Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הקניית כישורי חיים לפגועי נפש במעון אילנית

הקניית כישורי חיים לפגועי נפש במעון אילנית

בעבר הרחוק, הנטייה של החברה הייתה לדחות מתוכה את פגועי הנפש, לבודד אותם ולהרחיק אותם מההתנהלות השגרתית בקהילה, מה שיצר הרבה מאוד חשדנות וחשש כלפי פגועי הנפש וסטיגמות המלוות את ההתמודדות של רבים מהם מדי יום. כיום, לעומת זאת, ישנה הבנה שפגועי הנפש ראויים להשתלב בקהילה כחברים מן המניין, וכל הגישה הטיפולית נועדה להעצים את יכולותיהם ולשקם אותם.

זמני האשפוז הולכים ומתקצרים אצל מטופלים רבים והולכות ומתרבות המסגרות המלוות אותם בתוך הקהילה. הדבר חשוב הן לשם צמצום החששות והסטיגמות שיש לאנשים רבים כלפי פגועי נפש, והן לשם צמצום החששות של פגועי הנפש עצמם, וחשוב גם להקלת תהליך השיקום שלהם.

סדר יום פעיל ויצרני, עבודה מסודרת, עמידה ביעדים והשגת מטרות, כל אלו מצרכים נחוצים לשיקום של כל פגוע נפש, בהתאם ליכולותיו ולהתמודדויות הספציפיות שלו. רבים מפגועי הנפש מוצאים עצמם, נוסף על הקשיים הרגשיים, על החששות ועל החרדות שמהם הם סובלים בכל הנוגע להשתלבות בחברה, גם בקשיים פרקטיים ממשיים הקשורים להתנהלותם בתוך הבית, מול עצמם, ומול הקהילה.

איך ניתן להקנות כישורי חיים לפגועי נפש?

הקניית כישורי חיים לפגועי נפש נעשית בכל מסגרת שיקומית המלווה אותם בתהליך ההסתגלות לחברה. פגועי נפש רבים צריכים ללמוד לעיתים כישורי חיים בסיסיים ופשוטים מאוד, והדרך להקנות להם אותם היא קודם כל על ידי העצמה, חיזוק היכולות והמעלות של כל אחד, וחיזוק החולשות בצורה מכבדת, סבלנית ורגישה.

לצורך כך מתבצע התהליך על ידי צוות מוסמך של מרפאים בעיסוק, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים ופסיכיאטריים, המלווים כל פגוע נפש באופן אישי בתהליך הקניית כישורי החיים הנחוצים לו. רבים מפגועי הנפש זקוקים למשל לעזרה בלימוד ההתנהלות במשק הבית – איך לשמור על ניקיון הבית, איך לבשל, איך לדאוג לתחזוקה השוטפת.

גם קניות למשק הבית, או בכלל, והתנהלות כלכלית הן חלק מהמיומנויות הנלמדות. התנהלות במסגרות תעסוקתיות, ודגש גדול ניתן גם על למידת כישורים חברתיים – רכישת חברים, תקשורת בין אישית ועוד. בהתאם לצורך של כל פגוע נפש נקבעים מינוני הליווי וההדרכה הנחוצים.

התקדמות בקצב האישי של המטופל מאפשרת לו לראות התקדמות, מה שמשפר את האמון שלו בעצמו ואת הביטחון העצמי ביכולתו להשתקם ולהשתלב בקהילה כחבר מן המניין. נוסף על כך, גובר הרצון שלו לקצור הצלחות נוספות ולהוכיח את עצמו, וכך מבוטחת התקדמות בריאה וקשובה לצרכיו.

את כישורי החיים הללו אנו מספקים באמצעות "מרכז מעגלים" ו "מרכז כישורים" המספקים תעסוקה מגוונת במגוון תחומים לשוהי המקום , החל מאמנות, ספורט ויצירה ועד פיחוח החשיבה, מחשבים כלכלת בית וטיפוח כישורים ויכולות נוספות החיוניות לקיומו של מערך כישורי חיים ועצמאות.

 

רוצים לקרוא על דברים נוספים שהופכים את מוסד אילנית למיוחד? כנסו לכאן

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...