Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היכונו לפסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד

היכונו לפסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד
עיריית לוד

פסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד, יתקיים השנה בין התאריכים 18-22 בנובמבר 2018. זהו פסטיבל ראשון מסוגו בארץ, אשר מבקש לקדם תרבות ויצירה קולנועית לצד עידוד עשייה חברתית המתרחשת בעיר לוד ובכלל.

פסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד
עיריית לוד
פסטיבל הקולנוע החברתי ה-4 בלוד
עיריית לוד

פסטיבל הקולנוע החברתי הראשון בלוד נוסד בנובמבר 2015. את הפסטיבל ה-3 קיימנו בחודש אוקטובר אשתקד, בו הוצגו סרטים ישראלים לצד סרטים זרים מרחבי העולם במקביל לתכנים ואירועים חברתיים ומשמעותיים. לפסטיבל ה-3 הגיעו כ-5,000 מבקרים במשך ארבעה ימי חגיגה של קולנוע ועשייה חברתית והוקרנו בו 16 סרטים מסוגות שונות.

גם השנה הפסטיבל מובל על ידי צוות מתנדבים צעיר ומסור אשר שוקד על החשיבה, ההפקה וההוצאה לפועל במהלך כל השנה, בעזרה ושיתוף פעולה עשיר עם שותפים רבים ומגוונים.

לאור הגיוון הרב של הפסטיבל התכנים שמוקרנים במסגרתו, מצליח הפסטיבל להפוך רלוונטי לכלל קבוצות האוכלוסייה ולפסיפס התרבויות המרהיב בעיר, במסגרתו מוקרנים סרטים המותאמים בתוכנם לקבוצות האוכלוסייה השונות. הגיוון הרב בסרטים שמוקרנים במסגרת הפסטיבל, מצליח למשוך קהל צופים נלהב מהעיר והסביבה.

ראש העיר, עו"ד יאיר רביבו ציין כי "בעיר לוד מבעבעת זירת עשייה אדירה ומיוחדת המשקפת את הפסיפס הרב תרבותי המתקיים בעיר. הפסטיבל שהפך למסורת, מייצר בקרב תושבי העיר תחושת גאווה ושייכות לעירם, לצד רצון להשתלב בתהליכים חברתיים המתרחשים בעיר. למבקרים מחוץ לעיר, הפסטיבל מעלה את קרנה של העיר כמרחב התרחשות חברתית פועמת ואיכותית".

כחלק מתהליך חשיבה ארוך עם השותפים השונים בעיר, גיבשו השנה מארגני הפסטיבל תכנייה מרשימה של 21 סרטים חדשים, העוסקים בתכנים חברתיים חשובים בארץ ובעולם, כגון היחס לאנשים עם מוגבלויות, סכנות הרשתות החברתיות, מחאות חברתיות ועוד. גם השנה, יוחדו הקרנות לקהלים מסוימים, כגון הקרנה מונגשת לאנשים עם מוגבלויות, הקרנה של תוכן מתאים לנשים חרדיות, הקרנות לקהל דוברי אמהרית, ערבית ורוסית, ילדים ונוער, ועוד.

"כפסטיבל קולנוע חברתי חרטנו על דגלינו לא רק הגשה של תוכן חברתי, משמעותי, שלעיתים נדחק לשוליים, אלא אנו גם שוקדים על דרך הצגתו בצורה הנוחה והנגישה ביותר לכולם. ההקרנות מתקיימות בחמישה מוקדים שונים בעיר על מנת להביא קולנוע לשכונות השונות, וכרטיסי הסרטים יימכרו במחיר סמלי של 10 ₪ בלבד, כבשנים עברו", אמרו מארגני הפסטיבל.

 

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...
ביטחון למגורים ומסחר: המשמעות של מנעולים לחלונות הזזה
מנעול לחלון הזזה הוא מאפיין אבטחה חיוני המבטיח את הבטיחות...
תביעות נזקי גוף
תאונות יכולות לשנות את חיינו בהרף עין ולהשאיר אותנו עם...