Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם יש הטבות להורים גרושים בתקופת הקורונה?

האם יש הטבות להורים גרושים בתקופת הקורונה?
קרדיט: Pixabay

תקופת הקורונה

החל מה – 27 לפברואר 2020 במדינת ישראל החלה מגפת הקורונה העולמית לפגוע גם בארצנו. מאז, משפחות רבות ברחבי המדינה חוו קשיים במגוון רחב של תחומים. הקשיים היו כלכליים בעקבות חוסר עבודה וסגרים, קשיים אישיים בעקבות תמותה של אנשים קרובים עקב המגפה, ובעיקר ניתן לראות ברחבי העולם ובפרט במדינתו קשיים רבים מבחינת זוגיות, משפחה, בדידות וניהול משק בית.

הקושי העיקרי עבור זוגות רבים היה לחיות זה לצד זה בזמן צפוף ולאורך תקופה ארוכה באותו בית ללא אפשרות לצאת ולעסוק בעיסוקיהם האישיים ובחייהם המקצועיים. תקופת הקורונה אילצה זוגות ומשפחות לחוות ביחד תקופות ארוכות ולהיתמך רק האחד בשני. סיר הלחץ שנוצר בבתים רבים גרם למתחים, מריבות וחילוקי דעות שהובילו הורים רבים עד לגירושים ופירוק משק הבית המשותף.

גרושים בישראל

לפי הסטטיסטיקה במהלך שנה בארץ כמות זוגות שביצעו הליך גירושין עומדת על 11 אלף זוגות. ישנם גורמים רבים אשר לפי החוקרים עשויים להגביר את סיכויי הגירושין של זוג צעיר, כמו נישואין בגיל צעיר ועבר של גירושין במשפחה. אך ניתן בבירור לראות ולהכיר במגמה שעלתה משמעותית במהלך תקופת הקורונה בכמות הליכי הגירושין הבוצעו בעקבותיה.

תובנות לגבי החיים האישיים והקן המשפחתי עבור לא מעט אנשם קרו במהלך התקופה בה הקורונה אילצה אותנו להיות בבית ולהסתגר בתוך עצמנו. בשל כך, זוגות החליטו לבצע שינויים דרסטיים בחייהם ולקוות שמגיע להם יותר ולכן ביצעו מעשה לרוב בעזרת עורך דין גירושין

הטבות במהלך תקופת הקורונה מטעם המדינה

בעקבות הקשיים שבאו לידי ביטוי בקשת רחבה של תחומים אשר האוכלוסייה בארץ חוותה והתמודדה איתם, המדינה נתנה הטבות רבות מטעמה לאזרחיה. כחלק מההטבות ניתנו – הקלות בתשלומי המס וחובות אישיים, הקלה בסכומי התשלום לביטוח לאומי, דחיית גביית כספי ארנונה מאזרחי ישראל, מענק אבטלה, מענקים כלכליים של כמה מאות שקלים לכלל האזרחים מעל גיל 18 ועוד.

הטבות להורים גרושים בתקופת הקורונה

במהלך תקופת הקורונה המדינה, כחלק מסל ההטבות שהעניקה לאזרחיה, החליטה להעניק מענק קורונה להורים עבור ילדיהם. מטרת המענק הייתה להקל על ההורים החווים גם ככה קשיים כלכליים עקב חוסר היכולת לעבוד במקום עבודתם ובכך לתת להם שקט בתקופה כה לא פשוטה. אך הבעיה הייתה כאשר ההטבה ניתנה להורים גרושים.

אומנם הטבה זו הייתה חיובית ונועדה לסייע לאותם משפחות, אך במקום עשתה את ההפך המוחלט וגרמה לוויכוחים נוספים בתקופה מתוחה שכזו. חלוקת הכסף של המענק בין ההורים הגרושים היוותה קושי רב. כיוון שההטבה ניתנה בצורה מעט חפוזה בכדי שהסיוע יגיע במהירות האפשרית, לא היה מצוין מספיק בסעיפי ההטבה את הנוסח שיוביל להחלטה מכריעה בין הצדדים.

לסיכום

תקופת הקורונה הייתה תקופה לא פשוטה עבור כלל אזרחי המדינה שחוו קשיים כלכליים, בריאותיים, נפשיים ומשפחתיים. כחלק מהקושי המדינה ביצעה חלוקת הטבות לאוכלוסיות רבות בכדי להושיט יד לעזר, ובכך גם ניתנה הטבה להורים גרושים. אך ההטבה הייתה מנוסחת לשני פנים והיוותה קושי נוסף בחלוקת מענק זה בין ההורים הגרושים.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
להפוך להיות המאסטרים של חייכם
זה הזמן לקחת את החיים בידיים ולהשתמש בכל המידע המגיע...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...