Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הכל 100 במערכת החינוך בלוד!

הכל 100 במערכת החינוך בלוד!
עיריית לוד

מוסדות החינוך בלוד ציינו השבוע את יום המאה, המהווה יום שיא שנחוג לציון מאה ימי לימודים (ללא שבתות, חגים וחופשות).

התלמידים הנרגשים בכל מוסדות החינוך, נערכו מבעוד מועד ליום מיוחד זה בבית יחד עם ההורים והכינו יצירות הקשורת למספר 100. מגוון הרעיונות היה רב: החל בכתרים, חולצות ה-100, תפזורות, משחקים , מסגרות וקישוטים ואפילו עוגות המאה.

יום המאה בבתי הספר הראל, המעפילים, לוי אשכול והרמבם.
עיריית לוד

בבית ספר הראל ערכו שיחות מתמטיות לאורך כל 100 הימים שחלפו מתחילת שנת הלימודים, כאשר המטרה הבנת משמעות המספר מבחינה סידורית וכמותית. "בכל יום חקרנו את היום, היינו המספר אליו הגענו, בדקנו האם הוא זוגי או אי זוגי, האם הוא חד ספרתי או דו ספרתי, מי נמצא לפניו ומי יהיה אחריו, ניסינו להמציא למספר תרגילים, סיפורים חשבוניים ועוד" סיפרו בבית הספר, "יום המאה הוא יום השיא מבחינת כל התהליך, הילדים חיכו לו בקוצר רוח, ביום זה נערכו הפעלות שונות שכולן עסקו במספר 100, הדביקו מדבקות, בנו מגדלים, הרכיבו מחרוזות, הכינו כתרים, הרכיבו תרגילים, הכינו תוצרים מטעמים ועוד…את  היום הפעילו המורים לחשבון, המחנכות ותלמידי כיתה ח שחנכו את הילדים . היום היה מקסים, הילדים עברו מתחנה לתחנה תוך שהם פועלים בהנאה ולא פחות חשוב לומדים בדרך אחרת מגוונת ומשמעותית  תוך פיתוח חשיבה מתמטית, ביסוס ותרגול תובנה מספרית".

בבית ספר המעפילים נחגג יום המאה בפעילויות שונות ומגוונות לילדי שכבות א-ב. בפעילויות הכירו הילדים מושגים חשבוניים סביב המספר מאה, הכינו דגמים שונים לייצוג המספר וכמותו, והכירו את לוח המאה והמבנה העשרוני של המספרים. "יום חגיגי זה כלל התנסויות יצירתיות רבות וחשיבה מתמטית ושילב בתוכו חדוות עשייה וחוויה לימודית שונה" נמסר מביה"ס, "תודה לצוות החינוכי בשכבות אלה על העשייה הברוכה".

בבית ספר לוי אשכול ציינו בסיפוק את היום החגיגי והמיוחד ואת שיתוף הפעולה בין ההורים, התלמידים והמורים. החל מהיום הראשון ללימודים ספרו הילדים את ימי הלימוד ובהגיע יום המאה הייתה חגיגה בה עבדו התלמידים בתחנות שונות וחקרו את המספר 100. ספירת ימי הלימוד נעשית בדרכים שונות ומגוונות במטרה לפתח ולבסס את התבונה המספרית ומיומנויות מתמטיות נוספות. "בחלוף להם 100 ימי לימוד כולנו חכמים יותר, שמחים יותר, חברותיים יותר, יצירתיים יותר והכי הכי מאושרים ללמוד בבית חינוך אשכול מקום לגדול!!!!" אמרו בביה"ס, "הייתה זו למידה חווייתית ומשמעותית כאחד"

בבית ספר הרמב"ם ציינו את יום המאה בהפנינג מיוחד ובמגוון פעילויות חווייתיות. הרכזת זהבה פרץ הובילה יום מיוחד במינו, יום של מספרים חוויה וכיף. "פתחנו את היום בהצגה של תלמידי כיתות ו' על מהות יום המאה. לאחר מכן תלמידי כיתות א', ב' עברו בתחנות שונות ומגוונות בהם למדו למידה משמעותית. הפעילויות בתחנות היו: חקירת לוח המאה, הכנת משקפי המאה, הכנת תעודת זהות למספר מלוח המאה, חידות מספרים בלוח המאה, סופרים את המאה, מציירים עד ה100, קופצים עד ה100, ולסיכום הכינו התלמידים שרשרת המאה עם 100 דגני בוקר. התלמידים נהנו מאוד, יום ל למידה משמעותית התלמידים סיימו את היום עם חיוך על הפנים ואור בעיניים. יום זה תרם להעלאת המוטיבציה בקרב התלמידים ורצון ללמוד, לחקור ולדעת".

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...
איך עורך דין משפחה יכול לעזור גם לכם?
עורך דין משפחה נחוץ במגוון רחב מאוד של מצבים. במיוחד...
היבטים משפטיים של מיסוי מקרקעין
עורך דין מיסוי מקרקעין מתמחה בהיבטים המשפטיים של מיסוי מקרקעין,...