Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השוואה בין בריכת בטון מול בריכת פיברגלס

השוואה בין בריכת בטון מול בריכת פיברגלס
קרדיט: ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות

ניתן לזהות שמדי שנה מאות בריכות שחיה ביתיות מתווספות לבתים שנמצאים בשלבי בנייה או לבתים שכבר קיימים. הבטון מאז ומתמיד היה חומר הבנייה המומלץ ביותר לבריכה, זאת בשל עמידותו, היכולת שלו להתאים למנעד הצרכים הספציפיים של הלקוח, כשהוא מאפשר ניצול מרבי של כל השטח הקיים. יחד עם זאת, בריכות מסוג פיברגלס הופכות להיות יותר ויותר פופולריות בשוק, זאת בעקבות עלויות התקנה נמוכות יותר וזמן הקמה קצר, בפרט שקיימת תשתית מוכנה ונגישה. באופן דומה בריכות פיברגלס מבוקשות באזורים בהם העלות של בריכת בטון נחשבת להוצאה גדולה יותר. אולם, ההתלבטות בין שתי האופציות עולה לא פעם בקרב כל מי שמעוניין במקור המים המפנק הזה בגינה שלו. כשמתלבטים איזו בריכה ביתית להקים, יש לעשות את ההשוואה בין הבטון לבין הפיברגלס, תוך בחינת הדגם, האיכות, המחירים וזמן ההתקנה. במאמר זה פרסנו את כל ההבדלים –  ולכם נותר רק לבחור.

קרדיט: ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות

השוני באיכות בין בריכת בטון לפיברגלס

איכות גבוהה היא בהחלט פרמטר משמעותי, שכן כולנו נשמח להשקיע בהקמה של בריכת השחיה, כל זמן שנצליח ליהנות מהבריכה לאורך זמן, אך מה באמת מעיד על איכות? במקרה של שתי הברכות הללו, יש איכויות לשני הסוגים, יחד עם זאת, ידוע כי העמידות של בריכת הבטון הינה גבוהה והיא תעמוד בכל אקלים קיצוני וגם התחזוקה שלה יחסית פשוטה ומצריכה בעיקר ניקוי וטיהור של המים בממוצע אחת לחודש. בזהה לכך, גם בריכות פיברגלס בנויות איתנה ומחזיקות לאורך שנים, התחזוקה שלהן קצת יותר תכופה מהבטון משום שיש צורך בהחלפת יריעות כל מספר שנים, אך עדיין הן נחשבות לאיכותיות ועמידות.

ההבדל בעיצוב

בבריכת בטון אפשר ליצוק בטון וליצור באמצעותו עיצובים רבים ומגוונים ולהוסיף לה גימור יוקרתי ומרשים עם חיפויים מקרמיקה או מפסיפס, יריעות pvc וכולי. גם בריכה מפיברגלס יכולה להגיע מעוצבת בצורות שונות ובגדלים, בהתאם לצרכים ולרצונות של הלקוח, כמו כן, ניתן לצבוע את הבריכה במנעד צבעים ולעטר אותה בפסיפס מרשים וצבעוני. החיפוי של הפיברגלס יכול להגיע עם גימור יוקרתי ומהודר כשהגוון נשמר לאורך שנים. בין הדגמים ניתן לבחור בקרקע שמצופה בחומר גלם מחוספס שמסכל החלקה. אפשר לחבר גרם מדרגות מעוצב, דלפק, תאורה שמותאמת למים, רמקולים וכולי.

השוני בהתקנה 

כשמתכננים בנייה של בריכת בטון מוטב יהיה לקחת בחשבון שהיא כרוכה בכמה וכמה פעולות מקדימות – כמו בכל מבנה קבע, גם במקרה הזה, יש להוציא היתר בנייה מהרשות המקומית או מהמועצה ולהמתין לאישור של מהנדס הרשות. כדי ליצוק את כמות הבטון הרצויה לבניית הבסיס יש להכין את כל המרחב, לחפור בור עמוק באדמה, להכין את הקרקע עבור התשתית, לתכנן את מערכת החשמל, לבנות צנרת איתנה, חדר המכונות ועוד. יש גם לקחת בחשבון שההמתנה לאישורים עשויה לקחת זמן ולאחר מכן גם תקופת ההקמה. יחד עם זאת, בכל מקרה שמעוניינים בבריכה גדולה, ההמלצה תהייה לבחור בבריכת בטון. אולם, בבתים בהם השטח אינו גדול, ורוצים לחסוך בזמן שמיועד להתקנה, ההמלצה תהייה להתקין בריכת פיברגלס שלרוב גם לא תצריך המתנה ארוכה עבור הוצאת היתר בנייה.

ההבדל במחיר 

מבחינת העלויות אין ספק שבריכת הפיברגלס נחשבת לזולה יותר, זאת מאחר שלא נדרש יהיה להשקיע בעיצוב שלה, אין צורך בזמן הקמה שאורך שבועות או חודשים מכיוון שהיא מגיעה מעוצבת ועם חומרי גלם שהם זולים בהרבה. לעומת זאת, הבטון הינו חומר גלם הרבה יותר מסיבי והקמה של מבנה מהסוג הזה תארך זמן ותדרוש אנשי מקצוע רבים.

אז במה כדאי לבחור?

בהתאם לכל הפרמטרים, השיקול של מה עדיף, מוכרח להיעשות בעיקר בהתאם לכל השיקולים האישיים של הלקוח. אם החצר גדולה והתקציב מספק, כדאי יהיה לבחור בבטון, שהיא עמידה והיא גם מעלה את ערך הנכס. אזי השטח הוא בינוני ומטה, והתקציב הקיים הוא יחסית נמוך ואתם ממש לא רוצים לעבור תהליך של היתר בנייה ולחכות זמן רב –  ההמלצה תהייה בריכת פיברגלס שהיא עמידה ואיכותית לא פחות. מוטב לזכור שבריכה מפיברגלס שהדופן שלה הינו – 12 מ"מ תחזיק לאורך זמן וגם תהייה בטיחותית לכל המתרחצים.

המאמר נכתב באדיבות ערוגת הבושם – הקמת גינות ובריכות שחיה ביתיות.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...