Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

המסלול לקבל רישיון הנדסאי חשמל

המסלול לקבל רישיון הנדסאי חשמל
Credit: Pixabay.com

כדי לקבל רישיון לעסוק בחשמל, יש צורך ללמוד לימודי מהנדס חשמל או הנדסאי חשמל, כמו כן, ניתן ללמוד קורסים שונים בתחום חשמל, כאשר סוג הרישיון שיקבל הלומד יהיה בהתאם לסוג הלימודים אשר למד. הנדסאי חשמל הוא איש מקצוע אשר עוסק בתחזוקה, בתפעול, בייצור, בהתקנה ובפיקוח על מערכות אנרגיה והספק. הנדסאים מעין אלה מהווים את אחד מבעלי הדרגות המקצועיות והגבוהות ביותר בתחום החשמל כאשר מעליהם מצויים מהנדסים בלבד ובשל כך, הם מקבלים מגוון רחב של סמכויות בתעשייה. בתום הלימודים ניתן להשתלב במפעלים, בחברות, ארגונים, חברות פיקוח, חברות מחשבים, מקצועות התקנה שונים וכן ניתן לשמש כיועץ חיצוני לארגונים שונים.

גדילת המערכות של החשמל מרחיבים את הצורך בחשמלאים בכל רמות הרישוי ובייחוד בהנדסאי חשמל אשר יש להם סמכויות נרחבות הן בתחום התכנון והן בתחום הביצוע. תוכנית לימודים זאת מעניקה הן ידע מעשי והן ידע עיוני רחבי היקף בכל הנוגע למערכות אנרגיה חשמליות, מערכות פיקוד ובקרה, מתקני חשמל שרלוונטיים לצורך שימוש תעשייתי ועוד.

Credit: Pixabay.com

מה לומדים בלימודי הנדסאי חשמל?

מסלול לימודים הנדסאי חשמל הוא מסלול אשר כולל בו תחומים שונים. מדובר על תחום חשוב מאוד וענף חיוני שיש בו ביקוש גבוה מאוד בעולם שאנו חיים בו כיום וזאת בשל העובדה שכיום המכשור החשמלי חיוני ורלוונטי מאוד בחיים של כל אדם. השימוש באלקטרוניקה ובחשמל נפוץ מאוד בחיי היומיום של כל אדם וכן ניתן למצוא אותו בתחומים רחבים יותר כגון: אמצעי תעופה, מיכון תעשייתי, מיכון ביתי, ציוד רפואי ועוד. על כן, מסלול הלימודים המדובר מעניק את הסמכה לעסוק בתום וכן מאפשר השתלבות נוחה וקלה במגוון תחומי עיסוק שונים בשוק העבודה.

במסגרת הלימודים לומדים מקצועות כגון: תורת החשמל, פיזיקה, מתמטיקה, מכונות חשמל, מערכות אלקטרוניות, מערכות הספק ומתקני חשמל, מערכות פיקוד ובקרה ועוד. בתום הלימודים כל סטודנט מתנסה בהכנת פרויקט גמר שבמהלכו הוא יידרש ליישם את כל הנושאים שנלמדו. מעבר לכך, הלימודים יכללו שילוב של הקניית ידע תיאורטי לצד התנסות מקצועית ומעשית כאשר מטרת השילוב המדובר היא להכשיר את הלומדים לבצע משימות ואתגרים שונים שיעמדו על הפרק במהלך עבודתם. למידה מעשית היא למידה חשובה מאוד במסגרת הלימודים הללו ואין לזלזל בה שכן היא מאפשרת להכיר מקרוב, ללמוד ולחוש את כל המרכיבים והרכיבים השונים שהנדסאי חשמל יעסוק בהם במהלך עבודתו.

איזה סוג רישיון יקבל הנדסאי חשמל?

מסלול הנדסאי חשמל מקנה ידע במערכות חשמל תעשייתיות וביתיות ומעניק לבוגרים שעומדים בדרישות של הלימודים תעודת הנדסאי חשמל מטעם מה"ט וכן זכות לרישום כחשמלאים מוסמכים. בהתאם לחוק, לאחר שנת ניסיון אחת מסיום הלימודים, חל באופן אוטומטי שדרוג לדרגת חשמלאי ראשי ולאחר שנתיים נוספות של ניסיון בתחום הדרגה תתקדם לדרגת חשמלאי שהוא הנדסאי אשר ראשי לערוך תוכניות חשמל עד עוצמת זרם 3X 630 אמפר.

מדובר על לימודים שיכולים לסייע לכל אדם שמעוניין להשתלב בתחום עבודות חשמל, לעשות זאת בצורה נוחה. משך הלימודים קצר יותר מלימודי הנדסת חשמל וניתן להשתלב ללא ספק במגוון משרות שונות בתום הלימודים ועל כן, לימודי הנדסאי חשמל הם בהחלט לימודים כדאיים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
לבחור את ציונו של יקירכם לאחר שהלך לעולמו- איך עושים את זה?
מצבה היא ציון מיקומו של יקירנו לאחר שהלך לעולמו, וזהו...
מוצר משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה
חומר לניקוי ריפוד הוא משמעותי בתחום הטיפול והתחזוקה. חומרי ניקוי...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
חופשה והדרכה בשפה שלכם זה הדבר הבא
כמה פעמים מצאתם את עצמכם יוצאים לטיול ביעדים שונים, ומרגישים...
היבטים עיקריים של חלונות כהים לרכב
חלונות כהים לרכב מתייחסים ליישום סרט שקוף על הזכוכית של...
מציאת בעל מקצוע מומלץ ברמלה לוד
שלום לגולשי מקומונט רמלה לוד, אני כאן לשתף אתכם בסיפור...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...