Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הצלחה לפסטיבל הקולנוע ה-5 בלוד, 5 ימים של סרטי איכות ב-5 מוקדים בעיר

הצלחה לפסטיבל הקולנוע ה-5 בלוד, 5 ימים של סרטי איכות ב-5 מוקדים בעיר
עיריית לוד

חמסה של פסטיבל * פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד חגג השבוע את שנתו החמישית * ראש העיר יאיר רביבו: "הפסטיבל מהווה חלק מכרטיס הביקור שלנו ומשינוי תדמית, יחד עם הקהל הלודאי, מגיע לפסטיבל גם קהל מחוץ לעיר שפוגש כאן עיר יפה שבה קיימת זירת עשייה אדירה ומיוחדת המשקפת את הפסיפס הרב תרבותי המתקיים בעיר, חלון ראווה לפניה היפות של לוד כעיר רב תרבותית ויוצרת" * ראש העיר בישר על פתיחת אולם קולנוע –סינימטק בלוד שיפעל בכל השנה.

פסטיבל הקולנוע בלוד
עיריית לוד

פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד חגג השבוע את שנתו החמישית, וציין צעד נוסף לקראת הפיכתו לפסטיבל קולנוע רשמי ומוכר בישראל.

הפסטיבל שנפתח ביום ראשון השבוע בהיכל התרבות המחודש, הציג סוגיות חברתיות ומשמעותיות בחברה דרך סרטים ושיח חברתי משפיע.

במסגרת יעד זה, הוקרנו במהלך חמשת ימי הפסטיבל 26 סרטים (לעומת 20 בשנה שעברה ו-16 לפני שנתיים) – סרטים ישראלים, תיעודיים ועלילתיים, סרטי אנימציה, סרטים זרים וסרטים חדשים בהקרנת בכורה.

הפסטיבל נפתח בערב מרגש בהקרנת הסרט "חיים אחרים"- סרט שהגיבור שלו הוא אדם עם תסמונת דאון שיוצא אל מסע העצמאות ומתמודד עם אתגרי השילוב בחברה. הסרט הכניס את הקהל הרב מלוד ומחוצה לה שגדש את היכל התרבות, לעולמו של צעיר עם מגבלה בצורה אינטליגנטית ורגישה שנכנסת ישר אל תוך הלב ומאפשרת לנו לשאול את עצמנו את השאלות האמיתיות בנוגע ליחס שלנו אל מי ששונה מאיתנו.

אירוע הפתיחה התקיים במעמד ראש העיר עו"ד יאיר רביבו ורעייתו יקירה, ובמעמד המשנה לראש העיר ומחזיק תיק התרבות ויו"ר רשת המתנ"סים, אלי סער ורעייתו דינה.

הפסטיבל התחיל כיוזמה של מספר צעירים תושבי המקום בשיתוף 'התחנה' -מרכז הצעירים בלוד ובסיוע עיריית לוד, ותוך זמן קצר צמח לפסטיבל העומד כתף אל כתף עם פסטיבלים אחרים ויוקרתיים בארץ. ייחודו של הפסטיבל הוא התמקדות בסרטים עלילתיים ודוקומנטריים העוסקים בשלל נושאים חברתיים "חמים" בעולם ובישראל בפרט, ומטרתו לקדם תרבות קולנועית, לצד עידוד עשייה חברתית המתרחשת בעיר לוד ובכלל.

בעוד שערים רבות בפרפיריה תלויות בתקציבים ממשלתיים לקיום אירועי תרבות כאלה, זה לא מפתיע שההשקעה הכספית בקיום הפסטיבל מגיעה מהעירייה, ומראש העיר יאיר רביבו.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו אשר פתח את אירועי הפסטיבל, ציין כי הקולנוע מהווה מנוע שינוי משמעותי בתחומים רבים ובתחום החברתי בפרט, בעזרתו ניתן לבטא רעיון בצורה ייחודית, נגישה וישירה, ולהביט למציאות בעיניים בכל הקשור לערכים של רב תרבותיות, קבלת האחר והשונה כשווה, ויצירת שותפות מלאה בין כל הקהילות והאוכלוסיות המגוונות בלוד.

"לקהל הרב שהגיע שמחתי לבשר כי במסגרת פסטיבל הקולנוע השנה, אנו פותחים בבית הנוער לשעבר ברח' כצנלסון, אולם קולנוע – סינמטק שיפעל בכל השנה ויציג סרטים במחירים מסובסדים" אמר יאיר רביבו, "זהו חלק מכרטיס הביקור שלנו ומשינוי תדמית, יחד עם הקהל הלודאי, מגיע לפסטיבל גם קהל מחוץ לעיר שפוגש כאן עיר יפה שבה קיימת זירת עשייה אדירה ומיוחדת המשקפת את הפסיפס הרב תרבותי המתקיים בעיר, חלון ראווה לפניה היפות של לוד כעיר רב תרבותית ויוצרת".

ראש העיר מסר את תודתו למרכז הצעירים בלוד בניהולו של ליאור בניסטי ולכל השותפים להצלחת הפסטיבל.

ליאור בניסטי, מנהל מרכז הצעירים בלוד: "יש בלוד תרבות איכותית, תרבות מעולה, תרבות מקומית, עם אמירה ערכית ומקומית. הפסטיבל מקרב את תושבי העיר לעשייה הקולנועית והחברתית, מביא לעיר מבקרים רבים שרואים את מה שטוב ויפה בלוד, על מאפייניה והמגוון התרבותי שיש בה, ומסייע לקידום דימויה של לוד – הן בקרב תושביה והן בקרב אורחי הפסטיבל".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...