Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הדרכת הורים בשלבי מעבר שונים בחיי הילד

הדרכת הורים בשלבי מעבר שונים בחיי הילד
קרדיט freepik

זה לא פשוט להיות ילד – לא פשוט לילד עצמו, וגם לא להוריו שמצופים כיום להיות שותפים מלאים לחייו, להכיל ולהבין, להיות מומחים בפסיכולוגיית ילדים וכל זה תוך ג’ינגול עבודה, גידול ילדים נוספים בשלבי התפתחות שונים, מחויבויות בפני בני המשפחה המורחבת ועוד.

למרבה המזל, הודות לשירותים הנרחבים הניתנים במכון "הכוח לשנות" בתחום הדרכת הורים, אפשר לעשות את המשימה הלא פשוטה הזאת עם הרבה פחות שאלות לגבי שלבי ההתפתחות השונים, ההבשלה של תחושת העצמי של הילד, הבנה של שלבי המרדנות השונים. כל זה יחד מזכיר לנו ש"גם זה יעבור", ומעבר ללראות את ה"בעיות" של הילד, עדיף לזכור שהם גדלים מהר, ועדיף לפתור את כל בעיה המתעוררת בחיי היומיום באופן נקודתי ובשאר הזמן פשוט ליהנות זה מחברתו של זה.

הדרכת הורים בשלבי מעבר שונים בחיי הילד
קרדיט freepik

שלבי התפתחות שונים וקשיים אופייניים

כל שלב בהתפתחות הילד מהווה אבן דרך חשובה שלא תמיד נרכשת בקלות. בדיוק כפי שלא תמיד קל לנו לגמול את הפעוט מחיתולים, כך גם השלבים השונים בפסיכולוגיית הילד עשויים לעורר קשיים כאלה או אחרים. שלב תחילת הניתוק המתרחש בגיל 7 לערך עם הכניסה לבית הספר, קפיצת הגדילה בגיל 9, ולאחר מכן כל הקשיים ההורמונליים בגיל ההתבגרות, שעשויים לבוא לידי ביטוי בצורה שונה בקרב ילדים וילדות – כל זה דורש תדרוך מפורט, ובאמצעות הדרכת הורים מוקדמת תוכלו לדעת מול מה אתם עומדים וכיצד להתמודד עם זה.

מהו תיאום הורי ומתי יש בו צורך?

ליציבות פסיכולוגית של הילדים, חשוב מאוד שהם יקבלו מסרים זהים מהמבוגרים החשובים בחייהם. מצב זה לא תמיד מתאפר כאשר ההורים חווים גירושין או נתק כלשהו זה מזה. באותה המידה כפי שבית הדין קובע הסדרי ראייה ומשמורת עבור שני ההורים, כך מומחה תיאום הורי יכול לעזור להורים לתעל את דרכם בתור שותפים לגידול הילד באופן שייצור הלימה הכרחית בחיי הילד. לעתים יש בכך צורך גם כאשר הקשר בין ההורים תקין, אך יש חוסר הסכמה מסוימת לגבי נושאים שונים בחינוך, מה שיוצר סתירות פנימיות במשפחה וקשיים בתקשורת.

המסגרות השונות האפשריות לביצוע הדרכת הורים

כל שלב בחיי הילד דורש הדרכת הורים שונה. עבור ילדים רכים מומלץ להתנהל ללא נוכחותם, אך כאשר מדובר בבני נוער, שיתוף מסוים במתרחש יעזור להפחית את התנגדותם והתמרדותם כנגד כל התהליך ולתרום להבנה טובה יותר לגבי הנדרש מכל המעורבים. טיפול קבוצתי לילדים ומתבגרים ללא ההורים יכולים לסייע גם כן, היות ובמסגרת זו הילדים יכולים לדבר ולחשוב על ההורים בחופשיות ולקבל כלים להתנהל מולם, גם לאחר הדרכת הורים ו/או תיאום הורי. בגילאים בוגרים יותר, שיתוף פעולה בין-דורי הוא תמיד המפתח להצלחה, וגם למערכות יחסים טובות יותר בבגרותו של הילד.

מתן כלים גם לילד – עם ראייה לעתיד

כאמור, הליכי הדרכת הורים חשובים לילדים באותה המידה כפי שהם חשובים להורים. במקרים מסוימים נדרש טיפול רגשי בתחום פסיכותרפיה – לפעמים להורים (למשל, במצב שבו אחד ההורים חרדתי מדי), לפעמים הילדים (הסובלים מחרדה, דיכאון או תופעות המשפעות על הקשב שלהם), ולפעמים שניהם יחד. באמצעות שיתוף פעולה יעיל ופורה בין הצוות המקצועי והמהימן של צוות "הכוח לשנות", תוכלו לקבל את כל הכלים הדרושים לכם בתור הורים, “להגיע" לילדים שלכם ללא צעקות, איומים ועונשים, ומעבר לכול – להרגיש שאתם אכן עושים את כל מה שרק אפשר עבור הילדים שלכם ושואפים תמיד להבין אותם ואת צורכי כמה שיותר טוב.

הכח לשנות, הינו מכון בינתחומי ייחודי, שבו עובדים יחד ובשיתוף פעולה מלא, אנשי טיפול מתחום בריאות הנפש

אנו מאמינים בחשיבות שיתוף הפעולה אל מול הגורמים המשמעותיים בחייו של המטופל: משפחה, בית-ספר, קהילה, וצוות המכון נמצא בקשר עם אותם גורמים על פי הצורך.

המטפלים שלנו עובדים בגישות ממוקדות ומשלבים טיפול רגשי, CBT,  פסיכודרמה, טיפול באומנות ועוד.

הכח לשנות – מכון לטיפול, אבחון ויעוץ

03-798-8000

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
להפוך להיות המאסטרים של חייכם
זה הזמן לקחת את החיים בידיים ולהשתמש בכל המידע המגיע...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...