Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ונזכור את כולם: לוד התייחדה עם זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה

ונזכור את כולם: לוד התייחדה עם זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה
עיריית לוד

ראש העיר עו"ד יאיר רביבו למשפחות השכולות: "למרות מגבלות הקורונה, נמשיך לקיים את מחויבותנו הקדושה לשמר את זכר יקיריכם לעד, וגם בעת הזו, שבה נבצר מאיתנו להשתתף עמכם כמדי שנה בטקסי הזיכרון, לבנו יהיה אתכם"

ונזכור את כולם
עיריית לוד

הנצחה וחיבוק מרחוק. טקסי יום הזיכרון נפתחו בלוד בטקס הזיכרון העירוני שנערך בשיתוף יד לבנים, והועבר בערב יום הזיכרון בפייסבוק.

בדבריו למשפחות השכולות אמר ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, כי ההגבלות למניעת התפשטות נגיף הקורונה, מנעו את קיומם של הטקסים כמדי שנה. "עם זאת, נמשיך לקיים את מחויבותנו הקדושה לשמר את זכר יקיריכם לעד, וגם בעת הזו, שבה נבצר מאיתנו להשתתף עמכם כמדי שנה בטקסי הזיכרון, לבנו יהיה אתכם" אמר ראש העיר, "אמנם החופש שלנו להיות עמכם נלקח מאיתנו, אך היכולת והרצון העז לאהוב אתכם ולתמוך בכם מרחוק לא נלקחה מאיתנו. אנו מבינים את תחושותיכם ונעשה את הכל כדי לחזק אתכם".

ראש העיר מסר את תמיכתו במשפחות השכולות. "אנו מחבקים אתכם באהבה רבה, משתתפים בכאבכם, מזדהים עמכם וחולקים את תחושת היגון והצער, מבקשים לחבק ולשאת יחד אתכם מעט מגודל כאב האובדן, אולם יודעים כי אין חיבוק שיעניק מזור ונחמה למי שאיבד בן, בעל, אב, אח.

"נזכור את הנופלים כולם, שנפלו במערכות ישראל ובפעולות איבה, בעת מילוי תפקידם בשורות צה"ל ובכוחות הביטחון, לנצח יהיו חקוקים בליבנו, מורשתם תהיה תמיד נר לרגלנו, זכרם לא יכהה ודמותם לא תמוש מנגד עיננו. דרכם של יקירכם תהיה תמיד נר לדרכנו, נר של נתינה ותרומה למדינה. יהי זכרם של יקיריכם, ברוך וחקוק בלב ישראל לדור ודור".

ביום שני השבוע לקראת ערב יום הזיכרון,  הונחו דגלי לאום עם סרט שחור וזרי פרחים והודלקו נרות נשמה על כל קברי חללי מערכות ישראל בכל בתי העלמין ברחבי המדינה, ובמחלקה הצבאית בבית העלמין בלוד. הדגלים הונחו על ידי מפקדת קצין חינוך ראשי, מערך הנפגעים ומערך גיבוי הלחימה. במעמד הנחת דגל הלאום החיילים הצדיעו לכל קבר שעליו הונחו דגל ופרח והודלק נר נשמה.

ונזכור את כולם
עיריית לוד

למחרת, ביום הזיכרון, התקיים בלוד טקס זיכרון ממלכתי שעורך צה"ל כמדי שנה. בצל המאבק נגד התפשטות נגיף הקורונה ולאור התקנות המחמירות האוסרות הגעה לבתי העלמין הצבאיים, התקיים הטקס ללא בני המשפחות השכולות וללא קהל.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, הגיע לחלקה הצבאית בבית העלמין בלוד, עבר בין הקברים והתעכב ליד כל קבר, הניח זר והקריא את שמו של כל חלל, וקרא פרקי תהילים. ההתייחדות המרגשת של ראש העיר, הועברה בשידור חי בדף הפייסבוק שלו, נצפתה ע"י עשרות אלפים וזכתה מלאות תגובות נרגשות.

אנשי צבא-הגנה-לישראל ומשטרת ישראל מילאו את רחבת הטקסים של בית העלמין הישן, תוך שמירת מרחק זה מזה בהתאם להנחיות. עם הישמע הצפירה, עמדו המשתתפים דום. בהמשך נשא הרב הצבאי תפילה לזכר הנופלים. מסדר כבוד ליווה את כל מהלך הטקס אשר הסתיים בהנחת זרים ובשירת התקווה.

טקסי זיכרון נוספים התקיימו בשבט הצופים אייל, וכן לזכר נרצחי פעולות האיבה (ראו ידיעות בנפרד).

כן התקיימו מפגשי זום ששודרו בפייסבוק העירייה, עם מאיה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו ז"ל בהשתתפות תלמידי התיכונים, שיחה אישית עם הרב איתן שנרב על בתו רנה שנרב הי"ד שנרצחה בפיגוע הטרור בקיץ האחרון, ועם דבורה גונן, אמו של דני גונן הי"ד שנרצח בפיגוע לפני 4 שנים.

במהלך יום הזיכרון הוצג בפייסבוק של עיריית לוד, סרטון מיוחד אשר הציג את תמונות הנופלים, תאריך וגיל נפילתם של כל אחד מ- 194 מבחירי בניה ובנותיה של העיר לוד שנפלו בקרב, באימונים ובעת מילוי תפקידם בצה"ל, למען ביטחונה, שלומה וקיומה של מדינת ישראל, ואת 24 האזרחים התמימים מלוד או שנרצחו בעיר בפעולות טרור.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...