Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הורים חדשים – 5 דברים שכדאי לעשות אחרי לידת הילד הראשון שלכם

הורים חדשים – 5 דברים שכדאי לעשות אחרי לידת הילד הראשון שלכם
pixabay

הורות מביאה איתה אחריות בסדרי גודל שמעולם לא הכרנו בחיינו קודם לכן. לא משנה במה אנחנו עובדים, לא משנה מה למדנו, וזה גם לא משנה במי ובמה טיפלנו, שום דבר לא משתווה לטיפול בילד מהיום הראשון שהוא מגיע לעולם. יש הורים שיטענו שזה עד יום מותם, יש הורים שיסכימו, שהאחריות בילד נגמרת כשהוא נהיה מספיק מבוגר ואחראי לטפל בעצמו, אך אין זה אומר שהדאגה והאהבה אליו נעלמות.

מאחר והאחריות מתחילה כבר מהיום הראשון, הרי שבאופן טבעי הורות גם יוצרת לא מעט שינויים, כאשר השינוי הראשון, המוביל, הוא תודעתי, עצם ההכרה שאנחנו אחראים לעוד מישהו, ורק אנחנו אחראים לו, בלעדינו איש לא יטפל בו ולא ידאג לצרכים שלו. ברגע שאנחנו מבינים את גודל השינוי ועושים אותו אז מבחינות רבות הוא נהיה הרבה יותר ברור ופשוט. זה לא אומר שזה קל יותר, בטח לא בימים והחודשים הראשונים, אך זה הכרחי לבצע את השינוי התודעתי הזה.

ישנם דברים מסוימים שחייבים לעשות כאשר הופכים להיות הורים,  מדובר על דברים בסיסיים, עוד לפני שאנחנו מגיעים לכל העניין של הטיפול היומיומי בילד. אנחנו נמנה בחלק הבא של המאמר חמש נקודות שעלינו לעשות ברגע שהילד בא לעולם.

חשוב מאוד להכין רשימה מוקדמת של אותם דברים, כמו שנוכל לראות מיד, ביטוח חיים או רישום במשרד הפנים ודברים אחרים, כך יהיה לנו קל יותר לבצע את הרשימה בצורה מסודרת ונכונה.

לפני שנתחיל, חשוב להדגיש, במקרה של ביטוח חיים כמו במקרים של מוצרים פיננסיים שונים, אנחנו יכולים לעשות סקר שוק בין החברות השונות בטרם מחליטים איפה עושים אותו, במקרים אחרים, אין לנו הרבה אופציות, אנחנו יכולים לעשות את זה רק במקומות מסוימים.

pixabay

5 דברים שעלינו לעשות אחרי הלידה

  1. רישום במשרד הפנים – הדבר הראשון שעלינו לעשות זה לרשום את הילד, בתעודת הזהות שלנו. רישום שכזה הוא הכרחי כמובן על מנת שיהיה תיעוד של הילד. כל אחד מאיתנו צריך להיות מתועד ברשומות, מעבר לכך צריך שיהיה ברור למי הוא שייך, מי הם הוריו, מה מוצאו ופרטים אחרים שהם יהיו הכרחיים בכל שלב בחייו.על מנת לבצע רישום שכזה, על שני ההורים להגיע למשרד הפנים עם תעודת זהות ותעודת לידה של הילד אותה מקבלים בבית חולים.
  2. ביטוח לאומי ומענק לידה – רצוי עוד לפני הלידה לברר מה הם התנאים לקבלת מענק לידה מביטוח לאומי ובאופן כללי כיצד מתבצעת חופשת לידה. אחרי הלידה, יש לפנות עם כל המסמכים הנדרשים על מנת לקבל מענק שכזה וכן את כל האישורים לצורך חופשת לידה.
  3. קופת חולים – כל אחד מאיתנו, כידוע, חבר בקופת חולים מסוים. על מנת שהילד יוכל לקבל טיפולים, אנחנו צריכים לרשום גם אותו בקופת חולים. במידה ושני ההורים חברים באותה קופת חולים, אז אין שום בעיה. במקרה ושני ההורים לא רשומים באותה קופת חולים, הילד נרשם אוטומטית בקופת החולים של ההורה אשר מקבל עבורו את הקצבה מביטוח לאומי. אם ההורים מעדיפים להעביר אותו אל הקופה השנייה, אז ניתן לעשות זאת באמצעות רישום יילוד.
  4. ביטוח חיים – אומנם הילד רק נולד, אך מהרגע בו הוא יצא אל אוויר העולם אנחנו צריכים לדאוג לעתידו, גם במובנים כלכליים. לכן חשוב שאנחנו נעשה ביטוח חיים, כך שאם חס וחלילה קורה לנו משהו, בין אם אנחנו מאבדים את כושר העבודה שלנו ואיננו יכולים לפרנס אותו יותר ובין אם אנחנו חולים או נפצעים, ובין אם חס וחלילה אנחנו הולכים לעולמנו, הילד יהיה מסודר מבחינה כלכלית. עלינו לוודא שההפרשה החודשית שלנו לביטוח היא מספקת, וכמובן שעלינו לוודא שתנאי הביטוח מתאימים על מנת שהוא יוכל להשתמש בו בצורה מתאימה מהרגע שהוא יהיה זכאי להם.

שירותי בריאות – מעבר לעובדה שאנחנו אמורים לרשום את הילד בקופת חולים, עלינו גם לוודא לאילו תנאים אנחנו והוא זכאים בעקבות הלידה. לא מעט קופות מציעות לנו אפשרויות שונות שיכולות להטיב איתנו, ועם הילד. בין אם זה דרך פוליסת ביטוח שמתאימה לצרכים החדשים שלנו, ובין אם זה דרך הביטוח של הילד.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
גם שומרי המסורת יכולים להנות ממים צלולים במהלך השבת
משפחות דתיות בישראל, כמו גם שומרי מסורת, חולקים את אותו...
איך בוחרים נכון מטפל בדיקור סיני
המלצות של לקוחות קודמים הן כלי שימושי לבחירה נכונה ומדויקת...
טיפים לבחירת מתקין מזגנים מקצועי
בתור תושבי המדינה החמה שלנו, סביר להניח כי לפחות פעם...
ערב גיבוש לעובדים
לאחרונה אתם מביטים על העובדים שלכם וברור לכם שהם צריכים...
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...