Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דיווח על הכנסות

דיווח על הכנסות
קרדיט: Pixabay.co.il

העלמת מס וכן השמטת הכנסות נחשבת בישראל לעבירה פלילית חמורה. אדם שמבצע את העבירה מהסוג המדובר צפוי לקנסות בסכומים משמעותיים וכן עונש מאסר בפועל של עד 7 שנים. לא פעם מעלימי מס יהיו אנשים נורמטיביים שמנהלים למחייתם עסק פרטי או ציבורי ולא נחשבים לעבריינים. יחד עם זאת, מערכת המשפט בישראל מתייחסת למעלימי מס כגנבים לכל דבר שאינם שונים מפושעים אחרים.

עבירות המס נבדלות זו מזו ולרוב נהוג להפריד בין עבירות מס טכניות שבהן עסק ביצע עבירות שלא במודע בשל חוסר ידע או טעות אנוש וללא כוונה פלילית, לבין עבירות מס מהותיות שנעשו במודע. בין העבירות הללו נכללות: העלמות מס, ניהול פנקסי חשבונות כוזבים, השמטת הכנסות וסיוע לאדם אחר בעבירות מס.

כיצד מדווחים נכון על הכנסות?

חוקי המיסים מפרטים בצורה רחבה את כל החובות שיש לבעל עסק או חברה להגשת דוחות כספיים ובתשלום מיסים קבועים למדינה. כל רואה חשבון מורשה בקיא בחוקי מס הכנסה ומחויב לעדכן את הלקוחות שלו ולוודא כי הם משלמים מיסים באופן חוקי. מלבד דיווח על הכנסות, פקודת מס הכנסה עוסקת גם בניכוי הוצאות שמותרות. לא פעם אדם יכול לנכות הוצאות שאינן מותרות ובכך בעצם לעבור על החוק ולבצע עבירות מס. כל בעל עסק נדרש להגיש בהתאם להיקף הפעילות העסקית שלו דוחות למס הכנסה שבהם מדווחים הכנסותיו והוצאותיו. בכדי לדווח בצורה נכונה ותקינה על הכנסות, יש לשמור את כל חשבוניות העסק ולהגיש אותם לרואה חשבון הנבחר מראש בקפידה. רואה החשבון יגיש עבורכם את הדוחות הרלוונטיים ובהם ידווח על הכנסות בהתאם לחשבוניות.

קרדיט: Pixabay.co.il

מדוע כדאי לעבוד עם חשבוניות דיגיטליות?

כיום לא מעט עסקים מעדיפים לעבוד עם חשבוניות דיגיטליות על פני חשבוניות רגילות. מעבר לעובדה שמדובר על חשבוניות ירוקות שמסייעות בשמירה על איכות הסביבה, הן גם מאפשרות לכל עסק לדווח בצורה תקינה על הכנסות ולא להגיע למצב של אי דיווח על הכנסה כלשהי בשל חשבונית שאבדה. שימוש בחשבונית ירוקה מסייע בשליחת חשבוניות ללקוחות בצורה קלה, מהירה ופשוטה וכן, הוא מסייע לכל בעל עסק בשמירה של כלל החשבוניות שהוא מוציא ללקוחות, דבר שיקל על דיווח הכנסות בצורה תקינה. השימוש בחשבוניות דיגיטליות מאפשר להשתמש בהן לצורך יצירת דוחות רלוונטיים לדיווח לרשות המיסים בצורה קלה ונוחה.

כיצד להתכונן לביקורת מס?

ביקורת מס הכנסה יכולה להיות אקראית או בהתאם למידע מודיעיני שהתקבל ברשות המיסים לגבי העסק שלכם כגון: הלשנה על ידי מתחרה או גורם כלשהו. כמו כן, הביקורת יכולה להיות בשל התנהלות חשבונאית שמדליקה נורה אדומה. בכל מקרה, חשוב להתנהל בצורה הנכונה והטובה ביותר במהלך ביקורת מס.

חשוב להתכונן מראש ומבעוד מועד לביקורת מס ולסגל התנהלות חשבונאית ופיננסית נכונה באמצעות ליווי מקצועי ומושכל של רואה חשבון. אם אתם עומדים מראש בדרישות החוק והרגולציה, ביקורת מס לא אמורה להוות אירוע מפחיד.

יחד עם זאת, ישנם מקרים שבהם בעל עסק נוהג בצורה תקינה בהתאם לכללי המיסוי והדיווח ובזמן אמת פקחי רשויות המיסים מוצאים ליקויים קלים. לא צריך להיבהל ממקרה שכזה וחשוב לדעת כי במקרים רבים נמצאים ליקויים קלים בהתנהלות של עסקים וזאת בשל אי ידיעה. נקודה מהותית וחשובה שיש לדעת טרם מתנהלת ביקורת בעסק שלכם היא שחשוב שתשתפו פעולה בצורה מלאה. זכרו שמדובר על ביקורת ושאתם לא מואשמים בכלום והקפידו להתנהג בצורה רגילה ורגועה על מנת שהמבקרים יראו שהעסק מתנהל בצורה תקינה ותחת שליטה גם במהלך הביקורת. כמובן שחשוב לשתף פעולה עם המבקרים. יש לענות רק על השאלות שנשאלים, לא לשלוף תשובות אם אין לכם את הנתונים זמינים או אם אתם לא בטוחים בהם ולבקש לקבל העתק דוח ביקורת בתום הביקורת שנערכת בעסק.

כתבות נוספות שתרצו לקרוא
הכול על הובלות באזור המרכז
בשעה טובה מצאתם את הדירה שתמיד חלמתם עליה באזור המרכז?...
מה זה תכנון פנסיוני?
תכנון פנסיוני הוא תהליך של קביעת יעדי הכנסה מפנסיה ואת...
אפשר לשכוח מההתמכרות- תהליך גמילה אפקטיבי
נדמה שיותר מכל תחום נפשי, אין מי שיוכל להבין לעולמם...
רוצים שדברים יתנהלו בדרככם גם בעתיד? דאגו למסמך המתאים
בשל הרפואה המתקדמת ועליה בתוחלת החיים, אדם יכול לחיות היום...
כל החוזקות מאחורי לימוד תנוחות יוגה לילדים
יוגה היא מדיטציה, תרגילי נשימה ותרגול יציבות גופנית שקיים כבר...
טיפול נכון בבעלי חיים מתחיל במרפאה
כל מרפאה וטרינרית היום מציעה לכל בעל חיות מחמד שירותים...
אולם לברית במרכז
חגיגה מרגשת במיוחד שיכולה להיות לזוג, היא הברית של הבן...
יצירת חללי עבודה פונקציונליים ואסתטיים
עיצוב פנים למשרד הוא תחום מתמחה המתמקד ביצירת חללי עבודה...
להפוך להיות המאסטרים של חייכם
זה הזמן לקחת את החיים בידיים ולהשתמש בכל המידע המגיע...
מהם שירותי מחשוב לעסק ולמה הם כל כך חשובים?
כולנו עובדים עם מחשבים. זה נכון לגבי מי שמנהל עסק...