Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היתרונות המדהימים של טיולי טבע בצפון

היתרונות המדהימים של טיולי טבע בצפון
קרדיט לתמונה: FREEPIK

להתאחד עם הטבע, ההזדמנות ליהנות מיתרונות אדירים למצב הגוף, הנפש והרוח שלכם! לא פעם, טיול בטבע הוא פשוט כל מה שנדרש כדי להתחדש ולהתרענן מחיי העיר המעייפים והעמוסים. חוץ מזה, טיול בטבע, ובמיוחד במרחבים הירוקים ושופעי המים בצפון, עשוי להיות בדיוק ההרפתקה שאתם צריכים.

אם גם אתם מוקפים כל הזמן במכוניות, ברעש ובהמולה, כדאי להזמין כבר עכשיו אירוח ולינה בצפון היפהפה. זו לא בדיחה ששהייה בטבע היא התרופה האולטימטיבית לטיפול במחלות ולמניעתן. חשיפה לאוויר הצח ולאור הטבעי, במיוחד בחודשי החורף הארץ ישראליים המשופעים בימים של שמש חמימה ונעימה, מעניקה לגוף חיוניות שלא תסולא בפז.

טיול בטבע הצפוני – הדרך לאתחול מחדש!

לא פעם, אנשים יוצאים לטיול בטבע רק כדי להתרחק מהחיים העמוסים או כדי לצאת משגרת החיים. זה נכון במיוחד כשמתחילים להרגיש לחוצים וסחוטים, בין אם בגלל בעיות בקריירה, קשיים במערכת היחסים או התחייבויות פיננסיות מכבידות. במקרים שכאלה, הימצאות בשטח ירוק, מוקף בעצים, צמחים ובעלי חיים, מקלה על ההתאוששות מתשישות, ומאפשרת אתחול והטענה מחדש!

בילוי זמן בטבע יכול לאפס את דרך החשיבה ולהרגיע. לא צריך להיות נרקומן של אדרנלין או הרפתקן בלתי נלאה כדי ליהנות, למשל, מטיול טרקטורונים בשבילי הגליל העליון, רמת הגולן או אזור הכנרת והגליל התחתון.

לעתים קרובות, התחושה המחודשת הממלאה אותנו לאחר טיול בטבע, נשארת גם לאחר החזרה לשגרת החיים. האנרגיה המוגברת שנוצרה במהלך הטיול, עשויה להימשך ימים רבים אחרי השיבה הביתה.

טיול בטבע משפיע לטובה על הפעילות המוחית

בעידן שבו הטכנולוגיה נמצאת בכל מקום, אל תשכחו שהילדים זקוקים למגע ישיר עם הטבע כדי להתפתח כראוי ולא רק לטלפון סלולרי. הליכה רגלית במסלול קסום, כמו ׳שביל אל מול כינרת׳ (צפונית לטבריה) , או סיור מרתק באתר אגמון החולה, יכולים למלא תפקיד חיוני בהתפתחות המוח של הקטנטנים.

טיול בטבע יגדיל גם את טווח הקשב שלכם ושל ילדיכם. אורות העיר הבוהקים וחיי העיר המהירים גורמים לעתים קרובות לתחושה של דריכות הנובעת מהצורך לשים לב לכול מה שמסביב כדי לא להיפגע. מצב זה יכול להסתיים בהצפה חושית שבאה לביטוי באובדן יכולת הריכוז. טיול בטבע הוכיח את עצמו כמועיל במיוחד למקרים שכאלה.

טיול בטבע שעוזר להעלות את טווח הקשב יעיל למבוגרים ולילדים כאחד. לפי המחקר, לעומת הילדים שעסוקים בתדירות גבוהה יותר בטכנולוגיה, הילדים שנחשפים יותר לטבע מסוגלים להתרכז טוב יותר במשימות שלהם. אין ספק שהחידושים הטכנולוגיים מציעים לנו יתרונות רבים, אבל עדיין חשוב לפנות זמן לשהייה בחיק הטבע, כדי להעריך את היופי והרוגע שהוא מציע לנו.

טיול בטבע יכול להגביר את היצירתיות שלכם

יש בטבע משהו שפשוט מעורר השראה. לא מעט סופרים, משוררים או מלחינים, הולכים לעתים קרובות לחפש השראה בטבע כדי לכתוב את השיר הבא או להלחין את המנגינה הבאה שלהם. גם ציירים רבים מעדיפים לצייר כשהם בחוץ. לכן, נראה שהמסקנה היא שהטבע בפני עצמו מהווה מקור השראה שיכול להגביר גם את היצירתיות שלכם.

טיול בטבע יכול ליצור תחושה של פליאה ויראת כבוד

אם עדיין לא לגמרי קלטתם איך הפליאה והיראה באמת טובים עבורכם, פשוט תרימו את הראש והתבוננו בעננים או בשקיעה המרהיבה בים. אולי זה בלתי נתפס, אבל היראה והפליאה למראה הסצנה המלכותית המתרחשת מול העיניים, מעניקה תקווה שיש משהו שם בחוץ שהוא גדול מאיתנו, חזק מאיתנו, שמסוגל ליצור את הנוף המדהים הזה שמחמם לנו את הלב.

יש מחקרים שמראים את הקשר בין היראה לשיפור הסבלנות ולהגברת התשוקה להעניק ולתת מעצמנו. שלא לדבר על כך שהנופים המרהיבים ועוצרי הנשימה שמציע הטבע טובים גם לחשבון האינסטגרם שלכם!

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...