Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הצלחה לפסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד

הצלחה לפסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד
עיריית לוד

■ פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד חגג השבוע שנה רביעית לקיומו בהקרנה של שורת סרטים ייחודיים מכל העולם והקרנות של הסרטים הישראליים החמים ביותר לצד הקרנות הסרטים שבחלקן בהקרנה בלעדית בישראל, מגוון הרצאות ייחודיות ערב הפתיחה החגיגי נפתח בהקרנת טרום בכורה של הסרט 'פרא אציל' ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו: "הפסטיבל מהווה חלון לפניה היפות של לוד כעיר רב-תרבותית ומהווה הזדמנות לצעירי העיר לחזק את האמון שלהם בעצמם ליצור שינוי אמיתי"

פסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד
עיריית לוד

פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד חגג השבוע את שנתו הרביעית, וציין צעד נוסף לקראת הפיכתו לפסטיבל קולנוע רשמי ומוכר. במסגרת יעד זה, הוקרנו במהלך חמשת ימי הפסטיבל 20 סרטים (לעומת 16 בשנה שעברה) מכל רחבי העולם, כולל הקרנה נדירה של סרט ממצרים, התקיימו דיונים פתוחים לקהל עם יוצרי סרטים, וכן מופע מיוחד של תזמורת הנוער העירונית, שתנגן סצנות מפורסמות מהסרטים הפופולריים ביותר בכל הזמנים.

הפסטיבל התחיל כיוזמה של מספר צעירים תושבי המקום בשיתוף מרכז הצעירים 'התחנה' ובסיוע עיריית לוד, ותוך זמן קצר צמח לפסטיבל העומד כתף אל כתף עם פסטיבלים אחרים בארץ. ייחודו של הפסטיבל הוא התמקדות בסרטים עלילתיים ודוקומנטריים העוסקים בשלל נושאים חברתיים "חמים" בעולם ובישראל בפרט, כגון הטרדה מינית, שיימינג ברשתות חברתיות, מחאה חברתית, חברת שוליים בישראל ועוד; ומטרתו לקדם תרבות קולנועית, לצד עידוד עשייה חברתית המתרחשת בעיר לוד ובכלל.

פסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד
עיריית לוד

כחלק מתפיסת החברתיות והנגישות של הפסטיבל, הוקרנו במהלך ימי הפסטיבל סרטים בשפות שלרוב אינן מוקרנות בבתי קולנוע בארץ, כגון אמהרית, ערבית ורוסית, לצד סרטים בעברית ובאנגלית, וכן הקרנה מונגשת לאנשים עם מוגבלות כולל עיוורים וחרשים, והקרנות לקהלים ספציפיים כגון קהילה גאה, נשים חרדיות ועוד; הכניסה אף היא, הייתה במחירים חברתיים ונגישים – עלות כרטיס לכל הקרנה עמדה על 10 ₪ בלבד.

בנוסף להקרנות הסרטים הרשמיים וסדנאות האומן, נערכו במסגרת הפסטיבל מספר תחרויות:  תחרות 'הולילוד' המיועדת לסרטים שנכתבו, צולמו, הופקו ונערכו על ידי בני נוער תושבי לוד; תחרות סרטים קצרים על נושאים חברתיים בוערים בשם 'קצר ובועט' בשיתוף עם הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, וכן הוענק 'אות הפעיל החברתי' מטעם המשרד לשוויון חברתי, במסגרתו הוענקו אותות הוקרה ומענקי פעילות לצעירים תושבי המקום בגין פעולתם הקהילתית למען החברה. בין הזוכים, ידידיה קלרמן ז"ל שמועמדותו הוגשה על ידי חבריו, מנהל מועדון לילדים בעלי צרכים מיוחדים, וצוות מתנדבים בפאב בלוד.

הפסטיבל נפתח ביום ראשון השבוע במתנ"ס דנוור,  בערב פתיחה מרגש ובהקרנת טרום בכורה של הסרט זוכה פרסי אופיר 'פרא אציל' המבוסס על ספרו רב המכר של דוד בוסי, ובה השתתפו מועדוני "מכורים נקיים" בשיחה אישית יחד עם במאי הסרט, מרקו כרמל. קהל של מאות צופים ואורחים, גדש עד אפס מקום את אולם המתנ"ס.

ליאור בניסטי, מנהל הפסטיבל: "פסטיבל הקולנוע החברתי בלוד הפך למסורת עירונית אותה אנו מציינים זו הפעם הרביעית. הפסטיבל מקרב את תושבי העיר לעשייה הקולנועית והחברתית, מביא לעיר מבקרים רבים שרואים את מה שטוב ויפה בלוד, על מאפייניה והמגוון התרבותי שיש בה, ומסייע לקידום דימויה של לוד – הן בקרב תושביה והן בקרב אורחי הפסטיבל".

עו"ד יאיר רביבו, ראש העיר לוד: "בלוד קיימת זירת עשייה אדירה ומיוחדת המשקפת את הפסיפס הרב תרבותי המתקיים בעיר, והפסטיבל מהווה חלון ראווה לפניה היפות של לוד כעיר רב תרבותית ויוצרת. הפסטיבל הוא גם הזדמנות לצעירי לוד להיפגש עם גורמים מובילים בתעשיית הקולנוע, להכיר עולמות חדשים ויותר מכל, לחזק את האמון שלהם בעצמם וביכולתם לייצר שינוי אמיתי, בלוד ובכלל.  הפסטיבל שהפך למסורת, מייצר בקרב תושבי העיר תחושת גאווה ושייכות לעירם, לצד רצון להשתלב בתהליכים חברתיים המתרחשים בעיר. למבקרים מחוץ לעיר, הפסטיבל מעלה את קרנה של העיר כמרחב התרחשות חברתית פועמת ואיכותית".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...
כל האמת על דירות דיסקרטיות
האם יש לכם מצב רוח לטיפול עצמי אקסקלוסיבי? מציאת דירות...
איך להתמודד עם עבירות תנועה בצורה נכונה
עבירת תנועה יכולה לקרות גם לנהג האחראי ביותר – עבירות...
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...