Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האתגר וההזדמנות של החינוך במיוחד בלוד

האתגר וההזדמנות של החינוך במיוחד בלוד
צולם ע"י עמי בייה, תלמיד המגמה לצילום סטילס, תיכון דרכא ע"ש מקסים לוי לוד

■ אירוע מודעות מרגש שלא הותיר מקום פנוי אחד באולם דנוור ■ ראש העיר, יאיר רביבו: "בעיר לוד בהובלת אגף החינוך קיים מערך רחב ומקצועי שנותן מענה לתלמידים עם צרכים מיוחדים ומגוונים. בכל פעם שמגיעה פנייה חדשה של משפחה עם תלמיד בעל צרכים מיוחדים אנו מבינים שחובתנו  להמשיך ולפתח שירותים והנגשה לאוכלוסייה זו. אני גאה להיות באירוע זה שהוא חלק ממסורת" ■ הילי יהלום, מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד בעיריית לוד: "אנו מכירים ומוקירים את העבודה היומיומית, המאתגרת והמיוחדת שהמסגרות החינוכיות בחינוך המיוחד עושות במקצועיות רבה".

אירוע מודעות מרגש שלא הותיר מקום פנוי אחד באולם דנוור
צולם ע"י עמי בייה, תלמיד המגמה לצילום סטילס, תיכון דרכא ע"ש מקסים לוי לוד

אירוע מודעות עירוני בהצדעה לחינוך המיוחד בלוד, התקיים גם השנה. מנהל אגף החינוך, שלום עזרן, מפקחות משרד החינוך ונציג הורים בחרו השנה את ההתנהגות המאתגרת בקרב תלמידי החינוך המיוחד, כלקות שתעמוד במרכז אירוע המודעות. תלמידים אלו הם בעלי מגוון קשיים – החל מתלמידים עם קשיים רגשיים המתבטאים במופנמות והסתגרות, וכלה בתלמידים בעלי התנהגויות מוחצנות.

במהלך הערב עלו לבמה בזו אחר זו 11 מנהלות בתי ספר בעיר במסגרתן פועלות כיתות התנהגותיות רגשיות הנותנות מענה לתלמידים בעלי התנהגות מאתגרת. כולן קיבלו את ההוקרה לה הן ראויות.

אירוע מודעות מרגש שלא הותיר מקום פנוי אחד באולם דנוור
צולם ע"י עמי בייה, תלמיד המגמה לצילום סטילס, תיכון דרכא ע"ש מקסים לוי לוד

חלקו המרגש של הערב היה ללא ספק תיאורם המרתק של ליאור ופאינה. ראשון עלה לבמה ליאור, תלמיד לשעבר  בוגר בי"ס נטעים בלוד, בי"ס לניהול התנהגות. ליאור סיים את לימודיו  לפני שנתיים, הוא גולל את סיפורו האישי כשהוא מדבר על התהליך אותו עבר בביה"ס ובמסגרתו הצליח להפוך מנער בעל קשיים רגשיים לנער תורם שמשרת כיום בצבא בסיפוק רב. התרגשות רבה אחזה בו כשהקהל כולו עמד לכבודו ומחא כפיים.

בהמשך עלתה לבמה  פאינה קנשקוב, אמו של צח,  שסיפרה על חוויותיה כאם לילד בעל התנהגות מאתגרת. לדבריה בי"ס נטעים בו למד בנה בעצם הציל לה את הילד ואפשר לו לחזור לחינוך הרגיל לאחר תהליך משמעותי אותו עבר.

את הערב המרגש חתמה ההצגה המרגשת "מול כולם"  שסיפרה את סיפורו של  מיכאל שסובל מתסמונת "טורט", תסמונת שגורמת לו להשמיע קולות מוזרים ללא שליטה ותנועות לא רצוניות. כל חייו עבר מבית ספר אחד לשני ולא הצליח להשתלב. בביה"ס החדש חלק מהילדים צוחקים עליו ומציקים לו, אבל בזכות ילד אחד שמאמין בו ומקבל אותו כפי שהוא, מצליח מיכאל לזכות באהדת כולם. מיכאל מצליח ללמד את כולם שהשונות של כל אחד מאיתנו רק עושה אותנו מיוחדים.

לאחר ההצגה עלה לבמה עודד בלייברג שבהשראתו נכתבה ההצגה, יחד עם אמו תמי. במילים מרגשות תיאר כיצד הוא מנסה להגביר את המודעות בקהילה לתסמונת טורט ולגייס גורמים שונים להירתם למציאת דרכים שונות לטיפול בתסמונת. עודד אף  כתב ספר "אני והאנטנה שלי"  המתאר את העולם מנקודת מבטו של ילד בעל תסמונת טורט.

הערב היה שיאו של אירוע מודעות רחב המשותף לאגף החינוך, ולהנהגת הורי החינוך המיוחד בראשות אייל כהן.  השנה צפו כ- 1000 תלמידי כיתות ה'- ו' מרחבי העיר בהצגה "מול כולם" במסגרת סל תרבות בעזרתה של שרה הריש וקיימו פאנלים בכיתות בנושא קבלת השונה.

הילי יהלום, מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד ציינה שהערב הוא אירוע  המשקף  את   שיתוף הפעולה היומיומי המדהים בין אגף החינוך, מפקחות חינוך מיוחד מלכה כאוי, אורלי שנה, ומזל בוגנים ממשרד החינוך, ההורים, וכן שותפים רבים המסייעים  לכל אורך הדרך בעבודה היומיומית ובמענה לתלמידי החינוך המיוחד – צוותי השירות הפסיכולוגי החינוכי בלוד, צוותי ומנהלת המתי"א ורדה סנדריי, מנהלת אגף הרווחה אורלי דהן  והעובדות הסוציאליות, ונציגות הורים- נחמ"ד.

יהלום מסרה את תודתה לראש העיר, עו"ד יאיר רביבו, לסגנו יוסי הרוש מחזיק תיק החינוך, למנכ"ל העירייה אהרון אטיאס ולמנהל אגף החינוך שלום עזרן. "ללא התמיכה העצומה שלהם, הגיבוי והנחישות לא היינו יכולים להצעיד קדימה בגאווה את החינוך המיוחד בעיר", אמרה.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
איך לחזק את תדמית העסק שלכם בצורה אפקטיבית?
כדי לשווק את עצמכם ולחזק את המותג שלכם רצוי לבחור...
ציוד מיוחד ורב-תכליתי
מנוף משאית הוא ציוד רב-תכליתי המשלב בין ניידות של משאית...
להעביר זמן בכיף עם מילים כתובות- כך תעשו את זה
לכל אחד מאיתנו כתב יד שונה, כתב יד הייחודי רק...
למה לא כדאי לוותר על עיצוב הפנים של ביתכם?
רוב האנשים מרגישים נוח בביתם כפי שהם מעצבים אותו ויודעים...
תפקיד חיוני בהבטחת שמירה על זכויות בסיסיות
עורכי דין פליליים הם אנשי משפט המתמחים בהגנה על אנשים...
עצבו בחוכמה את המשרד
אין ספק שעיצוב פנים הוא חלק הכרחי בעת קניית דירה...
היבטים משפטיים הנוגעים להעברת נכסים
עו"ד ירושה מתמחה בהיבטים המשפטיים הנוגעים להעברת נכסים מהנפטר למוטבים,...
כל האמת על דירות דיסקרטיות
האם יש לכם מצב רוח לטיפול עצמי אקסקלוסיבי? מציאת דירות...
איך להתמודד עם עבירות תנועה בצורה נכונה
עבירת תנועה יכולה לקרות גם לנהג האחראי ביותר – עבירות...
למה לפנות אל מתקשרת רוחנית?
כאשר אנו מחפשים תשובות, הדרכה או ייעוץ בקשר לנושאים שונים...