברה הערבית בישראל, תכליל גם את הערים המעורבות כערים בעדיפות לאומית כדי שאלה יזכו לתקציבים שיכולים לאפשר להן לצמצם את הפערים בין היהודים והערבים בתחומן.
  10. משרד החינוך: פיתוח והפעלה של תכניות לימודים נגד אלימות, פתרון סכסוכים ונהיגה בטוח לחטיבות הביניים ובתי הספר התיכוניים

 

השר ארדן: "אני מצפה מהמשטרה להציב בעיר כח שיטור משמעותי וקבוע בחודשים הבטיח כדי לחזק את ההרתעה ואת תחושת הביטחון של התושבים. אי אפשר להתכחש לכך שבחברה הערבית רמת האלימות והפשיעה היא באופן בלתי פרופורציונאלי הרבה יותר גבוהה מחלקה באוכלוסייה.

"מנהיגות החברה הערבית חייבת  גם כן  לקחת אחריות ומנהיגות ולומר את הדברים בצורה הכי ברורה, אבל אנחנו כמדינה, כמשרד וכמשטרה, לא יכולים לישון בלילה בלי לדעת שאנחנו עושים כל מה שאנחנו יכולים, משתמשים בכל המשאבים שלנו ומזעזעים את כל המערכות האחרות כדי שיצטרפו אלינו במאבק הזה".

יודגש כי ראש העיר זוכה לתמיכה רחבה ולגיבוי מלא מקיר לקיר של חברי מועצת העיר, מכל סיעות הבית, אשר גם הם רואים חשיבות עליונה במיגור התופעה החמורה והשלטת חוק וסדר בלוד.

ראש העיר הודה לסגניו, בהם יוסי הרוש, מחזיק תיק הביטחון ורפי קטאשווילי, וכן לחברי המועצה גיל חדד ועמיחי לנגפלד שהשתתפו בישיבת החירום, על מעורבותם להציף את הבעיה בדרגים הגבוהים בממשלת ישראל.

"אני קורא לראש הממשלה להגיע בדחיפות לדיון דחוף בעיר לוד לפני שיהיה מאוחר. המשימה כעת היא לאומית ונדרשים פה כוחות משמעותיים להילחם בתופעת הנשק הבלתי חוקי שנמצא בעיר בכמויות גדולות".

"נמשיך בכל הזדמנות לחזק את המשטרה ולדרוש מהם לפעול בנחישות כדי לתת לתושבי לוד תחושת בטחון מלאה ושקט ברחובות העיר. נמשיך ונעשה את הכל כדי שהסדר ותחושת הביטחון יורגשו בכל פינה בעיר", הדגיש יאיר רביבו.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...